Unconfigured Ad

Collapse

Above all edge

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tertitten
    • Dec 2007
    • 3014

Originally posted by arhennie
    Gratulerer Terje. Dere begynner å jobbe opp en solid elektro stall nå ser jeg
    Dårlige servoer ble jeg og utsatt for i helga. Disse Corona greiene som fulgte Katana'en var fantastisk dårlige greier. Merket det godt nå i vindstille hvor dårlig de sentrerer.
    Ja, da har ivertfall jeg to stk rimelig greie modeller + en spennene EPP som vi har på vei.( Blir vel medlem i syklubben jeg også nå da)

Kan dere se litt på oppsette mitt, og vurdere prop og volt og si om jeg er på "skogstur" her Syntes den "spant" litt i hoover. Kanskje jeg kan gå på en 12X8 el kan jeg gå på en 13X8(har det liggende)?

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller
    Og motor:
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

Comment

• arhennie
      • Mar 2008
      • 4316

Var ikke dette en 50-size? VS ca 145cm +/- og veide rundt 2kg?
      Om du flyr på 5S så tilsvarer det omtrent å fly på 6S på en 500kV motor. Ikke så langt unna i hvertfall.
      Det er samme som man gjør på PA Extra MX med standard oppsett og da med 14x7.
      Men jeg er usikker på om motoren klarer strømtrekket. Tror det skal gå men bør vel sjekkes litt nøyere.

EDIT:
      Om du har deans plugger på batt/esc kan jeg ta med måler når vi møtes neste gang så kan vi sjekke strømtrekk på div propeller.
      Last edited by arhennie; 04-04-11, 21:36.
      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

Comment

• alflovvold
        • Sep 2009
        • 5527

Grattis med maiden!
        Melder meg på en mulig tur til Bingen nå til helgen, om det er lov - og flere har tenkt seg dit.

Veldig hyggelig sist gang.

KjellKr, eller andre har sikkert noe vettugt å komme med her - etter litt roting med eget oppsett idag tør jeg ikke gi noe råd her.. hehehe..
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Tertitten
          • Dec 2007
          • 3014

Originally posted by alflovvold
          Grattis med maiden!
          Melder meg på en mulig tur til Bingen nå til helgen, om det er lov - og flere har tenkt seg dit.

Veldig hyggelig sist gang.

KjellKr, eller andre har sikkert noe vettugt å komme med her - etter litt roting med eget oppsett idag tør jeg ikke gi noe råd her.. hehehe..
          Tør ikke legge opp til noe til helga, da det er foreløpig usikkert med om det blir åpnet. Er rimelig bløtt der nå
          Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

Comment

• Tertitten
            • Dec 2007
            • 3014

Originally posted by arhennie
            Var ikke dette en 50-size? VS ca 145cm +/- og veide rundt 2kg?
            Om du flyr på 5S så tilsvarer det omtrent å fly på 6S på en 500kV motor. Ikke så langt unna i hvertfall.
            Det er samme som man gjør på PA Extra MX med standard oppsett og da med 14x7.
            Men jeg er usikker på om motoren klarer strømtrekket. Tror det skal gå men bør vel sjekkes litt nøyere.

EDIT:
            Om du har deans plugger på batt/esc kan jeg ta med måler når vi møtes neste gang så kan vi sjekke strømtrekk på div propeller.
            Stemmer med str. og vekt. Har XT 60 plugger.
            Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Originally posted by Tertitten
              Stemmer med str. og vekt. Har XT 60 plugger.
              Du kan jo lage noen overganger om interessant. Eller bare skaffe deg en måler. Koster ikke stort og kjekt å ha. Denne er det vel jeg har tror jeg: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Watt Meter and power Analyzer
              Selvsagt backorder nå, men det finnes sikkert tilsvarende der ute.
              arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• AudunN
                • Oct 2008
                • 236

Jeg kjører akkurat samme motor i en epo yak fra TS med HK ss 60-70A esc og 6s 3000mah. 142 vs og ca 2,6 kg. Har prøvd 13x8 og 14x7 og det er mer enn nok power med begge Har dog ikke målt effekt og strømtrekk...

Comment

• Guest

#53 Unapproved
                  Denne har jeg hørt så mye dritt om at du bør levere den til meg.
                  Mafian er visst ute etter deg pga denne. Du vet hvor du finner meg...................................

Comment

• Tertitten
                    • Dec 2007
                    • 3014

Går det ann å søke amnesti??????
                    Om jeg ikke får til dette med batterier ladere vatt,volt kv C og gud veit alt, og korte flytider,så er det godt å ha noen kamerater som kan hjelpe en ut av stria Takker for omtanken.

Tja Anders, den var kanskje ikke ment på meg
                    Last edited by Tertitten; 05-04-11, 21:01.
                    Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Om jeg ikke får til dette med batterier ladere vatt,volt kv C og gud veit alt, og korte flytider,så er det godt å ha noen kamerater som kan hjelpe en ut av stria Takker for omtanken.

Den flyr allerede, gjør den ikke det da? Bare å prøve seg frem med litt propeller så blir det nok bra.
                      Ta den med neste gang så får vi sikkert målt litt på det. Kjøp et par propeller du.
                      Ta med 13x8E og 14x7E. Jeg fløy med VOX 15x6 på PA Extraen. Du kan jo ta med det og.
                      PS! Bare for sikkerhets skyld, du er klar over at det er forskjell på el og nitro propeller ikke sant.

Og tja, den var kanskje ment på meg etter at jeg skjelte ut en viss TS mann og flyene hans i går kveld...
                      Last edited by arhennie; 05-04-11, 21:47.
                      arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Guest

#56 Unapproved

Visst faen.........

Comment

• Moki
                          • Oct 2008
                          • 331

Ja da er endelig maiden utført
                          Bestilte jo nye seervoer fra Sverige (hab) etter at de jeg først kjøpte, var noe dritt. Disse ligger nå på tollboden så nå ble det for ille å vente lenger og fikk låne noen servoer av syver istede, for endelig å få testet denne. Med 5s pakke og 12X6, ble den for daff. Men med 6S så funka det. Ble mest forsiktig testing av CG og lette andre øvelser. Men den er stabil og fin og skikkelig kjapp i loop, eller skal vi si flipp
                          Blir artig å teste litt mer under litt bedre vindforhold og en bedre flyplass. idrettsbanen var opptatt så det ble på ett fabrikkområde i stede.Ikke helt opptimalt, men, men, må man så må man.
                          Hei og gratuler med maiden. Jeg har den samme og den flyr kjempe bra pattern, 3D you name it. 6 sell 3350 mAh motor Turnigy c 4250-500 14x7 APC. Har da en fly tid på ca 8 min.
                          Begynte med 15x7 men da var det mer som en raket og veldigt vanskligt og kontrolere motorn i hovring, APC 14x7 er helt top. Above all hadde en video på youtuben forut der Daniel Casselby fløg den utan for buttiken deres og han kan fly. Finner ikke videon igen men har da sett at dem en egen side på tuben. CG har jeg nu ca 10 mm bakom ving rør.

Hasse
                          Last edited by Moki; 06-04-11, 00:46.
                          Hasse Øhlund.
                          Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

Comment

• Moki
                            • Oct 2008
                            • 331

Synd at jeg ikke har sett dette foren nu jeg har hele byggebeskrivingen. Her har du CG og ror utslag

Hasse
                            Attached Files
                            Last edited by Moki; 06-04-11, 00:42.
                            Hasse Øhlund.
                            Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

Comment

• Tertitten
                              • Dec 2007
                              • 3014

Flaks idag....
                              Regulator brandt opp etter ca 3 min flyging. Skulle ta en snapp loop, da skrek motoren som han har gjort et par ganger før også.
                              Nå stoppet den. Etter at jeg fikk summet meg litt, dro jeg ned trottel og ga gass igjen, da startet den slik at jeg fikk kommet meg inn mot landing, men den kom med røyk etter seg og så stoppet den.
                              Det som var flaks, var at jeg hadde strøm til radio, så jeg hadde styring.

Skjekket regulatoren nå , å den var vel for maks 22 volt, så det er vel litt under.(Hadde helt ny 6S nanotec pakke)

Noen forslag til regulator som ikke tar livet av lommeboka, eller bør jeg gå til anskaffelse av en "dyr" en
                              Motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 42 SK Series 42-50 650Kv / 1150w
                              Terje Egeberg

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

Comment

• alflovvold
                                • Sep 2009
                                • 5527

Godt du fikk den ned i èn hel del! Hørtes ut som en spennendes tur..

Vel, er det ikke bare å kjøre på med en HK ESC av litt større dimensjoner/specs? Greit å ha litt å gå på.
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

Working...