Announcement

Collapse
No announcement yet.

pilot-rc decathlon 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Til trådstarter; Gratulerer med fint resultat, og morsom/bra film! Ga meg motivasjon til å ta fatt på monteringen av min. Gleder meg nå enda mer til å fly den!
    Audun

    Comment


    • #17
      Mon tro om ikke denne ville gå inn uten ombygging. http://www.sdshobby.net/mld70-70cc-twin-cylinder-gas-engine-p-3827.html?zenid=b8df1ccd9837e60d489c8e79a7a47120]Discount China Wholesale MLD70 70CC Twin Cylinder Gas Engine [MLD70]- US$426.80 - www.sdshobby.net[/url]
      Jeg har den ensylindra versjonen av denne motoren og den går som en kule.

      Comment


      • #18
        I følge bildene på siden du linker til er den 250mm bred uten plugghetter. Cowlingen er bare 250mm bred, og motoeren må stå ca 2 cm offset grunnet sidetrekk. Blir nok vanskelig å få plass til den uten å lage store hull i cowlingen desverre, men mulig det blir plass til canisterne uten ombygging av tunnelen.
        Audun

        Comment


        • #19
          Du blokker vel greit ut glasfibercowlingen en cm med bruk av litt varme.

          Comment


          • #20
            Originally posted by bardp View Post
            Mon tro om ikke denne ville gå inn uten ombygging. Discount China Wholesale MLD70 70CC Twin Cylinder Gas Engine [MLD70]- US$426.80 - www.sdshobby.net
            Jeg har den ensylindra versjonen av denne motoren og den går som en kule.
            Den ser jeg ikke helt vitsen med. En DA 60 drar vel minst like bra!??
            Terje Pedersen

            Indre Østfold Modellflyklubb

            91399490

            Comment


            • #21
              Jeg har kuttet motorboksen på min, men glemte å måle hvor lang hver side var før jeg kuttet. Gidder noen måle i alle hjørner på motorboksen, slik at jeg får riktig ned- og høyretrekk?

              Noen som har hatt problemer med at 32% utgaven (denne) knekker i kroppen? Så jo at anders e sin 40% knakk i kroppen, og at en annen 40% hadde begynt å sprekke i Sverige. Jeg vurdere å forsterke kroppen med karbonrør, men er usikker på om det er nødvendig, og i hvor mye jeg skal forsterke om jeg gjør det.
              Audun

              Comment


              • #22
                hvilken motor er de du skal ha inn i modellen??mvh Stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment


                • #23
                  0 sylindra

                  NEU 2215 2Y, jeti spin 200, 14S lipo, mejzlik 26x15E.
                  Audun

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by AudunT View Post
                    Jeg har kuttet motorboksen på min, men glemte å måle hvor lang hver side var før jeg kuttet. Gidder noen måle i alle hjørner på motorboksen, slik at jeg får riktig ned- og høyretrekk?

                    Noen som har hatt problemer med at 32% utgaven (denne) knekker i kroppen? Så jo at anders e sin 40% knakk i kroppen, og at en annen 40% hadde begynt å sprekke i Sverige. Jeg vurdere å forsterke kroppen med karbonrør, men er usikker på om det er nødvendig, og i hvor mye jeg skal forsterke om jeg gjør det.
                    jeg håper noen andre som ikke har skrudd på covlingen gir deg målene,to av skruene i bånn er noe vrient å komme til etter jeg limte inn den medfølgene bafflinga.men jeg skal selfølgelig ta den av hvis ingen andre kommer med målene.jeg har ikke hørt noe om at 50cc har knekt i kroppen.
                    Terje syvertsen
                    www.ModumModellSportklubb.com
                    3dhs edge mintor 38
                    C-arf edge dle 111 v3.
                    C-ARF extra 330l da 100.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by syver View Post
                      jeg håper noen andre som ikke har skrudd på covlingen gir deg målene,to av skruene i bånn er noe vrient å komme til etter jeg limte inn den medfølgene bafflinga.men jeg skal selfølgelig ta den av hvis ingen andre kommer med målene.jeg har ikke hørt noe om at 50cc har knekt i kroppen.
                      Grunnen til at min knakk var nok hard landing og en 150cc motor + et høyt titalls snapprolls

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by syver View Post
                        jeg håper noen andre som ikke har skrudd på covlingen gir deg målene,to av skruene i bånn er noe vrient å komme til etter jeg limte inn den medfølgene bafflinga.men jeg skal selfølgelig ta den av hvis ingen andre kommer med målene.jeg har ikke hørt noe om at 50cc har knekt i kroppen.
                        Skal nok finne ut av det, ett par tre grader blir nok ok uansett. Kan jo bruke noen skiver om det blir litt feil. Blir det og feil har man jo mixer i radioen...
                        Audun

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by syver View Post
                          [ATTACH=CONFIG]51238[/ATTACH]
                          Hello syver! (Norwegian version below, thanks to Google Translate)

                          I'm from Canada, live in California and have been considering this 32% Decathlon for a few months now. I've been doing lots of research about it and found this cool thread.

                          I have the same car as you (Passat Estate) which I like a lot. I was concerned about transporting this plane and I'm very happy to find someone else with the same car and airplane loaded in the trunk

                          Could you please post more pictures of the airplane inside your car, from other angles?

                          Can you carry other smaller airplanes (for example, 60in/152cm wingspan) when the Decathlon is in the car?

                          If you push the passenger seat all the way to the front and tilt it forward, can you put the Decathlon more towards the passenger side to make room for other stuff?

                          I'm sorry for so many questions but it's not every day that I find someone with the same car (which is very rare in the USA, only 2300 units sold in 2010 in a country of 310 million people!)

                          By the way, my plan is to build an electric version of it with 12S 5000 or 6000mAh, Rimfire 65CC or maybe a Hacker Q80-8M.

                          Thanks so much!
                          Sergio.

                          ####

                          Jeg er fra Canada, bor i California og har vært vurderer dette 32% Decathlon i noen måneder nå. Jeg har gjort massevis av forskning om det og fant denne kule tråden.

                          Jeg har samme bil som deg (Passat Estate) som jeg liker mye. Jeg var bekymret transportere dette flyet og jeg er veldig glad for å finne noen andre med samme bil og fly lastet i bagasjerommet

                          Kan du legge ut flere bilder av flyet inne i bilen, fra andre vinkler?

                          Kan du bære andre mindre fly (for eksempel 60in/152cm vingespenn) når Decathlon er i bilen?

                          Hvis du skyver passasjersetet hele veien til fronten og vippe den frem, kan du sette Decathlon mer mot passasjersiden for å gjøre plass til andre ting?

                          Jeg beklager for så mange spørsmål, men det er ikke hver dag at jeg finner noen med samme bil (som er svært sjelden i USA, bare 2300 enheter solgt i 2010 i et land med 310 millioner mennesker!)

                          Forresten, er min plan å bygge en elektrisk versjon av den med 12S 5000 eller 6000mAh, Rimfire 65CC eller kanskje en Hacker Q80-8M.

                          Takk så mye!
                          Sergio.

                          Comment

                          Working...
                          X