Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monocoupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Monocoupe

    Jeg har vært på utkikk etter en supercub eller lignende med flaps og store vinger for litt roligere flyging enn de 3D modellene som fyller hangaren i dag.
    I og med at det står en halvferdig J3 Cub her som aldri kommer videre var det ikke tvil om at ARF var veien og sannheten, bare det at ingen produserer noe sånt for tiden.

    Tower Hobbies sine sider inneholdt derimot en Monocoupe fra Kangke som oppfyller de samme kravene, innkjøpsprisen var lav og frakten selvsagt dertil høy. Det var bare å trekke kortet for fornuften tok overhånd, selvsagt legger man servoer og litt kjekt-og-ha-hardware i kurven når man først handler langveisfra så det gikk noen ekstra lapper der også..

    Den svære pakken dukket opp etter 3 døgn,9.februar, mens zenoah 26 motoren som skulle trekke herligheten tok noen uker lenger tid..

    Vel,nå er alt på plass og motor ble prøvekjørt i hagen i dag, etter litt kludring med å få fram bensin starter den som en lek hver gang. Modellen har jeg bygget slik at den kan monteres på et par minutter med fire vingemuttere, her i gården er det høy bruksverdi og enkle løsninger som gjelder!

    Denne modellen avviker nok litt mye fra originalen til å kunne kalles en skalamodell men den ser pen ut på litt avstand og forhåpentlig flyr den så bra som rapportene tilsier, test blir i løpet av uken hvis været tillater det.
    Attached Files
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

  • #2
    Noe av det peneste som er vist fram her på lenge!
    Stor sak? 220..?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Den er kvartskala, vingespenn ca.245 og lengde 160cm. Vekten,på en litt ustabil kjøkkenvekt, sier 7 kilo og det skulle vel tilsi ganske akseptable prestasjoner tror jeg.

      Kvaliteten på settet virker veldig bra og hardware er noe av det beste jeg har sett selv om stållinkene også her var av typen som nesten kan trekkes av gjengene. De ble byttet mot Dubro nylon cleavis og ballink type.

      Produsentlink: Kangke Industrial USA Inc.

      Jarle
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

      Comment


      • #4
        Grattis med ny doning! Fins ikke noe bedre enn å ta godstolen å sette seg godt til rette på stripa og bare kosefly

        Comment


        • #5
          ja, den var virkelig fin
          arvid

          Comment


          • #6
            wow, den var fin, og slik store sexy hjulkåper, den var FIN!!!
            Stein Arne Kjøraas

            Fly:

            1,6m trainer
            Graupner cherokee 1,6m "Brick"
            Multiplex Gemini
            Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

            Hitec Aurora 9

            På vei inn:

            Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

            Medlem av innherred modellflyklubb
            www.innherredmodellflyklubb.ning.no

            Comment


            • #7
              Grattis! Den var lækker!
              Oldtimers er snask!

              Hva slags mølle bruker du på Zenoah'en? 18x8?
              Jeg bruker 3W 18x8 tre-sleiv på min G26 og er fornøyd..

              Bruker du standard "silencer" eller bruker du en annen potte?

              Hva ble prisen på flymaskinen, inkl. frakt? (I NOK...)
              Last edited by Alfalfa; 11-03-07, 17:42.

              Comment


              • #8
                Jeg starter rolig med Master Airscrew 18x6, har også 18x8 som jeg regner med er mer riktig. Planen var å skaffe noe av bedre kvalitet når jeg vet hva motoren yter, tipper jeg havner omtrent der du er.
                Jeg kjører standard potte, den passer akkurat i cowlingen og jeg synes ikke den bråker avskrekkende mye.

                Nøyaktig pris har jeg ikke i og med at jeg betalte frakt på 3 kolli samtidig, det ble $224 i frakt.
                Modellen koster $339.80, ca. 2100kr.
                Frakten på kun modell tror jeg ender på ca. $120
                I norske pesos skulle det bli et sted rundt kr.3550 når frakt og mva er oppgjort. I tillegg kommer vel et lite gebyr til UPS.
                Tower er ellers veldig oversiktlig å handle fra, du får oppgitt fraktprisen før du betaler og du vet at varene kommer raskt.

                Jarle
                It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                Comment


                • #9
                  Lite tips ang. magnettenningen din..

                  Ta av skjermen fra litt antennekabel og legg rundt antennekabelen og coilen.
                  Surr deretter inn med elektrotape/vulktape etc..
                  Jeg fikk tak i endel alu-bånd her på jobben og startet på plugghetta og surret inn hele greia, både hette, ledning og coil, loddet på en ledning med loddeøye og skrudde det fast, slik at skjermen er jordet. Pakket det inn med vulktape. Ble veldig bra!
                  Har testet det med spektrumanalysator og det demper faktisk veldig mye støy!

                  For peace of mind bare...

                  Comment

                  Working...
                  X