Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurdering EF Extra 300exp 48" oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurdering EF Extra 300exp 48" oppsett

    Hei.
    Har fløyet en del PA Addiction et års tid, og den er morsom den, men etter å ha sett en i action med denne fra Extreme Fight på isen på Lierskogen ble jeg helt hektet.

    Har vurdert dette oppsettet fra Autopartner.

    Extreme Flight Extra300-EXP 1220mm 48"
    Castle Creations Ice 50A Fartreglage 8S
    Hacker A30-14 L V2 kv800
    Hitec HS-65HB 2.2kg 0.11s til balanseror
    Hitec HS-65MG 2.2kg 0.11s til sideror
    Hitec HS-85MG+ 3.5kg 0.14s til høyderor
    Propeller JXF 14x7 El Trä

    Så er spørsmålet, er ikke noe god på toll, tull, moms og alt det der, totalsummen på denne pakken kommer på 3.562 kr eks moms, så om noen har et estimert forslag til hva den vil koste meg totalt hadde jeg blitt blid

    Ser ellers oppsettet bra ut?
    Batterier tenker jeg bir fra Hobbyking, ikke bestemt meg for 3 eller 4 cells enda.

    Jørgen

  • #2
    du kan ta de beløpet og gange de med 1.25 blir slik 3562x1.25=4452.50+ toll ca 200kr=4652.50kr vil den komme på.Men vist du spør di på autopartner pent om og skrive ned verdien på esken så gjør di de og da blir de jo endel billigere, ellers ser oppsettet bra ut...

    Stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

    Comment


    • #3
      3562,-+ 25%moms= 4452,50,- + tollgebyr + ev frakt.
      Samme pakke fra rcpro.no: 4078,-(uten propell) + frakt. minus eventuelle klubbrabatter(10%).

      Ikke dyrt å handle fra rcpro.no.
      John Erik Hembre

      Trondheim Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Kjører du 4s oppsett er den helt rå på 3D flyging, anbefales!!

        Kjører ellers samme oppsett som du har listet, funker knallbra...

        Om prisen ender på ca. det samme ville jeg heller støttet norske butikker enn vår svenske nabo - endog er AP en fin butikk.
        Last edited by alflovvold; 23-03-11, 06:28.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #5
          3s 2200mah på 14x8.5 gir deg et superlett fly og mye power. Flyr på det oppsettet selv.
          Anbefaler deg å handle fra Rcpro. Prisen blir det samme eller mindre og du slipper toll og moms styret.
          AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
          EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
          EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
          RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

          +++

          Comment


          • #6
            Samme oppsett jeg og men min var slapp på 3 cellers, synes jeg da. Kun 4 celler her


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • #7
              Med 800kv motor må du nok opp på 4 celler, eller så må du opp i propellstørrelse og vil da få trøbbel med bakkeklaring.
              John Erik Hembre

              Trondheim Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Enig med dere andre som også kjører 3s på denne, det funker fint det - men på 4s blir det drastisk mye hissigere, og mer punch til 3D øvelser. Men det kommer riktignok helt ann på hvordan man flyr. Fløy min en stund på 3s før jeg tok overgangen til 4s, og det funket helt greit.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alflovvold View Post
                  Enig med dere andre som også kjører 3s på denne, det funker fint det - men på 4s blir det drastisk mye hissigere, og mer punch til 3D øvelser. Men det kommer riktignok helt ann på hvordan man flyr. Fløy min en stund på 3s før jeg tok overgangen til 4s, og det funket helt greit.
                  Fint med 3cellers på søndager etter en fuktig lørdagskveld
                  Ronny Andreassen
                  Sunndal/Vinnu
                  Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                  3DHs 33" EPP
                  JR 9303 2,4

                  Comment


                  • #10
                    Ronny - hehehehe..
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Har vanskelig for å se at det blir for lite med 3s på apc 14x8.5
                      Har dere prøvd? Mitt fly er en rakett ut av hover og så lett og floaty at jeg uten problem kan fly det innendørs. Selv på en søndag
                      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                      +++

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Bjørnar V View Post
                        Har vanskelig for å se at det blir for lite med 3s på apc 14x8.5
                        Har dere prøvd? Mitt fly er en rakett ut av hover og så lett og floaty at jeg uten problem kan fly det innendørs. Selv på en søndag
                        Ja........
                        Ronny Andreassen
                        Sunndal/Vinnu
                        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                        3DHs 33" EPP
                        JR 9303 2,4

                        Comment


                        • #13
                          Neida, 3s funker fint - men test 4s så skjønner du fort hva jeg/vi mener!

                          Nå aner ikke jeg hvordan du flyr, og for alt jeg vet så parkerer du både undertegnede og andre her på forumet - men her er noen ting som er fine med 4s - riktignok bare min mening.

                          Gjør man veldig lave 3D øvelser er det alltid fint med ekstra krefter, slik at man kjapt korrigere flyet.

                          F.eks. funker 4s bedre med å holde en vanlig hover, da man kan i korte bursts holde den i samme vinkel uten å torquerolle. Samme om man synker litt for mye i en lav KE så kan man burste på litt ekstra, for å kjappere stabilisere til riktig høyde/pitch. Eller om man begynner å trøble litt i en lav harrier roll, og må sparke modellen ut av den..

                          Mye bedre/agressiv respons!

                          Når dette er sagt skulle virkelig balanseror hatt 10-15 grader mer utslag fra fabrikk, slik at man slipper nettopp den hover jokkingen som kreves så lenge man f.eks. ikke har litt vind man kan lene den mot.

                          Jeg og en annen kar her vurderer å operere litt, enten lage en skråere bevel - eller bruke pinnehengsler slik at man får den lille ekstra biten. Får se..

                          Men, du her som startet tråden - du kan ikke gå feil med denne, i alle fall om 3D er din ting! 3s eller 4s åkkesom.
                          Last edited by alflovvold; 23-03-11, 13:15.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #14
                            3d er langt fra min ting, ihvertfall foreløpig, hehe.
                            Når det er sagt, det var jo pga 3d jeg kjøpte addiction, men syns den er litt for kilen, vindutsatt, og da er vel extraen et hakk opp.
                            Først i fjor høst jeg startet med denne type flyging, før det har det kun vært 1/12 dogfigtere.

                            Og som flere har påpekt, om det viser seg at jeg kommer rundt samme prisen fra RCpro, støtter jeg såklart norske butikker, selv om jeg.....ehmm......uansett kommer til å handle batterier fra HK.

                            Jørgen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jehembre View Post
                              3562,-+ 25%moms= 4452,50,- + tollgebyr + ev frakt.
                              Samme pakke fra rcpro.no: 4078,-(uten propell) + frakt. minus eventuelle klubbrabatter(10%).

                              Ikke dyrt å handle fra rcpro.no.
                              Det korrekte her er 3562 + frakt, så beregnes mva. Mva skal beregnes av både vareverdi og frakt.
                              Ørjan Pettersen
                              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                              Comment

                              Working...
                              X