Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot Edge 540 87"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Har satt opp pilot yak 88 med:
    - Hacker q80m7. 24x14 prop.
    - Cc 160.
    - 10s10ah.

    Jeg flyr imac og har et ganske stort batteri. Til 3d og hovre lek ville jeg gått for mindre batteri pakke. Mulig 12s vil passet bedre.

    Måtte fjerne plata som tanken sitter på for og få plass til batteri.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #92
      Originally posted by Grumpy
      Hei og takk for svaret.
      Jeg har oppsettet sånn noenlunde klart for meg, men det jeg egentlig lurer på er om det er nok plass til en elektromotor under den Edge cowlingen, propellakselen stikker jo ut ganske så langt oppe. Litt enklere med motorplassering når fullsizen har radial motor, så kanskje jeg heller får se meg om etter en Yak eller Sukhoi av noe slag.
      Firewall må limes inn så det er ikke noe problem på lengden.høyden tror jeg heller ikke er noe problem.hva er diameter på motoren du tenker på?
      Terje syvertsen
      www.ModumModellSportklubb.com
      3dhs edge mintor 38
      C-arf edge dle 111 v3.
      C-ARF extra 330l da 100.

      Comment


      • #93
        Fant noen 50cc edge på Google men ikke pilot sett.hvis du sier hvor langt det er fra propellskiva å inn til selve motoren så er det sikkert noen her som kan ta mål for deg.jeg var litt kjapp til å svare da jeg ikke tenkte på at el motoren er tykk hele veien hvis du skjønner hva jeg mener
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • #94
          Det er garantert plass til den motoren. Diameteren er jo ikke stort større enn firewall. Og lengden justerer du med den løse firewallen. Jeg tror du i tillegg må inn med standoffs.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #95
            hm.. jøsh.. Trodde jeg hadde skrevet om dette, men det har jeg altså ikke.
            Rasa for en tid tilbake ned til Elefun og henta meg en Pilot-RC Edge 540 30% :: 03 Scheme CF
            Har ikke gjort noe som helst med den, og det drøyer vel antagelig litt også, siden jeg har
            en Beast som burde bli ferdig snart.

            Handla nettopp servoer til denne i alle fall, og jeg skal prøve noe nytt også på denne modellen.
            RC-Batteri.no selger et merke som heter ServoKing, og jeg kjøpte
            DS-695 Standard Servo (21.3kg 0.05s 8.4V) x 8. Til alt mao.
            Regner med at det holder til mitt bruk.

            Artig å se hvordan det er med sentrering og sånt på litt sikt
            Tom I. Arntsen

            Comment

            Working...
            X