Announcement

Collapse
No announcement yet.

30% extra 330SC fra Pilot-rc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ja, fargeskjema på de her nye modellene er skikkelig fine.

    Gikk det greit med balangseringen uten for mye triksing med batterier. Jeg har måtte flyttet batteriene litt bakover på de fleste jeg har hatt. Blir spennende å høre hva tot. vekta ligger på.

    Ellers er det vel fortsatt stille for fly på Holmen?
    Ikke lett å finne noe dager med stabilt vær slik att vi kunne hatt en liten samling heller, som vi har snakket om.

    Jeg har 2 uker nå uten stort annet program enn å slappe av. Hvordan er det med deg, er det jobb hvær dag eller har du litt flexitid så vi kunne ta ett par dager i uka om det skulle risikere å bli sol.
    Last edited by Tertitten; 14-07-12, 20:46.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #62
      Batteriet ligger bak på endeveggen på canistertunellen. Dropper litt med nesa på rygg.
      Jeg jobber mandag og torsdag, men kan eventuelt bytte om litt på dagene Men til helga kan jeg ikke, men hadde vi fått med noen i uka så stiller jeg selvsagt. Kjempe fine forhold på Holmen.
      Skal gå ut å veie modellen på badevekta nå. Det er den eneste vekta jeg har for øyeblikket.

      Comment


      • #63
        Ja..........den var tyngere enn ventet. Men samme det så lenge den flyr bra
        Den veier ca 8.1-8.2 kg. Men den føles lettere enn det. EF'n min føltes litt tyngere i lufta.

        Comment


        • #64
          Var ikke gæli det Pilot sier 8,07. Og du har sikker ett par dl bensin igjen i tanken også
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #65
            Tanken er så og si tom. Men har store batteri og altfor stor tank
            Og pilot har sikkert ikke veid den med canister. De bruker stort sett bare org.potter.
            OS motoren går utrolig pent, selv etter den harde krasjen på Aurskog Høland. Passerer 100 turer snart så dette ser bra ut. Men den spooler opp tregere med mejzliken enn med xoaren. Har lyst til å prøve OS-60'n når den kommer, for jeg liker denne selv om den yter best på 23x8

            Comment


            • #66
              Etter justering av vinkel på motor og flytting av cg enda litt lengere bak (den var mere framtung enn jeg trodde) ble dette mye bedre. Nå begynner modellen å sitte. Fikk 4 artige turer i dag der den siste føltes veldig bra. Eneste jeg er litt redd for er at når modellen løftes i vingene så flekser de noe mere enn på EF sine. Men har heller aldri hørt om noe vingebrudd på disse modellene
              Prøvde også walls og endel veldig harde vendinger. Funker fint så langt

              Noen bilder. Bildene av flyet i luften er tatt av meg selv så beklager kvaliteten

              Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	159.8 KB
ID:	590581Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	60.1 KB
ID:	590582Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	75.0 KB
ID:	590583

              Comment


              • #67
                Tok med meg datteren min på Holmen en tur i dag for å fly 330.
                Her er en veldig kort snutt og noen bilder. Kommer en bedre video snart

                Attached Files

                Comment


                • #68
                  En til som viser litt mere flyging og ikke bare hovring

                  Comment


                  • #69
                    Ja som sagt i andre poster så beholder jeg denne Skal prøve å nyte flygingen og hobby'n en stund med denne og en EF-60''.
                    Ikke bare tenke på å ha det absolutt grommeste.......ikke at 330'n ikke er bra, for det er den. Eneste jeg må finne ut av er hvorfor den trekker så mye til venstre på fullt vertikalt. Og det er kun i vertikalen. Motoren har såpass høyretrekk nå at spinner og cowling ikke passer pent sammen. Så mere h.trekk kan jeg ikke lage Ellers er jeg førnøyd. Fin å se på er den også. Fått et par komentarer på det.

                    Noen som har tips på hvordan jeg kan få den til å dra mindre til venstre på full gass rett opp? Husk at den flyr bra ellers.
                    Eller må det bare være sånn?

