Unconfigured Ad

Collapse

Rx-batteri

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Originally posted by Celtic-Griffin
    Waypoint documentation warns against 6V...
    Jeg har alltid lurt på hva som menes med max 4,8V eller 6V. Regner med at det menes 4 eller 5 celler Nicad/NiMh. 4 celler blir totalt 5,4V toppladet, 5 celler blir nesten 7V. Kan det tenkes at utstyr som ikke takler 6V (5 celler) likevel kan brukes på en 6V regulator?

Fred
    Fred Larssen

Comment

• OAK
      • Jul 2002
      • 863

Jepp, da er vi enige Ken! Er av samme oppfatning som deg.

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Originally posted by flarssen
        Jeg har alltid lurt på hva som menes med max 4,8V eller 6V. Regner med at det menes 4 eller 5 celler Nicad/NiMh. 4 celler blir totalt 5,4V toppladet, 5 celler blir nesten 7V. Kan det tenkes at utstyr som ikke takler 6V (5 celler) likevel kan brukes på en 6V regulator?

Fred
        den teorien din stemmer. men husk at spenningen synker under last. man regner vel ca 1,2V pr celle under litt belastnig, og da blir det 4,8V. men så har det noe å si om hvor stor pakken er og hvor mye den blir belastet.
        men jeg ville uansett ikke anbefale å bruke 6V på utstyr som egntlig skal ha 4,8V.
        det vil sansynligvis gå fint men de koponentene vil ikke leve like lenge som de ellers ville...
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Joa
          • May 2006
          • 51

Honnoer til OAK

Vil bare sende en takk til OAK som lot oss foelge Showtimen fra foedsel til doed. Spesiellt den siste havldelen var interesant, ikke for aa veare morbid, men aa kunne leare fra hverandre sine feil (eller som i ditt tilfelle, feil paa utstyr).
          Jeg ble tidligere anbefalt av noen aa kjoere lipo i min Synergy (som mottaker batteri), men har etter vhert blitt overbevist at vanlig NiCd gjoer god nytte til denne jobben. Tviler paa jeg sparer saa mange kilo paa LiPo i stedet for et 1100 mAh NiCd.

MVH

Joachim

Comment

Working...