Announcement

Collapse
No announcement yet.

EF-extran får nytt liv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellen holder mål den
    Det er jeg som har gjort så den begynner å bli sliten. Har krasjet den 2-3 ganger, flydd med vingene nedi isen i KE osv.
    Hadde compositemodellene fått denne behandlingen så hadde de vært døde for lengst. Modellen ser absolutt ikke helt utslitt ut, men jeg er ganske pirkete med flyene mine. Den er bare ikke strøken, men flyr like bra

    Den er ikke utslitt etter flyging, den begynner å bli sliten etter hard lav flyging, og etter å til stadighet være innom planeten jorden etter søken på spenning. Disse tåler 1500 turer om du behandler dem pent.

    Du har nok missforstått meg litt

    Comment


    • Har også hatt en modell som fløy 450+ turer før jeg krasjet den. Var meget pen før siste turen
      Håvard på forumet her har vel en forholdsvis fin EF-yak 110'' med 550-600 turer og et par krasj. Still going strong
      Last edited by anders e; 22-06-12, 21:30.

      Comment


      • Godt å høre!
        Men mener du en EF eller "tremodell" er mer holdbar en en compositt modell?!
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • Nå får du/dere min mening..................JA. Til min type flyging så er ''tremodeller'' mere holdbare.
          Jeg flyr ofte fullgass walls , veldig lave KE's...gjerne med vingen nedi isen om vinteren, hovrer gjerne med sideroret nedi bakken osv.
          Sånne ting er ikke composite-modeller glad i. Men for all del, composite er veldig fine og bra fly

          Comment


          • Leita etter bilder der jeg fløy med vinge og stabb i isen, men fant dem ikke.
            Fant mye annet av extran da

            Her flyr den med et høyderor+ bilder av div skader osv

            Attached Files

            Comment


            • Ok, takk for den, men jeg tror nok en komposittmodell teorestisk har et lengre livsløp.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • Det er nok mest for at de er dyre og folk ikke tør å satse litt hardt med dem. Vertfall ikke de som hærjer litt ekstra i lufta.
                Er helt enig med Anders her.

                En krillmodell tåler ikke lande på sideroret/staben den heller. Bare så mye surere, mye pga kostnader. Og mer arbeid å sette istand igjen
                Jeg vil mye heller bruke opp 2 stk tremodeller contra 1 comp. modell. Tror ikke comp.modellen holder dobbelt så lenge som en tremodell heller, og det blir ikke så kjedelig når du kan bytte modell dobbelt så ofte
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • Alt til sitt bruk!

                  En tremodell er helt klart bedre egnet for "tulle 3D" enn en comp. modell, både mtp. pris og reperasjons pes. spør du meg!

                  Men så er det også veldig fett med en comp. modell som føles som et "ekte" fly og man kan f.ex bruke som konkuranse modell. Flyr man stort sett Imac og klassisk-acro holder de nok lengre med mindre vedlikehold enn en tremodell vil jeg tro.

                  Min skal riktignok fly's freestyle med, så får vi heller se hvor lenge det går! Mohaha

                  Som sagt, alt til sitt bruk!
                  Last edited by alflovvold; 23-06-12, 10:49.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Alf sin Krill tålte jo rimelig bra å lande på halen. Tror nok en compositt modell tåler endel mer. Og, så er det jo lett å sjekke de få limfugene som er, meeen det koster jo, så da tar man det nok litt roligere. Håper Alf tar sin tid og får kjørt inn Mintoren skikkelig, før han tøyer grensene i lav høyde!
                    Futaba T8FG-S
                    Noen planker og noen visper

                    Comment


                    • Tro hva du vil..................

                      Comment

                      Working...
                      X