Unconfigured Ad

Collapse

Spektrum DX10t, Informasjon og erfaringsutveksling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

Spektrum DX10t, Informasjon og erfaringsutveksling

Hei,
    da er endelig denne radioen tilgjengelig i Norge. Jeg fikk mitt eksemplar idag kl 13 omtrent. Smallsize på Lilletorget har en til på lager og den kan bestilles fra Smallsize sin webside for de som lurer.
    Mine første intrykk er veldig bra. Endelig en Spektrum radio med ett ordentlig seiolfly program. Jeg har sittet mesteparten av kvelden med den nå og selv om den er litt annerledes å programere enn de Graupner Radioene jeg pleier å bruke gikk det greit når jeg kom inn i det. Har programert inn en 4 meter med 4 vinge servoer, 2 høyderors servoer, slepe utløser og opptrekkbart understell på den medfølgende AR10000 mottakeren.
    Camber instillinger og crow bremsing på venstre stikke gikk fint å få til.
    jeg er blandt de første som har fått tak i denne og tenkte denne tråden kunne være fin til å utveksle info og tips/tricks med programeringen av denne.
    Dersom dere lurer på noe så fyr løs så skal jeg svare så godt jeg kan.
    Jeg har ikke sett på heli og motor fly programering på denne enda, men det kommer

Masse nye features som pre flight checklist på radioen også. Mer info kommer.

Bilder oginfo også på www.cirrus-rcfk.no

Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK
  • alflovvold
    • Sep 2009
    • 5527

Jøss, plutselig var den bare ute?!

Hva ligger prisen på? Den dukket nemlig ikke opp på hjemmesiden..
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by alflovvold
      Jøss, plutselig var den bare ute?! ......
      Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Var en tur i Hamburg i forrige uke å så på den hos Staufenbiel (Staufenbiel Modellbau - Willkommen !) og da kunne jeg ta den med hjem under armen for ca 5000.-
      Regner med dette er en del under hva den vil bli priset her i landet.

Comment

• Lars N
        Moderator
        • Apr 2002
        • 2891

Ser ut som en virkelig bra radio. Ikke så ille prisen heller. Men bare et litt OT spørsmål, er dette DSMX systemet hopping ala Futaba sitt?
        Lars Norberg

Comment

• doogledee
          • Jul 2006
          • 452

den ofisielle prisen i norge vet jeg ikke enda, men dersom du ringer butikken på lilletorget imorgen kan de gi deg den.
          Radioen har vært forsinket ett par ganger og det har vært lite snakk om den før de var helt klare med datoen. Vi har vært ganske tidlig ute i Norge for en gangs skyld med denne.
          Vi tro prisen blir mer enn 5000 kr ja, men hvor mye vet jeg ikke enda.
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

Comment

• doogledee
            • Jul 2006
            • 452

Radioen støter både DSM 2 og DSM x systemene ja. Kommer bare ann på hva mottakeren man binder den opp til støtter.
            Leif Bjørgo
            Cirrus-RCFK

Comment

• lacappuchino
              • Oct 2007
              • 1342

Originally posted by Lars N
              Ser ut som en virkelig bra radio. Ikke så ille prisen heller. Men bare et litt OT spørsmål, er dette DSMX systemet hopping ala Futaba sitt?

Hvis du spoler forbi dx8-delen, så får du se litt fakta om dsmx.
              Honeybee CP 2

Comment

• doogledee
                • Jul 2006
                • 452

Da har jeg fått bekreftet att listeprisen på denne er 8498,- hos Smallsize
                Leif Bjørgo
                Cirrus-RCFK

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Oops! Da dukket det plutselig opp et par andre pultradioer som var intresange for min del!

Men håper du skriver litt mer om denne, artig å lese litt bruker intrykk/erfaring.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• doogledee
                    • Jul 2006
                    • 452

Det skal jeg gjøre
                    Leif Bjørgo
                    Cirrus-RCFK

Comment

• johanngj
                      • Nov 2007
                      • 533

Noe av det som er gøy med den er at spektrum endelig har latt piloten velge hvor hver kanal skal fungere. Dette har vært en stor mangel inntil nå. En funksjon som jeg til nå aldri har sett før, er en sjekkliste som man selv kan konfigurere som må "checkes" med tastetrykk for hvert punkt før radioforbindelsen opprettes. Greit for de som glemmer vingestrikker, eller glemmer å sjekke lufttrykket på understellet før takeoff.

For en som kommer fra pinnsvinradio, er overgangen til pultradio litt uvant. Stikkene er lange (og har har brytere per stikke), og hvis man gir full gass, høyre sideror, fullt dykkror, og fullt venstre balanseror, så er det ikke allverdens plass i mellom stikkene til fingrene. Radioen hviler dog fint i den medfølgende krysselen. Etterhvert kommer det også utskiftbare paneler til "skuldrene" for de som ønsker flere skyvepotis, eller vridere istedet for brytere.

Men problemet er kanskje prisen. I klassen for radioer oppunder 10.000 er det mye å velge i. Den hadde vært en vinner til ca 6000.
                      Med vennlig hilsen
                      Johannes Gjessing GMFK
                      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• doogledee
                        • Jul 2006
                        • 452

Jeg er helt enig med deg anng stikke bredden, men det blir mest ett problem for dere som ikke har hatt pult radio før tror jeg.
                        Kryssreim Fulgte ikke med i pakken fra SS, men du var kanskje med på beta test programmet?
                        Leif Bjørgo
                        Cirrus-RCFK

Comment

• johanngj
                          • Nov 2007
                          • 533

Ja jeg var beta-tester. Da var reima inkludert. Den gjør seg veldig. Rart at den ikke inngår i standardutstyret.
                          Med vennlig hilsen
                          Johannes Gjessing GMFK
                          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• doogledee
                            • Jul 2006
                            • 452

Jepp, var overasket over det selv. Skal sjekke det opp på torsdag når jeg er på SS.
                            Leif Bjørgo
                            Cirrus-RCFK

Comment

• Quadrocopter
                              Moderator
                              • Aug 2007
                              • 6357

Ligger en bra test her + en mengde bilder - dessverre på tysk men da har vi google translate

Test: Pultsender SPEKTRUM DX10t von HORIZON HOBBY | Magazin | ONLINE RC MAGAZIN MODELLFLUG
                              Last edited by Quadrocopter; 28-03-12, 17:10.

Comment

Working...