Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høres veldig rart ut.

    Jeg hadde forsøkt å resette sensorene/telemetri igjen, og la den søke opp alle sensorer atter engang.
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • Leketøyet kom i hus i går....



      Her er det bare å begynne å trykke! Første inntrykk av menyen er at den er enkel og rimelig oversiktlig. Noe heeeeelt annet en Futaba 14SG'n jeg hadde.
      Der bare rota jeg meg bort....
      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • Noen som har testet den nye servo-balancing featuren i den nyeste firmware updaten? Ikke testet eller sett stort på det selv, men klarer ikke å dreie hjernen helt rundt hvordan jeg setter opp med denne..

        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • nyeste firwmaren er vel ikke ute?

          Comment


          • 2.20 er ute (installerer den akkurat nå). Den skal vel ha servo balancing.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • Jeti DS-16 Unboxing

              Originally posted by alflovvold View Post
              Noen som har testet den nye servo-balancing featuren i den nyeste firmware updaten? Ikke testet eller sett stort på det selv, men klarer ikke å dreie hjernen helt rundt hvordan jeg setter opp med denne..

              Jepp

              Funker fint den. Kun brukt den på elevator på 91" yak foreløpig, da Jeti ikke har sluppet cb200 fw enda (som jeg trenger på 104"'n).

              Du bare setter opp servoene som vanlig, og deretter finjustere kurven til den ene med balanserings kurven nederst i servo setup menyen..

              Er det selve balanseringen eller servo layout/designering du sliter med?
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • Ah, nei - tror jeg skjønte den nå, var litt kjapt ute der!

                Vel, CB200 er da ute - satt den nylig inn i 41% Krillen min i påvente å få litt ledig tid til å sette opp skiten. Ser lovendes ut den..

                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Ah, nei - tror jeg skjønte den nå, var litt kjapt ute der!

                  Vel, CB200 er da ute - satt den nylig inn i 41% Krillen min i påvente å få litt ledig tid til å sette opp skiten. Ser lovendes ut den..

                  Cb200'n har jeg hatt i sikkert en mnd nå, men må ha firmware 3.12 i recieveren(e) en skal bruke på den for å få brukt den..

                  Firmwaren skulle komme ut forrige helg, men drøyde ut pga feilretting sa espirit. Skal være rett rundt hjørnet nå.
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • Ah, det har jeg ikke fått med meg!? Hm.. for å i det hele tatt få brukt den med senderen eller mtp. ymse funksjoner..?
                    Last edited by alflovvold; 20-10-13, 21:59.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Originally posted by andersand View Post
                      nyeste firwmaren er vel ikke ute?
                      I say again....

                      min CB200 ser også bare fine ut og er useless, ingen UDI til r3 eller R2 heller...

                      Comment


                      • Originally posted by alflovvold View Post
                        Ah, det har jeg ikke fått med meg! Hm.. for å i det hele tatt få brukt den med senderen eller mtp. ymse funksjoner..?
                        Tja..

                        Jeg koblet den opp, fikk bindet begge rsat2, og fikk telemetri fra cb200. Men servoene lystret ikkeno, sideroret sto med "ticks" en gang annenhvert sekund, og jetibox fant ikke cb200. Deretter oppdaterte jeg rsat2 til fw 3.11 (var gammel fw på de), og da sluttet iallefall sideroret å rykke til.... Men fikk fortsatt ikke servoene til å lystre.

                        Deretter fant jeg info i manualen til cb200, om at fw 3.12 må til. Jeg trodde den kun trengtes for å få kontakt med jetibox, men enten trengs fw for alt, ellers så er det noe riv ruskende galt i mitt oppsett iallefall..
                        Jeg lot det da bare ligge til jeg får ny firmware, og lekte heller med 91" resten av friperioden.. Nå forventer jeg bare at jeti har hostet opp fw til neste onsdag
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • Jeti DS-16 Unboxing

                          Originally posted by andersand View Post
                          I say again....

                          min CB200 ser også bare fine ut og er useless, ingen UDI til r3 eller R2 heller...
                          Fw 2.20 til radioen kom ut for et par uker siden. RX fw 3.12 er ikke ute enda. Skulle komme sist helg, men espirit sier det drøyde ut en uke pga noe småfeil i firmwarens pinout imot de nye r3 eller hva det var.
                          Nå er det gått en uke til, så de bør vel få fingern ut snart..
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • Hm.. ok, ikke fått med meg noe av dette - regnet bare med at ting var good to go, noe som det bør være i min bok når produktet er releaset strengt tatt!

                            Jeg prøvde å binde opp 200`n i 5min igår, men fikk fint lite kontakt - har dette noe med det å gjøre tro..?
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Originally posted by alflovvold View Post
                              Hm.. ok, ikke fått med meg noe av dette - regnet bare med at ting var good to go, noe som det bør være i min bok når produktet er releaset strengt tatt!

                              Jeg prøvde å binde opp 200`n i 5min igår, men fikk fint lite kontakt - har dette noe med det å gjøre tro..?
                              Regner med du fikk bindet imot rx? Det tror jeg går bare de får power ifra cb'n, jeg fikk iallefall bindet i double path uten særlige problem.. Men jeg antar du ikke får noe servo funksjoner oppe å går slik som meg.

                              Enig i at de burde heller halet ut litt cb200 samt r3 satelittene til de hadde fått fw på stell ja.
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Hm, får glane litt på det imorgen kveld..
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X