Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gratulerer med maiden Terje, er det DLE-111 du kjøpte hos meg du bruker og hvordan er kraften med den?

    Har fått gjort litt til med min, montert PowerBox, batterier og litt sånt.
    Hadde jeg bare fått rudderservoen snart, begynner å bli utålmodig nå, Yaken har jo vært i hus siden 10. Januar og er enda ikke ferdig
    Vet ikke om jeg skal bruke killswitchen, etter de problemene det har vært med Hitec, ble visst nok rettet opp i ved siste RX update.


    Bøkerpinner fra Biltema kan brukes til veldig mye
    /6205548414/]"]Flickr: Page Not Found
    IMG_8377 ( by Jon Martin Johansen, on Flickr

    /6205032887/]"]Flickr: Page Not Found
    IMG_8377 (1) by Jon Martin Johansen, on Flickr

    /6205033095/]"]Flickr: Page Not Found
    IMG_8377 (2) by Jon Martin Johansen, on Flickr

    /6205549908/]"]Flickr: Page Not Found
    IMG_8377 (5) by Jon Martin Johansen, on Flickr

    /6205034535/]"]Flickr: Page Not Found
    IMG_8377 (6) by Jon Martin Johansen, on Flickr
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

    Comment


    • Takker for det Ja det er motoren jeg kjøpte av deg(eller restene he,he) ingen problem med power, men jeg er litt usikker på propellvalget. Tror jeg skal teste en Exoar istedet, Bielan går litt tungt.
      Gled deg til denne, den kan flys som en trainer, helt uten overaskelser og den er hissig og potent for de som kan fly også
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • Har prøvd biela en gang, men den er altfor tung syns jeg. Helt ok på en 200cc eller warbird.
        Tror rett og slett ikke DLE'n er spesielt glad i den.

        Comment


        • Da har jeg endelig fått lastet ned en video. Sliter med å lære det her, og det tar laaaaaaaang tid. Jeg må nok ned mere på kvaliteten/oppløsningen.

          Artig å se Alf teste den, ser da at det ikke er flyet det er begrensinger på


          Vi hadde tilskuer og servicejente med oss også Har arvet mat-vanen fra faren? He.he.

          Fiiiiiiiin landig eller????
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • Må bare si det en gang til: Dette er jaggu en fin modell. Fin flyging Terje

            Min 88'' kommer i morgen.

            Comment


            • Da har det blitt 4 turer i dag Begynner å finne meg bedre til rette nå. men det var samtidig ny radio også i dag, og litt uvant.
              Han er fin i harrier, ikke mye vingerokking her. hoover er`n som en påla. Innverted flatspinn er meget enkelt, knivegg loop har aldri jeg fått til med så liten sirkel før Men minus her er kniveggen, den trekker myyyye til understellet.
              Lynkjapp i vaal manøver.
              Blir artig og få litt mere flytid på den, men fåreløpig er jeg ikke helt overbevist i forhold til Extra`n, men vi får se. Den er vertfall totalt sett ikke noe dårligere, men mye likt med min flystil. Men den er nokk "kjappere" for den mere drevne 3D piloten som kjører kjappere øvelser.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • Godt du har fått brukt den litt igjen! Takk for test-turen, jeg syntes den var veldig fin - tracket knallbra, og overaskende kjapp i 3D manøvre..

                Men nå har jeg fått meg en liten Yak selv..
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Langtest

                  Siden jeg startet tråden og fortsatt har flyet fikk jeg lyst til å dele mitt kvalitetsinntrykk.
                  Nå har jeg banket dette flyet rund i minst 600 turer fordelt på to år. Det har vært flygd i alt slags vær, og landet på alt slags underlag. Det har overlevd en DLE-111 (100 turer +). Den ble byttet ut med en DA 120. Der har det røket et tenningsanlegg. Ellers har alle komponentene fungert feilfritt. Har ikke byttet ut noe av utstyret, og ikke hatt noen problemer ala frieksos, ting som løsner osv.
                  Men før eller siden trenger vel alle litt pleie Så jeg har tatt den inn for en liten service nå. Det tøffe bruket og vibrasjomene i fra DA`n har satt sine spor, men det meste er selvforskyldt. Jeg hadde en landing på ryggen etter en veldig lav inverted low pass i sommer, derav skade på cowling. Den orker jeg ikke å gjøre noe med. Fikk en skade på ene vingetupp i høst, som ble lappet sammen av det jeg hadde. Den skal jeg trekke opp igjen og erstatte bokstaven som mangler. Innfestningen på understellet er delevis ødelagt, men har alikevel holdt i flere måneder, men utbedres nå. Vinge/stabrør begyner å bli veldig romme, skal finne på noe der. Ellers er det bare små skrammer, servoene Hitec HS-7955TG, linker og hengsler er ok.
                  Jeg synes dette er imponerende av et trefly. Har mange ganger sett forholdsvise nye fly som har gått i oppløsning. Servoer som bare slutter å virke, og kinamotorer som hoggstår osv. Jeg konkluderer ihvertfall med at det lønner seg å velge kvalitetsfly og komponenter om man flyr mye. Men alt til sitt bruk selvfølgelig. Er du nybegynner eller flyr lite, finnes det mye billig og bra også.
                  Skal innrømme at jeg er passe lei dette flyet der det står, har egentlig aldri likt skjemaet heller. Men så fort det kommer i luften kommer gliset frem For det flyr grisebra Artig å se hvor lenge den holder også, så jeg kommer til å beholde den fortsatt.
                  Så tommelen opp for EF, og Hitec HS-7955TG
                  Attached Files
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • Kan ikke si noe annet enn at jeg er enig Har tydligvis hatt noen harde turer den der.
                    Vet ikke hvor mange fullgass walls jeg hadde med edgen min, men det var mange. Så var det vel en vestlending som prøvde med en kinamodell, og den gikk i oppløsning på første forsøk. Man får hva man betaler for.
                    Ikke noe kritikk, men for litt lengere levetid med hard flyging så får man igjen for det man har betalt
                    Men selvsagt...........hver til sitt bruk
                    Last edited by anders e; 24-01-12, 19:38.

                    Comment


                    • Slenger meg med her, man får hva man betaler for
                      Eneste som jeg kunne tenkt meg sterkere er feste til understellet. Min knakk der der ser ut til at din har knekt, x-fineren som basen til understellet er festet i. Der laget jeg to trekanter på hver side som jeg limte fast og nå skal det tåle det meste. Der kunne de godt ha latt være å spare 50 gram, så hadde det vært mye mer solid.
                      Vet ikke om noen skjønte hva jeg mente, men skjønte det selv
                      Uansett en knallrå modell som jeg har fått flydd altfor lite med. men det ordner seg snart med en DA-120
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • Skjønte det jeg Min er knekt der ja,enkel fiks.
                        EF 60" Edge. Torque.
                        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                        Multiplex FunCub XL on floats.
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • Ja keno skal vi få en oppdatering snart eller???????
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • Originally posted by xxl View Post
                            Ja keno skal vi få en oppdatering snart eller???????
                            Ja det skal dere få snart Motoren er i og alt er klart, mangler bare å borre propell.
                            Skulle testa den i dag om jeg hadde fått den med meg til stripa, hengeren er full av div....
                            Fikk testa drømmeflyet ditt litt mer i dag da, yakett med vinger
                            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                            EF Yak-54. 110"
                            EF MXS 83"
                            GB Yak-55 2,2m

                            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                            Takk til:
                            Autopartner.se
                            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                            Comment


                            • Nå er omsider det meste på stell med Yaken, emdelig! DAn går bedre og bedre, vanvittig power med Mejzlik 29x10s! Ripper ikke denne som med den forrige propellen, skrekk og gru....
                              Flyet er fortsatt en smule baktungt, men det skal i røykanlegg så får se hvordan det blir etter det.
                              Her er en liten herje-film, trenger og bli mer kjent med det, men det kommer seg.

                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment


                              • Endelig en film igjen
                                Bra film av et knallfint fly. Angrer fortsatt for at jeg solgte min, men nå kommer jo snart 104'n så da ordner det seg vel.
                                120cc'n fungerer bra nå ser jeg. Bra effekt i det store flyet.

                                Comment

                                Working...
                                X