Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5mm standoffs var ikke mye Men det er vel det som er bra. Boltene er de 6mm? Hvis du har tid til å vente litt, har jo secraft også det du leter etter http://secraft.net/shop/step1.php?number=674

    Det beste er vel om standoffvarianten er en hel del. Men kanskje noen andre her har prøvd noe lignende.
    All you need is love

    Comment


    • 3W motoren er ganske lang ja, og boltene er 6mm.

      Skulle helst ha hatt flyet klart til jeg drar til Luleå (drar 30 Juni).
      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
      Harstad MFK

      Futaba 12FG

      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
      Slick 360 | Elektrokonvertert
      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
      Phoenix Decathlon | ASP.70
      Hexacopter

      Comment


      • Det funker helt sikkert inntil du får noe mere permanent på plass. Hadde liknende prinsipp på min, men med to-delt standoff, så ble det etterhvert slakk i opphenget, og måtte stadig etterstrammes. Så bestill/lag én solid standoff når du kommer hjem fra stevne!
        God tur!
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • Dette vil funke helt fint. Men bruk en større skive, så får du spredt belastningen utover og trykker ikke sammen treverket i firewall så lett.

          Comment


          • Jeg sliter med å få begge balanserorservoene til å gå likt, holdt på til 7 imorrest uten å få det til.
            Når de er stille ved center bråker og bruker de mye strøm ved fult utslag, og når de bruker passe strøm ved fulle utslag bruker de veldig mye ved senter.
            Har HPP21 og stilte center og ep uten at det hjalp også, fint om noen har tips til hva jeg må gjøre sånn at jeg kan få flyet klart til imorgen

            Og en ting til, når balanseroret går nedover tar ballinken borti glassfiberhornet når roret har ca 40 graders utslag.

            Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment


            • Koblet alle servoene til egen kanal og justerte Subtrim og EPA via Auroraen, strømtrekket når jeg ikke rører noe er ca 0,04A og ved maks utslag ca 0,30A, men når jeg bare gir feks halvt utslag trekker de bare rundt 0,11A. Så da er det bare å begynne med neste vinge.

              Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
              Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
              Harstad MFK

              Futaba 12FG

              ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
              Slick 360 | Elektrokonvertert
              ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
              Phoenix Decathlon | ASP.70
              Hexacopter

              Comment


              • Bruk noen av de medfølegene skivene til å legge imellom glassfiberhornet, og linken. Du vil ikke at de klemmer mot hverandre. Både fordi du får sideveis krefter som gjør at den slites fortere, og at du bruker mye strøm. Det beste er å sette endopoints og center enten i radio, eller med HPP, og så lage en kurvemix med indre balanserorservo som master, og og ytre balror-servo som slave. Da får du jevn og fin bevegelse, og lavt strømtrekk hele veien. Men ikke alle radioer har den muligheten. Sjekk også at du har brukt riktig rorhorn på riktig plass. Håper du var klar over at det var to ULIKE, ett for indre, og ett for ytre balrorservo.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • Sjekk denne freestyle videoen av Daniel Holman.
                  Sjekk andre øvelse

                  Daniel Holman 1st place freestyle 2, round 3 on Vimeo

                  Comment


                  • Originally posted by anders e View Post
                    Sjekk denne freestyle videoen av Daniel Holman.
                    Sjekk andre øvelse

                    Daniel Holman 1st place freestyle 2, round 3 on Vimeo
                    Gutta med buksa oppi r....
                    Fet flyging, kan å bruke flyet han
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • Sick..Var ikke akkurat noen dårlig avslutning heller
                      Ronny Andreassen
                      Sunndal/Vinnu
                      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                      3DHs 33" EPP
                      JR 9303 2,4

                      Comment


                      • Yaken skulle mest sansynelig flyges nå i helga, men de planene ble det ikke noe av ettersom siderorsservoen (Hitec HS7980 monster) ikke virker.
                        Koblet den til servotester for å midtstille den, og da virket den, men etter 5sek var den helt dau.

                        Begynner å bli skeptisk til Hitec servoer siden dette er andré servoen som slutter å virke på EN uke......

                        Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
                        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                        Harstad MFK

                        Futaba 12FG

                        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                        Slick 360 | Elektrokonvertert
                        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                        Phoenix Decathlon | ASP.70
                        Hexacopter

                        Comment


                        • Uflaks heter det. Kan skje det meste, strengt tatt.

                          Men surt, klart.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Enig med Alf her. Mest uflaks
                            Bruker samme servo selv på sideror, og har ikke hatt feilslag.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • EF yak i hus

                              Da har også jeg godt til anskaffelse av en EF yak 110"

                              Etter noe frem og tilbake og mye "har lyst på" ,ble det til att jeg tok over prosjektet til Alf.
                              Den var ikke begynt på, kun montert understell for å ha noe den kunne stå på.
                              Den ble hentet i Stokke sist lørdag.
                              Jeg kommer ikke til å skrive så mye om denne, da det er mye skrevet i denne tråden fra før av, og jeg tar tjangs på å bruke denne tråden og evt suplere litt med evt . andre løsninger,men det blir nok for det meste rett fra boka

                              Etter en uke og mye utenomarbeid(les vanlig jobb) har jeg da fått gjort litt på kveldene, og med god hjelp fra ivrig testpilot(han skal teste denne før han bestiller nytt fly selv..... så det haster ).
                              Alle ror er ferdig hengslet og oppkoblet og justert.Understell og halehjul er på plass. Mangler bare 2 stk hjulstoppere til hovedhjul(hvor har du brukt dem ALF).
                              Syver er ivrig igang med canopy og pilot, blir vel ferdig i kveld.
                              Motorinnsatlasjon regner jeg med blir påbegynt ilp. av helga. Jeg flytter over DLE 111 fra Extra`n i første omgang, da slipper jeg noe innkjøringsheft her.
                              Har bestilt 2 stk nye potter og flexibend, så slipper jeg å flytte over dette.

                              Frem til nå ser det meste greit ut. Sammenlignet med Pilotsettene, som jeg har montert noen av,er det vel litt + og - på begge fabrikkene, men stort sett greie begge to synes jeg. Det som blir spennende for meg, som ikke har hatt eller flydd EF modeller før, blir å sammenligne med flyegenskapene med denne og Extra 300 min.
                              Attached Files
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • OHHHHH.............savner min
                                Vurderer en i 50cc..........og har snust mye på rød igjen

                                Men jeg har flydd EF-edge i dag.

                                Comment

                                Working...
                                X