Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti DS-16 Unboxing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Spektrum kommer med DX9, med sexy damestemme! Hvor får de inspirasjonen fra

    Comment


    • #92
      Har fått vario (høydemåler) for å ha på quaden. Nåååmmen seeee så søt!!

      Click image for larger version

Name:	2013-08-01 21.33.09.jpg
Views:	1
Size:	65.8 KB
ID:	602556
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #93
        Originally posted by jotto View Post
        Har fått vario (høydemåler) for å ha på quaden. Nåååmmen seeee så søt!!
        Har en på dlg`n min, artig liten sak
        Kult å kunne se høyden, har også testet ut vario funksjonen litt, men er ikke helt fortrolig med "hylingen" i den ennå.
        Har lagt relativ høyde på en vippebryter, da forteller damen meg hvor høyt jeg er, greit å slippe å se på displayet.
        Tror vel også vario funksjonen kommer bedre til sin rett i f3j modellen, men jeg har ikke hatt tid til å "konvertert" fra jr til jeti på den enda.

        Kjell Arne

        Comment


        • #94
          Hadde vario i perfecten (f3j). Fra 180 til 588 meter på bare noen minutter.. Artig å se
          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
          sigpic



          Comment


          • #95
            Har du sett, julekveld allerede i august

            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #96
              Steike, var forsendingen sin! Grattis!

              Så ikke spørsmålet ditt over OlaGB, jeg kjører Jeti sin 18rx i Krille`n, og da kun med `en satelitt ( som følger med. )

              Man kan i tillegg koble opp enda en satelitt om man ønsker dette, men har ikke hatt noe problem med kun èn.
              Jeg kjører ikke noen form for strømplate, så kjører èn i MPX inngangen samt èn på en ledig servokanal. Funker fin-fint, og begge pakkene blir tømt sånn ca. likt.

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #97
                Ok, gikk for samme rx til 104" jeg og. Blir nok å løse batteri tilkobling omtrent slik som du, alternativt med batt share.
                Kjøpte ikke sat til rx'n til 78" da. Angrer litt på det.

                Var med en r9 rx også med radioen som jeg ikke forventet, det var bonus

                Har da en r18sat, en r11, en r9, og to r6 light. Burde holde en stund
                Ola G Bråten -77
                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                3DHS Slick 89" Q80-8m
                Jeti DS-16

                Comment


                • #98
                  Har nettopp gått til anskaffelse av en DC-16 etter å ha gitt opp å vente på Multiplex Profi TX. Har en R14 mottager og lurer litt på strøm til denne. Den har 2 uni kontakter og en mpx plugg for tilkobling av strøm og i prinsippet kan man vel kople til alle 3. Men hvordan fungere dette og hvordan gjør dere andre det. Og har det noen hensikt å bruker mpx plugg hvis vanlig 22AWG kabel brukes? Skal brukes i en 50CC warbird med 11 servoer og 2 stk. LiFe batteri.
                  Mvh
                  Lars Erik Arntsen

                  Comment


                  • #99
                    Noen som kan liste opp noen cons and pros på radioen?
                    Lurer på å bytte min gamle 9X2 da den ikke støtter swashen til g4
                    Generelt sett liker jeg jr radioene, og 11x får man til halve prisen av en jeti. Er den verd dobbel pris?
                    Ser litt kantede ut, hvordan er den å holde i med pekefinger og tommel grep på stikkene?
                    har mezon esc og digger telemetri delen, så jeg er vel allerede solgt
                    Og det ser ikje ut til at jeg skifter radioer oftere enn hvert 10 år så jeg håper å lande på en radio jeg er fornøyd med i lang tid framover
                    T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                    Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                    Raptor 90se (solgt)
                    Extra 300 . (kontainer mat)
                    Mini funtana ( Peis varme )
                    Protech Cessna 182

                    Comment


                    • Jeg synes denne artikkelen oppsummerer det bra: Jeti DS-16 initial review and thoughts | mark kovalcson's blog

                      De største fordelene for min del er skikkelig telemetri som er integrert mot ESC og at man slipper å ha egen telemetrimodul. Stikkene er også mye bedre enn på f.eks. Futaba 8FG, som jeg hadde før.

