Unconfigured Ad

Collapse

Open Source Remote Control

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Originally posted by rcmodeller
    Udoc china crap??? WFly er vel snart mer dokumentert i vesten enn annet crap; som nesten alt er made in china.
    Var nesten sikker på at ironien min var temmelig åpenlys der.. Beklager om jeg var uklar.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• rcmodeller
      Forhandler
      • Jun 2003
      • 374

Har flere av disse pedalene; ennå liggende som byggesett, fra den gang vi produserte og solgte Turbosound utstyr fra Mr. John Penn i Nothingham en gang på 70 tallet.

Comment

• bad scientist
        • Oct 2006
        • 1506

Har flere av disse pedalene; ennå liggende som byggesett, fra den gang vi produserte og solgte Turbosound utstyr fra Mr. John Penn i Nothingham en gang på 70 tallet.
        Mulig dette blir litt vel OT, og i så fall beklager jeg, men.. er de til salgs??

Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

Comment

• rcmodeller
          Forhandler
          • Jun 2003
          • 374

Originally posted by bad scientist
          Mulig dette blir litt vel OT, og i så fall beklager jeg, men.. er de til salgs??
          Ja; det må kunne ordnes. Etter at jeg er tilbake fra Kina.

Drar til Hong Kong og Shenzhen rett over helga.

Blir deretter en stund i Bkk over påske, før jeg igjen drar til Beijing i slutten av april.

Men; etter det; så blir det forhåpentligvis Norge; i mai. Da kan det sikkert ordnes.

Men takk for at du minnte meg på John Penn.

Har allerede startet søk etter han i UK.

Har også noen Turbosound høytalere liggende fra 70. eller 80. tallet.

OT eller ikke. Dette er memories; som forsvinner med tiden; og personene, og da betyr OT lite eller intet i så måte.

Respekt.

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

Husk å kjøpe med svartpepper fra Shenzhen! De produserer det beste pepperet i verden.
            Pm meg når du har sett over "Vintage lageret" ditt.
            ps..Må jeg sende inn wfly`en min for å halvere oppløsningen, eller kan jeg bruke den som den er?

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

[QUOTE=ps..Må jeg sende inn wfly`en min for å halvere oppløsningen, eller kan jeg bruke den som den er?[/QUOTE]

hehe er nok bare å sende den inn
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Du skal være rimelig bra orientert for å merke noen forskjell på 4096 og 2048.

WFly har også redusert til 2048; da 4096 kun var av teoretisk interesse for 99,98% av brukerene.

En produsent lever ikke av 0,02%. Altså; produksjonsvaluta ut av vinduet. Så enkelt.

Hvor har du det fra at de har redusert til 2048. står ikke noe om det på hjemmesiden deres.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• Biplan
                  • Apr 2008
                  • 903

Originally posted by Quadrocopter
                  stikke bevegelse vinkelen er vel 45 grader
                  det gir 512 steg på en 1024 steg encoder med 4:1 gear ( hadde vært interessant å få mer info om dette gearet...)
                  Jeg tok 90 grader stikkebevegelse bare på øyemål, som jeg vet ikke er å stole på. Da blir regnestykket litt annerledes, ja.

Jeg merket overhodet ingen forskjell da jeg gikk over fra helanalog 35MHz Futaba FP-T7FG/k til 2,4GHz Spektrum-modul i samme radio. Konklusjonen er at 1024 steg, som jeg tror Spektrum opererer med, er tilstrekkelig for meg og min flyging - fixed wing, hobbyflyging og enkle konkurranser. Vet ikke om jeg vil merke noen forskjell om oppløsningen halveres til 512 steg, som ser ut til å være standard på OSRC. Det står at stikke med høyere oppløsning kan leveres som tilleggsutstyr, men ikke prisen.

Originally posted by Quadrocopter
                  at fordelen som gizmo dueden nevner er å reduserer friksjon for å la stikka bevege seg mer fritt synes jeg høres søkt ut
                  Enig i at jeg ikke alltid forstår GizmoMan sine begrunnelser, men tror det kan være litt språkproblemer som er årsaken; ingen av oss har engelsk som morsmål. (GizmoForYou holder til på Kypros.) En kan lure på om svaret ville blitt annerledes (8:1 gear) om jeg hadde oppgitt korrekt vinkel på stikka...

