Unconfigured Ad

Collapse

Jr 3810

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RGJ
    • Jul 2004
    • 922

hva med å lodde alt ferdig med det hye batteriet før du tar vekk det gamle slik at minne har spenning hele tiden om det er igjen noe som skal spares
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

Comment

• Lumbajack
      • May 2002
      • 635

Batteriet er nøk dødt så radioen inneholder ingen programmerte modeller.
      Mvh

Olav Lund

Comment

• SmurfAir
        • May 2013
        • 1629

Hei!

Disse batteriene finnes i masse elektronikk som har innstillinger, men ikke har Non-Volatilt minne.
        Som Quadrocopter sa, Hovedkort, TV etc. Tar du en sokkel fra hovedkort, så ville jeg ha uansett ha kjøpt et nytt Varta batteri på f. eks. Clas Ohlson 29,- for CR2032. Dersom hovedkortet har vært uten strømtilkobling en stund, har disse en tendens til å være litt slitne.
        Kjedelig å miste innstillingene etter relativt kort tid dersom batteriet er slitent.
        Finnes mye jalla å få kjøpt av disse CR-batteriene, men Varta funker bra.

Comment

• RaymondN
          • Oct 2005
          • 20

Hei
          Noen som har oversikt over hvilke radioer dette gjelder? Kjenner til et tilfelle hvor en gammel JR10X mistet "hukommelsen" og måtte sendes inn for programering og muligens kalibrering...

Har selv en JR DSX9 som begynner å dra på åra... tror ikke jeg så noe back-up batteri sist jeg hadde den åpen...

Og så har jeg en Graupner MC-24 som er enda eldre.... den bør jeg kanskje få skifta på snart....

Comment

• Lumbajack
            • May 2002
            • 635

Nå blei det slik at jeg bestillte det batteriet med pålodda ledninger. 180,- inkl frakt er vel forsåvidt e stiv pris for et lite batteri men helt greit for å få tyne noen år til ut av min gode gamle JR
            Mvh

Olav Lund

Comment

Working...