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by anders e View Post
                      Ja som sagt i andre poster så beholder jeg denne Skal prøve å nyte flygingen og hobby'n en stund med denne og en EF-60''.
                      Ikke bare tenke på å ha det absolutt grommeste.......ikke at 330'n ikke er bra, for det er den. Eneste jeg må finne ut av er hvorfor den trekker så mye til venstre på fullt vertikalt. Og det er kun i vertikalen. Motoren har såpass høyretrekk nå at spinner og cowling ikke passer pent sammen. Så mere h.trekk kan jeg ikke lage Ellers er jeg førnøyd. Fin å se på er den også. Fått et par komentarer på det.

                      Noen som har tips på hvordan jeg kan få den til å dra mindre til venstre på full gass rett opp? Husk at den flyr bra ellers.
                      Eller må det bare være sånn?
                      Er det kun i vertikalen, så vil vel mere høyretrekk påvirke full gass horisontal og..
                      Hvis en derimot ser dette også i horisontalen, så er det jo enkelt kurert med program mix throttle master - rudder slave.. Noe jeg regner med du allerede har tenk på dog..

                      På 78" min må jeg ha litt throttle full gass-rudder mix ene veien oppover i vertikal, og andre veien på 0 gass for downline vertikal, for å få flyet til å gå snorbeint begge veier.. Snakker nå om 1-2% mix.
                      Ref håvard.j går dette innunder juks på lik linje med sfg (støttehjul som han kaller det), men det gjør flyveopplevelsen min morsommere Trenger en ikke sånt, kan en vel bare fly med en dx6i og Y kabler hehe..
                      Ola G Bråten -77
                      Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                      Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                      3DHS Slick 89" Q80-8m
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • #71
                        Nei det er kun i vertikal på full gass. Men det er ikke noe stort problem. Den flyr bra ellers.
                        Jeg er enig med deg ang fly-opplevelse og mix. Men jeg bruker kun mix i KE på de modellene som trenger det. 330'n og EF-104 går så og si snorrett i KE uten mix, men ultimaten min kobblet alle veier så den mixer jeg til å gå rett når jeg legger den i KE.
                        Mye artigere når det ikke vingler og du kan slippe deg helt ned og det ser pent ut

                        He he, ja sant ang radio. Hva skal du med en super-radio om du ikke bruker egenskapene den har.

                        Comment


                        • #72
                          Nå har jeg noen turer på denne 330'n. Har fått justert litt småting og fått meg en skikkelig header som ikke går i stykker (takk palsor). Fløy litt lett 3d og noen imac-øvelser, og må si at den flyr meget rent......også på full gass. Så her har dere en kapabel imac-maskin om noen lurer på en sånn. 3d er den også rå på. OS'n funker bra og har mere enn nok effekt til å hente inn igjen den 8.2 kg tunge maskinen om man trenger det

                          Vet ikke om det finns noen bilder av den fra i dag, vi får se.

                          Comment


                          • #73
                            Veldig bra flydag på Holmen i dag. Fikk 70 effektive flyminutter på 330'n
                            Klarte å ha det gøy når jeg fløy samtidig som jeg klarte å gjennomføre noe trening på ting jeg ikke fikser spesielt bra
                            Bolten til spinneren knakk under flight og spinneren gikk i propellen. Smalt godt, men propellen klarte seg bortsett fra noen riper og hakk. Min anbefaling er å bytte bolten til en du får i Norsk jernvarehandel Så da får jeg be elefun om hjelp til en ny spinner ettersom den har en litt annen form enn de vanlige man får kjøpt. Minner litt om sbach-spinneren de har. Tøft fly

                            Flybildene er tatt av Kristian Westgård...uten at jeg visste noe. Takk Kristian.

                            Click image for larger version

Name:	015Holmen.jpg
Views:	2
Size:	22.8 KB
ID:	591297Click image for larger version

Name:	018Holmen.jpg
Views:	2
Size:	126.3 KB
ID:	591298Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	213.3 KB
ID:	591296Click image for larger version

Name:	019Holmen.jpg
Views:	2
Size:	22.4 KB
ID:	591299Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	2
Size:	170.7 KB
ID:	591295Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	176.3 KB
ID:	591294

                            Comment


                            • #74
                              Sykt fin den 330 der,står høyt på ønskelisten når ny 50cc skal handles.
                              Ronny Andreassen
                              Sunndal/Vinnu
                              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                              3DHs 33" EPP
                              JR 9303 2,4

                              Comment


                              • #75
                                Takk det var hyggelig å høre
                                Ja den er skikkelig tøff, og den flyr bra også

                                Comment

                                Working...
                                X