På andre fora leser jeg om problemer med Hitec's high end servoer (7xxx) og at Hitec ikke tar tak i dette. Nå ser jeg at også folk her har problemer med dem. Hvor utbredt er dette og vil det bli ordnet? Frister ikke å kjøpe dem nå.
Unconfigured Ad
Collapse
Hitec servoer problemer?
Collapse
X
-
#2 UnapprovedNå ja, det er vel bare 7950 stort sett. At en brenner en hitec-servo er det samme som en som tar livet av en jr.
Ja noe klager på 7955 også, men hvor stort er ikke Usa da? jeg har hatt over 60 stk 5955tg/7955tg uten et eneste problem. Mine 5955 har langt over 1000 turer......ink krasj.
Men ja, noen broblemer har det vært/er det med 7950. Men jeg har hatt ca 18-20stk av dem og en med feil. Den hadde jeg loddet lang kabel på ettersom den skulle sitte i halen på den store ultimaten. Jeg kortet kablen igjen og prøvde den i edgen, og der sitter den enda uten å tulle. Alf Løvold sliter også med et par tror jeg.
Men styrer du unna 7950 og kjøper du 7955tg og 7980 om du trenger mere krefter tror jeg ikke du får noe tull. Min erfaring
Og jeg er ingen ekspert, men bruker kun Hitec på mine store modeller.
Men artig å høre hva andre sier
Mvh -
Bruker kun Hitec- servoer selv. Nå stort sett 7955tg, og aldri hatt noe problem. Litt i den leia Anders er inne på; Hitec er kjent for superb kvalitet på servosiden og selger i enorme antall over hele verden. Det er uvant å høre at det er problemer med disse servoene, og derfor blir det nok også lagt merke til.
Videre har jeg sett mange gjøre forsøk på å programmere dem med varierende hell. Blir ikke dette gjort riktig så kan man fort få servoer som jobber hardt og mot hverandre. Jeg er ikke sponset (og blir det heller aldri), men etter 12-13 år med kun Hitec-servoer uten en eneste feil på noen av dem tør jeg påstå at feilprosenten i alle fall ikke er mindre på andre merkerGeir
3D plane - 1D brainComment
-
Etter min mening er Hitec 7955 kanskje den beste servoen som finnes, totalt sett. Det finns raskere, sterkere, ennå mer nøyaktig, men ikke mange andre kan skilte med så godt som bulletproof gear med den den styrken,hastigheten og nøyaktigheten i samme pakke.
Nå har ikke jeg testet alle servoer som finnes, men ser ikke behovet heller sålenge 7955 overgår det jeg forlanger av en servo.Comment
-
Det er ikke forskjell i kvaliteten på 7955 servoene som selges i norge og dem som HK selger?
Tenkte jeg skulle ha bare sånne i min F-16. Virker som disse servoene er det tryggeste valget.Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
Eneste problem et jeg har hatt med dem er at de ikke tålte ubåt forsøket mitt i fjor. Da brant to Servoer in flight, regner med det kom no styggedommer inn med vannet som kortslutta herligheten, så de tåler ikke vann på lik linje med eksempelvis futaba. Haleservoen jeg hadde har til nå tålt rundt 400 flights and still going strong. Det sagt har jeg vært meget fornøyd med hitecene så lenge jeg brukte dem as intendedKlaus Myrseth
Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL
Team Manager - Team Compass ScandinaviaComment
-
Enig med de andre her, Hitec er good stuff. Skulle bare mangle at det var "et-eller-annet" mtp. hvor mye de selger, strengt tatt.
Men når det er sagt er jeg skuffet over 7950TH mtp. jittering / popping - men det ser ut som fiksen muligens er enkel i mitt tilfelle. Ser ut som Hitec sender gratis "boostere", noen sånne dingser som skal booste signalet om ledningene er for lange. Skjer visst hovedsakelig med Spektrum sine Powersafe-mottagere. Typisk. Mine står å popper - selv om roret ikke er koblet til, så ikke noe å gjøre med servo synkronisering / programmering.
Jeg har hatt èn servo som har dødd ut av x-antall innkjøpte de siste.. 2-3år. Veldig fornøyd helhetlig sett.
7955TG servoer er geniale, de kan kjøres uregulert rett på 2s LiPo " sånn uofisiellt " og blir da temmelig kjappe og spreke. Og relativt billig i innkjøp. 7954SH har også funket bra for min del, det er vel strengt tatt en nedstrippet 7955TG med metallgir istedenfor Titan, men da beregnet for 2s LiPo bruk. Kjappe og "billige".
Skulle jeg valgt servoer igjen nå ville jeg gått for TG servoer som Anders skriver, og evnt. en 7980TH på noe heavy-duty stuff som sideror i en stor modell.
Edit - slik ser mine 7950TH ut på Krillen min, ikke noe god følelse for å si det mildt.
Last edited by alflovvold; 17-04-12, 07:49.ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment