Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hangar 9 Spitfire MKII 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Idag fikk jeg Spit'n endelig i lufta, og for en fryd det var! Er bare så utrolig fett å se den i lowpasser og i barrelrolls, dette gjelder forøvrig alle warbirds. Desverre har kameramannen pctrøbbel for tida, så har ikke video før om en stund. Ble et par turer så tok jeg kvelden. Desverre fikk jeg en dårlig landing på siste turen, og fikk noen skrubbsår på spinneren. hehe.
    Var nesten tom for fuel så motoren fuska en del under landing, samtidig som tomgang fortsatt er høy da motoren ikke er ferdig innkjørt. Dette, kombinert med at det var sinnsykt uvant å lande med flaps (første gang på et motorfly) gjorde at jeg klarte å tippe modellen framover og skli litt bortover grusen med spinnern først. Ingen skade skjedd på modellen heldigvis. Jeg må få mikset inn litt dykkror sammen med flaps'en neste gang. og slenge på litt expo på høyderoret.

    Men ai ai for en stilig maskin!
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

    Comment


    • #32
      Nå har det gått en stund...

      Hvor er videoen ?!?

      http://www.phoenix-rc.org/
      http://www.glamdalrck.net
      http://www.scalewarbird.org/
      ---------------------------------------------------
      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

      Comment


      • #33
        En smuuule seint svar på siste post her, men her er ihvertfall en video:



        Litt kilent høyderor ettersom jeg hadde glemt å sette opp expo, samt litt tjukt gress som gir meg en dårlig landing.
        Flyr her med en saito 100 med 14x6 prop.
        Last edited by TapZ; 07-09-08, 19:05.
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

        Comment


        • #34
          Om du skulle fått en ny spit, hadde du valgt 100 4-takt om igjen eller ville du gått for 2-takt?

          Comment


          • #35
            Jeg er veldig fornøyd med saito motoren (har også samme motor i en Fliton Extra), så jeg hadde helt klart gått for 4-takteren igjen. Jeg har 4-taktere i alle mine fly, stortrives med lyden på de. Ikke har jeg hatt noe spesielt trøbbel med motorene heller.
            Frank Thingelstad
            2050 Jessheim

            Comment


            • #36
              jeg har samme flyet som deg.Hvilket eksos oppsett har du?Jeg er storfornøyd med modellen,flyr som en drøm.Eneste minuset er at hjulene kniper i forkant av hjulbrønnen etter landing.Ser på rcuniverse at det er et kjent problem på.har du hatt dette problemet?
              Align T-Rex 700
              Align T-Rex 250
              Hangar 9 Sundowner
              Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
              Dynam Extra 330
              Vmar Easy 3d,TT pro 46
              ARC Cessna Cardinal
              Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
              CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
              GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


              ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

              Comment


              • #37
                Jeg bruker original saito-potte.
                Tja, det hender at jeg må bøye litt på understellet etter litt hardere landinger, men har ikke opplevd det som noe særlig stort problem. Er veldig fornøyd med flyet, tar seg godt ut i en lowpass.
                Frank Thingelstad
                2050 Jessheim

                Comment

                Working...
                X