                      Ulemper... tja... prisen?

                      Jeg bruker forresten pinsettgrep selv, og den passer iallefall helt supert til mine hender.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • God artikkel.
                        Ikke vanskelig å bli overbevist
                        Får ta en titt i sparebøssa....
                        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                        Raptor 90se (solgt)
                        Extra 300 . (kontainer mat)
                        Mini funtana ( Peis varme )
                        Protech Cessna 182

                        Comment


                        • Ikke nok timer til å uttale meg helt enda, men er veldig positivt overasket av de ubegrensete muligheter en har. Virker ikke som det er noen ende på hva du kan få radioen til å gjøre/vise/si, om en setter seg litt inn i dette.

                          Et stort skudd for baugen for min del, var mangel på servo balansering på f,eks to servo på samme ror flate, men dette skal komme i sw oppdatering i disse dager, så det ordner seg!

                          Litt skeptisk på alu huset når det blir kaldt ute dog.
                          Ola G Bråten -77
                          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                          3DHS Slick 89" Q80-8m
                          Jeti DS-16

                          Comment


                          • Originally posted by OlaGB View Post
                            Ikke nok timer til å uttale meg helt enda, men er veldig positivt overasket av de ubegrensete muligheter en har. Virker ikke som det er noen ende på hva du kan få radioen til å gjøre/vise/si, om en setter seg litt inn i dette.

                            Et stort skudd for baugen for min del, var mangel på servo balansering på f,eks to servo på samme ror flate, men dette skal komme i sw oppdatering i disse dager, så det ordner seg!

                            Litt skeptisk på alu huset når det blir kaldt ute dog.
                            hæ?! selv spektrum dx18 klarer jo 2 og 3 servoer på 1 rorflate. hv gjør du? equalizere i melleomtiden eller vente på firmware? Virker jo helt bak mål.

                            Er det nok strøm i mottakerne for 35 og 40% modeller? ser jo at fler bare har 1 mpx plugg inn?

                            Det jeg ikke liker med ds16 er mangel på senderkoffert som tar verktøy, den er altfor tung, og litt skeptisk til vintern som er her straks. Men er jo endel annet som taler for den. Rart de ikke tilbyr plasthus for nordiske forhold?

                            Har noen tenkt tanken om å kjøpe en hobbyking dsm2 sender som tar ppm inn, og koble den til duplex mottaker med ppm ut? på den måten kan man ha en trådløs "repeater" for alle innelekene f.eks. nano.mcpx bl, 130x osv som ikke spiser duplex

                            Comment


                            • Originally posted by andersand View Post

                              Har noen tenkt tanken om å kjøpe en hobbyking dsm2 sender som tar ppm inn, og koble den til duplex mottaker med ppm ut? på den måten kan man ha en trådløs "repeater" for alle innelekene f.eks. nano.mcpx bl, 130x osv som ikke spiser duplex
                              Er jo ppm ut på en plugg inne i radioen. Bare modifisere en superbillig orangeRC modul. Så vips, dsm2 ut
                              GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                              sigpic



                              Comment


                              • Jeg har for tiden kun et stk uferdig reparert storfly med behov for funksjonen, og kun vært hjemme i 2 dg etter jeg fikk radioen, så behovet har vært lite Men nå blir det et par tre uker med så mye flyging som været tillater før det bærer offshore igjen.
                                Regner med oppdateringen til Jetina er på plass til jeg har fått nye høyderor til 104'n igjen, så jeg stresser ikke.

                                Mottaker skal takle endel strømtrekk, men jeg kobler nok til et par jr kontakter til ifra batteri og inn på rx i tillegg til mpx.
                                Ola G Bråten -77
                                Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                                Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                                3DHS Slick 89" Q80-8m
                                Jeti DS-16

                                Comment

                                Working...
                                X