Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til å finne neste sender etter DX6i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B.A.T
    • Aug 2012
    • 813

Hjelp til å finne neste sender etter DX6i

Jeg har en Spectrum DX6i som jeg har tenkt å beholde til mine bnf modeller og isoporfly men jeg trenger hjelp til å finne min neste sender.

Den skal brukes til litt større fly og helikopter. Jeg har ingen spesielle preferanser ift merker selv om jeg har vært fornøyd med min DX6i.

Har budsjett opp til ca 5k.

Alle gode tips og råd mottas med takk 😊
    ---------------------------------------------------------------
    Spectrum DX6i
    Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
    Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II
  • oistein
    Moderator
    • Apr 2006
    • 681

DX18 ..............

Comment

• oistein
      Moderator
      • Apr 2006
      • 681

Trodde den var billigere jeg, men dx9 da, har du spektrum fra er det jo bare å fortsette om du var fornøyd da.

Comment

• oistein
        Moderator
        • Apr 2006
        • 681

Har lyst til å si Taranis, men hardware kan dessverre ikke måle seg med den helt fantastiske softwaren i denne senderen.

Comment

• B.A.T
          • Aug 2012
          • 813

Jeg har sett litt på DX9 men den har fått litt tyn for dårlig kvalitetskontroll på helifreak. Den ser ellers flott ut med mye funksjoner.
          Spectrum DX6i

Comment

• oistein
            Moderator
            • Apr 2006
            • 681

Tipper det var rett etter at den kom ut, noen barnesykdommer i produksjon. Er jo egentlig ingen grunn til at den har annen kvalitetskontroll enn de andre.

Comment

• Kyrre
              • Feb 2009
              • 2322

Om du ikke er opptatt av telemetri så blir du garantert fornøyd med DX9. Spektrum er desverre ganske akterutseilt på telemtri fronten, men jeg er ellers superfornøyd med DX9'en. Vel, bortsett fra at den bruker tilsynelatende mye mer strøm enn DX8'en jeg hadde før.

Comment

• B.A.T
                • Aug 2012
                • 813

Telemetri er vel ikke det viktigste akkurat nå for meg.
                Hvor lenge går den på batteriet da?
                Last edited by B.A.T; 30-07-14, 20:28.
                Spectrum DX6i

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Originally posted by oistein
                  Har lyst til å si Taranis, men hardware kan dessverre ikke måle seg med den helt fantastiske softwaren i denne senderen.
                  ER det frsky taranis du tenker på? har nemmelig sett litt på den sjøl, men hvis hardwaren ikke er så bra så. Den koster jo bare litt over 1000kr så
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

Comment

• oistein
                    Moderator
                    • Apr 2006
                    • 681

Jepp, har frsky taranis. Kjøpte av ren nyskjerrighet og brukt den litt med weatronic og litt med frsky. Funker fjell det, men sammenlignet med presisjon på 14mz, 18mz kan det seff ikke sammenlignes. Sloppy stikker, dårlig sentrering. MIddels bryter kvalitet. Når det er sagt er softwaren bedre enn noe annet jeg har sett, inkl. multiplex profi 4000, 18mz, 32 mc, weatronic bat60, dx18. Den er rett og slett genial. Vanskelig å bruke fordi alt er anderledes, men genial software. Tenk og hatt weatronic bat60 hardware, med taranis software, og futaba soliditet..... Sukk, det får man vel aldri

Comment

• B.A.T
                      • Aug 2012
                      • 813

Nå har DX9 fått mye godord her. Hva med JR og Futaba sine radioer i samme klasse? Hvordan er disse sammenlignet med DX9?
                      Prøver å gjøre meg opp en mening før jeg går til innkjøp.
                      Spectrum DX6i

Comment

• oistein
                        Moderator
                        • Apr 2006
                        • 681

Joda herlige radioer, men da sprekker budsjettet med glans. Husk at alle dine mottagere også må skiftes. Men om du er misfornøyd med spektrum så er Futaba fg8s en kostnadseffektiv 14 kanaler. Dønn solid!

Comment

• bjornal
                          • Apr 2012
                          • 764

Hør med Laker47 her på forumet. Vet han har en DX18 som skal selges, da får du en knallradio!
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• thomaskj
                            • Apr 2003
                            • 92

Jeg har nok ikke like høye presisjonskrav til radioen min som oistein (det er et kompliment btw) men jeg har byttet ut Futaba 12FG med Taranis og er fornøyd med hardware kvaliteten. Jeg kjenner ikke noen særlig forskjell på stikkene til Taranisen mot den gamle Futabaen men jeg har holdt i en 18MZ og opp dit er det himmelvid forskjell i kvalitet. Bryterne derimot er uten tvil bedre på Futabaen. Men jeg har hatt en DX6i også og det skal godt gjøres å velge en radio som virker kjipere enn den så uansett hva du velger så blir det nok et godt steg opp i kvalitet.

En svakhet hos Taranis er programmeringsgrensesnittet på radioen. Hjulene som de fleste andre radioer har er bedre enn knappene på Taranisen.
                            Styrkene til Taranisen er først og fremst softwaren OpenTX, den er utrolig fleksibel og kan gjøre alt. I våre dager er det ikke noen stor ulempe å velge en radio ikke alle andre på stripa har heller, det er ufattelig mye trafikk i forumene bl a på rcgroups og står man fast så får man svar på noen minutter om det er noe man lurer på angående programmering.

Vi er vel ikke i denne hobbyen for å spare penger men prisene på både Frsky mottagere og telemetrisensorer er lave sett opp mot mange andre merker. Totalt sett så har jeg ingen problemer med å anbefalte Frsky Taranis, den er ikke like polished som de beste radioene til de andre store men jeg tror ikke det er mulig å få bedre valuta for pengene i dagens marked.
                            --
                            Thomas Kvitle Jenssen

Comment

• thnilsen
                              • Apr 2003
                              • 123

Taranis - på tross av hva oistein sier. Ja, hardware messig er den kanskje ikke av samme kvalitet som en radio til 15-20.000, men den er likevel en utrolig god radio til en utrolig god pris. Har selv brukt den denne sesongen og angrer ikke ett sekund. Har hverken problemer med stikker, sentrering eller dårlige brytere. Har vært Futaba tilhenger i siden midten av 80 tallet, men min 12FG blir det nok aldri mer kjøpt nye mottakere til.

Du kan jo også få DSM/DSM2 modul til den slik at du kan bruke eksisterende utstyr på en og samme radio. Programmeringen er som oystein sier helt annerledes enn hva en er vant med, men med litt tolmodighet finner man fort ut av tingene.

Uansett hviken radio du går for, kjøp noe med telemetri.

Comment

Working...