Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Kan man bytte kanalene på en Hitech Eclipse 7? Der er balanseror på kanal 1 og 6 om man benytter 2 servoer. Jeg trenger ikke mere enn 4 kanaler til flyet, mne må jeg da kjøpe minimum 6 for å få dette til å virke?
du må ha en 6kanals mottaker for å få det til å virke. slik du beskriver det. men hvis du ikke skal bruke balanserorene som flaps eller spoiler så kan du bare bruke en y-kabel til ballanserorene.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Løsning 1:
Bruk en programerbar MIX i stedet for den innebyggede vinge-mix'en. Da kan du plassere den andre vinge servoen på hvilken ledig kanal du måtte ønske.
Løsning 2:
Eller bruk en y-kabel på servoene og sørg for å ha overføringene på hver sin side av servoen slik at den ene blir reversert.
Løsning 3:
Bruk en y-kabel og koble til en reverserer på den ene servoen.
Som allerede nevnt så kan du legge inn en mix fra 6 til 4. Dvs at signal6 går via mix ut på signal4. Usikker på om du på denne måten beholder trimfunskjonen på signal4.
----------------
Haldor
~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Som allerede nevnt så kan du legge inn en mix fra 6 til 4. Dvs at signal6 går via mix ut på signal4. Usikker på om du på denne måten beholder trimfunskjonen på signal4.
Husk at om du mixer deg ned til kanal 4 vil du få bevegelse på det ene balanseroret når du bruker den aksen som ellers ville komme ut på kanal 4. Jeg husker ikke helt hvilken det er, men lurer på om det kan være sideroret. På Eclipse kan du ikke "deaktivere" en kanal så vidt jeg husker.
Om du er bestemt på å bruke en 4-kanals mottaker tror jeg alt. 2 eller 3 fra posten min lenger oppe er de reelle valgene dine.
Alternativt kan du jo kanskje greie deg med en servo til balanserorene (vet ikke hviklet fly du har ?). I så fall skal balanserors-servoen kobles til kanal 1.
Liten høyvinget trainer - SC 15
ARC Beaver on floats - Saito 82
Goldberg Ultimate - OS 120
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment