Unconfigured Ad

Collapse

Aeroworks edge 50cc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Aeroworks edge 50cc

Dette blir vel en bilde visning + litt på en AW edge 88'' fra http://www.rcpro.no/main.aspx?guest=yes
    Denne syns jeg er skikkelig tøff å se på å har samme utrolige finish som alle andre AW modeller. Canister/pipe klar og det følger med fester til begge deler. Disse modellene er utrolige lette
    montere med tråder klare for å dra servokabler og pull pull.

Følger også med en utrolig smart sak som man måler cg med. Hekter den på vingerøret med vingene litt fra kroppen. se motorbilde.

Det eneste jeg mener ikke er bra her er bensinslangene.

Da-50
    Litt usikkert med eksos.
    Hitec 7950(ikke spør hvorfor )
    sanyo batterier
    fromeco brytere
    Attached Files
    Last edited by Guest; 21-02-10, 23:26.
  • Eagle
    • Jan 2006
    • 1299

Jeg er ganske ny på dette med bensin modeller og store fly, og jeg har ett spørsmål.
    På det ene bildet er det en boks av tre fremme i snuten av flyet. Jeg går utifra at motoren skal settes fast på den. Men skal vingerøret gjennom det hullet på siden? Er det derfor man kan hovre med fly? Fordi vingen kommer veldig nær propellen, nesten som på et helikopter?

Har lest at mange modeller har en flyttbar vinge, slik at man kan fly sånn 3D. For jeg ser det er hull i kroppen også slik at man kan sette vingen der. Eller er det 2 sett med vinger, slik som finnes på ordentlig, der det er en liten vinge fremme? Men da er jo motoren bak? Og der er det jo også en vinge, eller høyderor. Nei, nå skjønner jeg ingenting.

Leser også at modellen skal flys med vingene litt fra kroppen. Er dette for å få skikkelige utslag når man skal loope? Skjønte ikke helt det der. CG betyr vel Capital Gforce, og det vet jeg alt om. Men det kan jeg lage en egen tråd om seinere.

Beklager at jeg skrev at jeg hadde ett spørsmål, jeg ser nå at det ble 5. Men det går vel greit? Faen, nå ble det 6. Jaja.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

Comment

• alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

Heisann,

håper du legger ut flere bilder underveis, har vurdert denne modellen selv
      en liten mnd. nå! Ser steike bra ut!

Hvor stor forskjell merker man på en Da50 vs. 55dle motor mon tro?
      Vekten er vel ca. den samme?

Samt, hva pleier folk bruke av RX i 2x2m. + modeller?
      Ser noen snakker om dobbel RX setup.

Mvh.
      Alf

Eagle: Veldig mange bra spørsmål der ja! Rare ting.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Hei du.
        Drit i dobbel rx. Helt seriøst!
        Sett også alt rett i motageren. Jeg kan legge ut bilde av oppsettet i EF-edgen min.
        Det kommer masse bilder, men det har stått stille nå pga 50% edge'n.
        Edge'n ser enda bedre ut i virkeligheten

Motormessig er den ene kopi av den andre. Begge er veldig bra

Det skjer ting veldig snart.
        Last edited by Guest; 28-02-10, 22:19.

Comment

• alflovvold
          • Sep 2009
          • 5527

Noen fremgang her i det siste? Vil gjerne se fler underveis-bilder

Alf
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Vi begynner nå på mandag

Men har mye erfaring med AW og syns alle modellene jeg har hatt er knallbra. Utrolig bra kvalitet
            på montering.
            Skal teste denne mot den EF-edge'n jeg skal ha jomfrutur på i morgen.
            Syns vel egentlig AW ligger et lite hakk foran monteringsmessig(kjappere)
            Gleder meg til denne da den ser skikkelig tøff ut. Singelseter.
            EF er en T(større canopy)
            Last edited by Guest; 12-03-10, 19:55.

Comment

• GTI20
              Moderator
              • Jul 2008
              • 1426

Originally posted by Eagle
              Jeg er ganske ny på dette med bensin modeller og store fly, og jeg har ett spørsmål.
              På det ene bildet er det en boks av tre fremme i snuten av flyet. Jeg går utifra at motoren skal settes fast på den. Men skal vingerøret gjennom det hullet på siden? Er det derfor man kan hovre med fly? Fordi vingen kommer veldig nær propellen, nesten som på et helikopter?

