If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Vmar har jeg aldri hatt, og tviler på at det merket vil komme over dørstokken hos meg ut fra hva andre har ment om dem.. Klart det KAN være noen bra modeller fra dem også..?
Spitfire generelt: Tricky å fly, spesielt hvis dem er små og særlig skala. Originalen (også mange andre WWII-fly) hadde veldig liten stabbe i forhold til vingespennet så høyderorsresponsen er veldig svampete og treg. Særlig i lav fart.
Det er jo vinge nok. Er det en Spit av litt størrelse, med LAV vekt og kanskje en anelse forstørret stabbe kan den meget vel fly OK. Problemet med skalamodeller er ofte vekta....
Det er ikke skala. Det er jeg ihvertfall sikker på.
Prøver å finne en side hvor jeg kan finne ut mer om det, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete.
Ideer?
Hvilken størrelse er du ute etter? Hvis det er 40-size du tenker på ville jeg heller satset på Kyosho sin Spitfire, den kan jeg garantere at flyr bra. 144 cm i vingespenn, 2,4 kg. Kr 1820.- hos HobbyNorge i Trondheim.
Hvilken størrelse er du ute etter? Hvis det er 40-size du tenker på ville jeg heller satset på Kyosho sin Spitfire, den kan jeg garantere at flyr bra. 144 cm i vingespenn, 2,4 kg. Kr 1820.- hos HobbyNorge i Trondheim.
Jeg har hatt Messerscmitt ME 109 med SC 52 4-takter fra Kyosho, må si at det er god og stabil fly. Jeg likte den så godt. Regner med det samme egenskaper hos Spitfire fra Kyosho.
kan bare henvise til model airplane som har testet flere av v mar sine modeller. de gir de ros iallefall. på nesten alle områder.ellers har jeg ingen kjennskap til produsenten. lykke til med valget
Futaba 10C Fasst
Last Down 3XL V3
Spirit Elite
Primo
Hellcat
Sukhoi
Pt 19
Ucd
Bossanova
Giles 202
Boomerang
Mojo
Ultra Stick
Riva Silver X
Laser 3d
Hobbyrommet er fullt av leker.
Unskyld at jeg sier det men som mange årig subscriber hos MAN har jeg klart merket en tendens til at nesten "alt" er bra av det de tester. Man redaksjonen har ett rykte på seg i forum verden over for å vere litt "kjøpt og betalt" dessverre. Det bladet har beveget seg i en rettning som gjør at sansynligheten til at jeg fornyer abbonemanget minsker år for år (kjører 2 års abb). Dette p.g.a. at tester har blitt så farget at en snart må vere blind for ikke å se det (før eller senere kommer man over en modell eller dings som de har gjort reviews om og oppdager sannheten ), men det er ikke slik at alt MAN tester dritt; tvert imot. Problemet er att negative ting har en tendens til å forsvinner i filteret deres, enten i redaksjonen eller hos den som gjør reviewet og det gjør at en ikke kan bruke testene til å vurdere om tingen er noe for deg (som en motsats så vil jeg henvise til den ypperlige testen av Kleppåker ekstreme her på forumet, overveldende positiv men dog med så klare beskrivelser og forklaringer at en ikke er i tvil om hva denne kan brukes til. Det er klart at objektiviteten til MAN blir stilt i ett tvilens lys når en ser hvordan det kan gjøres). Mine personlige erfaringer med V-Mar gjør at jeg ikke tarimot fly fra de uten å bli betalt for det. Så jeg tror du bør prøve ett merke som ikke har så negative vibber knyttet til seg (la andre ta sjangsene med andre ord ).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
En i klubben flyr en V- Mar spit. Har ikke registrert noen spesielle unoter når jeg har sett han har fløyet. Den flyr greit Men så er den ikke videre scala, knapt semi scala....mere modellfly med Spitfire smak. Uten at jeg skal utgi meg for og være noen Spitfire ekspert
Men er V-Mar da på godt og for det meste vondt. Mht matrialer etc.
Mener han har en SC90FS i snuta.
Mulig V-Mar har flere Spits i sortimentet, kjenner de ikke så godt... så ett lite forbehold om det er den samme du har sett på.
Har en V-Mar selv ..UglyStick 40, er det flyet jeg har rakket mest ned på. Og ment hvert ord. Men faktum er at jeg har ett uhyggelig antall turer med den, og fortsatt er den godt flybar.
Uten å ha noe som helst erfaring med V-Mar selv, så har jeg bare hørt negative ting om dem! Spesielt at balsaen er for tynn, altså de er bygget med dårlige matrialer.
Men jeg gjentar: Har INGEN erfaring med dem selv!
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
Har aldrig prøvd Spitfire. Men Extra med ca. 160cm VS har jeg prøvd. Den flikket lett og fløy egentlig ikke så bra. (Hvis man ikke brur seg om litt skjeve roller o.l. duger den i massevis, men den duger ikke til konkuranseflyging. Den styrtet en gang når jeg kom inn for landing (for liten fart) og den flikket og spant mot bakken. Ellers har jeg hørt at Extra, Cap, Edge osv. ikke flyr så bra (hvertfall ikke før det er oppe i bensinmotorstørelse).
Det eneste flyet jeg har prøvd som er ett bra nr. 2 (er det det du skal ha?) er Cloud Dancer!!!
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment