Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot Edge 540 87"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pilot Edge 540 87"

    Etter en kontakt med Elefun andg. modeller som ventes inn fra Pilot, ble jeg veldig gearet på den nye Edgen.87"(30%)-Edge 540-Pilot-RC Co,Ltd.
    Dette er vel en av nyhetene som kommer nå, og vi ble enige om å teste ut denne litt.

    Det har jo etter vert blitt noen Pilotsett, så jeg vet vel nogenlunde hva jeg går til, men siden 50cc Edgen er helt ny, så skal det bli spennende å teste ut denne.
    Modellen ventes til Elefun om ca 4 uker, så dette blir ett greit juleprosjek.

    Jeg kommer til å lage en fyldig reportasje om denne, og den skal bli testet grundig Men jeg er overbevist om at denne helt sikkert funker minst like bra som andre Pilotsett.
    Det skal også bli spennende å sammenligne med en annen edge, som blir brukt en del om dagen. Men jeg vil tro disse vil funke ganske likt.
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Tøft skjema.
    Endelig så får du forhåpentligvis en bra 50cc du også.................kanskje.
    Den pikkkkk slick'n din kommer ikke til å duge til annet enn limbo nå.

    Comment


    • #3
      Grattis, den der har jeg troa på! Holdt nesten på å kjøpe 100cc utgaven en tid tilbake.. Men så ble det Yak'en din!

      EF skriver at de kjørte 2seter versjonen av canopyen på sin Edge, altså lengre/større - for å få mindre kopling i KE. Alle i den nye EXP serien til EF har også forskyvd canopy langt frem for å nøytralisere kopling mest mulig.

      Men når det er sagt ser den jo x10 mer agressiv ut - og det funker kanskje like bra?

      Uansett, dette skal jeg følge med på! Artig..

      Synd det ikke ble EZ traineren med 50cc da..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Originally posted by anders e View Post
        Tøft skjema.
        Endelig så får du forhåpentligvis en bra 50cc du også.................kanskje.
        Den pikkkkk slick'n din kommer ikke til å duge til annet enn limbo nå.
        Er ikke helt klar vilken farge enda, kan hende det blir denne også.

        Artig med 50 kjerre i limbo også
        Attached Files
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #5
          Den så virkelig flott ut Terje.
          Men juleprosjekt? Det rekker vel ikke bli advent en gang før den der tørkeruller lavt over Bingen
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Da blir det å avvente testen din før jeg avgjør om det blir pilot eller EF sin Edge, hvilket passer bra når jeg ser inn i hobbyrommet. Har en Xtreme composite som jeg ikke er komfortabel med når det kommer til 3D. Men Edge må det jo bli Var egentlig Yak-frelst, men må si meg imponert over prestanda til EF Edge`n..
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #7
              Tøff sak ja!

              Det kan se ut som stabben er endel mindre i bredden enn EF Edgen, tror dette er èn av grunnene til at den blir såpass stabil og rolig - men jeg kan ta feil.

              Blir uansett artig å se, bra er den nok helt sikkert.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Originally posted by alflovvold View Post
                Grattis, den der har jeg troa på! Holdt nesten på å kjøpe 100cc utgaven en tid tilbake.. Men så ble det Yak'en din!

                EF skriver at de kjørte 2seter versjonen av canopyen på sin Edge, altså lengre/større - for å få mindre kopling i KE. Alle i den nye EXP serien til EF har også forskyvd canopy langt frem for å nøytralisere kopling mest mulig.

                Men når det er sagt ser den jo x10 mer agressiv ut - og det funker kanskje like bra?

                Uansett, dette skal jeg følge med på! Artig..

                Synd det ikke ble EZ traineren med 50cc da..
                Takker så mye.

                KE ja, nå er jo ikke akkurat yaken helt fri der den heller, så vi greier vel å få lagt inn litt mix på denne også om det blir nødvendig
                Har jo fått meg fin radio som har denne mixen liggende klar, bare å sette %. he,he
                Vi får vel sette opp en testdag når alt er klart, så får du se om den henger med i svingene

                Jeg har tittet en del på 100cc jeg også, men vurderte veldig en ny Extra, men samtidig hadde jeg lyst på en skikkelig 50 maskin også, så når denne kom , og ingen Extra var på vei, så var dette et enkelt valg
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #9
                  Da er valg av farge tatt. Det ble denne.


                  Click image for larger version

Name:	Edge gr..jpg
Views:	3
Size:	228.0 KB
ID:	582977


                  Satte opp en bestilling til B&E Grafphix også i samme slengen. Må vel prøve å stashe opp litt jeg også
                  Så da er det bare å tråkke runt i svime igjen da,,,,,å vente
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #10
                    vakkert og rått. skulle ønske lommeboka mi var enig med kona om kjøp av fly..
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #11
                      Drittøff den der Terje

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anders e View Post
                        Drittøff den der Terje
                        Sendte bestilling til B&E i går kveld og jammen er det på vei allerede. Skjønner du bruker dem.
                        Blir spennende å se om grønfargen matcher, men skulle kanskje sendt dem en mail å gitt beskjed om fargekoden? Tenkte egentlig ikke så langt
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Tertitten View Post
                          Sendte bestilling til B&E i går kveld og jammen er det på vei allerede. Skjønner du bruker dem.
                          Blir spennende å se om grønfargen matcher, men skulle kanskje sendt dem en mail å gitt beskjed om fargekoden? Tenkte egentlig ikke så langt
                          Kan hende det hadde vært lurt, men det blir nok bra skal du se. Han custom-lager også om du forteller hva slags fly/farger du har.
                          Men det er supert å bare gå på siden å plukke eller lage det du vil ha.

                          Blir spennende dette.

                          Comment


                          • #14
                            Da fikk jeg Decaler i går kveld.

                            Var veldig spent på hvordan disse ble. Tok først opp ett EDGE540 merke, dritfint.

                            Tok så opp ett FUTABA merke i"samme" farge. dritstykt
                            Dette er laget i sølv og gult. Det er lagt gult oppe på sølv. gulfargen er litt for transparang slik att denne har fått en spygrønn farge.
                            Dette er store dekaler til vingene, og kunne ha blitt fint, men to av merkene kan jeg ikke bruke.

                            Har sendt mail til dem, så får vi se hva som kan gjøres. Har trua.
                            Litt surt når du bruker nesten en høvding på decaler, og det ikke blir bra.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #15
                              Jålete skal det være!

                              Synd det ble litt bom da..
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment

                              Working...
                              X