Har lest at mange modeller har en flyttbar vinge, slik at man kan fly sånn 3D. For jeg ser det er hull i kroppen også slik at man kan sette vingen der. Eller er det 2 sett med vinger, slik som finnes på ordentlig, der det er en liten vinge fremme? Men da er jo motoren bak? Og der er det jo også en vinge, eller høyderor. Nei, nå skjønner jeg ingenting.

Leser også at modellen skal flys med vingene litt fra kroppen. Er dette for å få skikkelige utslag når man skal loope? Skjønte ikke helt det der. CG betyr vel Capital Gforce, og det vet jeg alt om. Men det kan jeg lage en egen tråd om seinere.

Beklager at jeg skrev at jeg hadde ett spørsmål, jeg ser nå at det ble 5. Men det går vel greit? Faen, nå ble det 6. Jaja.
              Svar på Spørsmål 1. Inne i den boksen kan du sette et hamsterhjul som du kan montere propelen til. slik at du får bra kraft.

Svar på Spørsmål 2. nei det røret er til å frakte vingene sammen når du transporterer flyet rundt. slipper to løse vinger da nemlig.

Svar på Spørsmål 3. sånn 3D flygning du prater om har ikke noe med vingene å gjøre.. når du bruker slik briller dra donaldbladene med et rødt og et blått glass da flyr du 3D.

Svar på Spørsmål 4. Ja vingene skal være litt ut fra kroppen men det har ikke noe med loop å gjøre. men bruker det kun for å lage mer turbulens mens man flyr slik at det blir gøyere å se flyet snurre rundt i lufta.

Svar på Spørsmål 5. Nei CG betyr computer graphics. se link. kun for de med sånn skjerm på flygreia si med sånne pinner til å styre med.. http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_graphics

Svar på Spørsmål 6. Nei det gikk ikke så greit.. ble så mye å svare på..Og for deg finnes det slike donald piller som du burde spørre doktoren din om å få.. blir mye lettere å fly sånne fly da..
              håper dette var til stor hjelp.
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

Comment

• G-Force
                • Jun 2006
                • 328

Hehehe, tusen takk, du gjorde nettopp fredagskvelden 3-4 hakk bedre

Lekkert fly, skal følge denne tråden =)
                Med vennlig hilsen
                Asbjørn Kristiansen, Ski
                -------------------
                Teori er når man skjønner alt,
                men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
                men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
                ingenting fungerer som det skal,
                og ingen skjønner hvorfor..
                ------------------------------
                http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  Beklager at dette drar ut, men nå er alt fokus på Fagernes.
                  Men bare vi kommer i gang er det vel gjort på en 3-4 dager.
                  Attached Files

Comment

• Guest

#10 Unapproved
                    Tråd i fra usa på gang(ettersom jeg er treg)

Comment

• Guest

#11 Unapproved
                      Da er vi kommet et godt stykke. Den er så fin å drive med og lettvin at han som aldri har montert et nytt fly klarer det uten problemer.
                      Montert servor til høyderor, montert stab, limt sideror, montert pull-pull , montert understell og motor. Skal sette inn gasservo og bøye til stag nå. Tanken er også klar.

Litt bilder.
                      Attached Files

Comment

• ronnynorge
                        • Jan 2008
                        • 1231

Se der ja,nydelig Bare og komme med bilder
                        Ronny Andreassen
                        Sunndal/Vinnu
                        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                        3DHs 33" EPP
                        JR 9303 2,4

Comment

• Raptor
                          • Sep 2003
                          • 837

Morroklumpen..du Eagle...
                          Ja ryktene sa/sier at noen har en sleide der de kan heise batteripakkene ned i halen for å hoovre..med tyngdepunkt langt bak.
                          Er dette virkelig sant?
                          Mvh.
                          Rolv Leirro

Comment

• Krazy-K
                            • Jul 2006
                            • 339

RC pro.no på vingen? Jeg kjente ikke igjen logoen :S
                            Emil sender deg garantert vector-fila av logoen hvis du ønsker å skjære ut egne merker
                            Bare sånn at profileringen får litt ekstra tyngde på alle disse flotte modellene...
                            Kenneth Davidsen

Comment

• Guest

#15 Unapproved
                              Originally posted by Krazy-K
                              RC pro.no på vingen? Jeg kjente ikke igjen logoen :S
                              Emil sender deg garantert vector-fila av logoen hvis du ønsker å skjære ut egne merker
                              Bare sånn at profileringen får litt ekstra tyngde på alle disse flotte modellene...
                              Hmmmmmmmmm. De vingene der er døde. De satt på 50%'n.

Comment

Working...