Med tannhjulsoverføring fra stikke til encoder så introduseres jo en dødgang slik som vi hadde i stikkene før åpne og halvåpne stikker ble oppfunnet. Vi vet at det er friksjon i tannhjul også. Man kan lure på om dødgangen blir større eller om tannhjulene vil klype i minus 15 grader. Et annet spørsmål er om produksjonstolereansen er akseptabel eller om man kan være uheldig og få et eksemplar med for stor dødgang.

Synes dette er et interessant prosjekt. Spent på om leveringsdatoen overholdes, 3. kvartal i år.
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• Biplan
                    • Apr 2008
                    • 903

Originally posted by Biplan
                    Kan vi samle 10 stykker til en felles bestilling sparer vi 6 %. 100 stk er vel litt optimistisk, men gir 10% rabatt. Eventuell ekstra frakt innenlands for å få senderne fram til alle kommer vel i tillegg hvis de ikke kan levere til 10 forkjellige adresser.

Men det ser ut som om vi må bli enige om en felles utstyrspakke knapper (shoulder module) og modulholder (RF compartment). Jeg kunne tenke meg basic left shoulder module og basic right shoulder module (fire brytere på hver side).
                    Har ikke fått noen respons på dette. Levering antas i 3. kvartal i år.
                    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• jnissen
                      • Jan 2011
                      • 145

Originally posted by lpriis
                      mine datavenner sier ivertfall at linux er rimelig skuddsikker?
                      Da er de ikke venner (alternativt ikke "data"). Linux er IKKE skuddsikkert. Det er en grunn til at folk beveger seg vekk fra Linux INKLUSIV android telefoner mm. Tilogmed Linus himself. Det er en del mugg med Linux i sin generellhet som som man bør være var på.

Dog så skal det sies at for slike type enheter (embedded) er det en tung bevegelse mot Linux og ett litt annet bilde.

Så å si "linux er rimelig skuddsikkert" er ikke mulig uten å flekke på med an haug med forbehold i alle retninger. Akkurat som alt annet.

Comment

• Morten Brun
                        • Nov 2011
                        • 343

Flitetest gutta så på denne nå nettopp: The OSRC Project | Flite Test
                        Last edited by Morten Brun; 10-01-13, 21:02.

Comment

• kwik
                          • Oct 2010
                          • 1212

Originally posted by jonny
                          Android telefonen min låser seg av og til. Det gjorde forøvrig også windows telefonen min.
                          Linux (og visstnok windows ce) er temmelig bulletproof, men dette er kun os'et som ligger i bunn.
                          Brukerinterfacet ligger over, og det kan være fullt av bugs.

Jeg hadde ikke tiltrodd modellene mine til ett ukjendt produkt som ikke har fått seg ett rykte enda.
                          Kan ikke skjønne at det noengang kan få et rykte. Open Souce medfører jo at hvem som helst kan bidra.

Så du kan høyst sannsynligvis laste ned software, og kompilere og bygge ditt eget system.

Dermed får du like mange varianter som du får brukere.

Med andre ord ; Hver variant sitt eget rykte. Som ikke kan tillegnes de andre brukerne.

Hver gang du gjør en forandring, Blir det ny testing. Og husk, i software er det sånn at selv den minste endring kan få de største konsekvenser. Og det finnes en naturlov som sier at lager du software, ja, da får du bugs.

Men det spørs litt hvordan systemet er designet. Dersom det er lik at det er en egen krets som leser stikker, og bruker-data fra sitt eget register, og sender dette ut på serieform, og softwaren som er open source egentlig bare er HMI delen, så blir det jo litt andreledes. Da kan HMI delen fint gå i break, mens real-time delen tusler videre og styrer fly.

Bare kosmetikk-ting kan endres, med andre ord. Tipper det er sånn.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

Comment

• Arcteryxxx
                            • Nov 2010
                            • 1070

Open Source Remote Control

Originally posted by Morten Brun
                            Flitetest gutta så på denne nå nettopp: The OSRC Project | Flite Test
                            Veldig bra prosjekt! Skulle gjerne lagt inn noen aksjer der. Tror på dette
                            I hangaren:

SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

Comment

• rcmodeller
                              Forhandler
                              • Jun 2003
                              • 374

Originally posted by bad scientist
                              Sjekk privat melding.

Svart pepper burde jeg ha tatt tak i forlengst.
                              Den er bare kanon.

RCModeller

Comment

Working...