Announcement

Collapse
No announcement yet.

30% extra 330SC fra Pilot-rc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Bjørnar V View Post
    Heisan !!
    Utrolig snasen modell !!
    Får mer og mer sansen for Pilot...
    Men usikker på om jeg liker løs firewall
    Jeg er enig med deg. Blir ikke helt fortrolig med løs firewall. Men det er veldig enkelt å få montert den riktig da endene har riktig lengde/vinkling. Alle rorene er ferdig hengslett, og sideroret er avtagbart.
    Ja denne pilot'n liker jeg veldig godt, men syns den nye 104'' extran føles bedre på kvalitet. Men det er jo en mye dyrere modell også. Men for all del, denne er absolutt ikke dårlig. Mye som er veldig bra her

    Litt usikker på om den tåler alt jeg har utsatt EF-flyene for, så jeg begynner nok en tanke penere. Men snapper og walls må jo til kjapt

    Gleder meg til å prøve denne

    Comment


    • #47
      Originally posted by anders e View Post
      Jeg er enig med deg. Blir ikke helt fortrolig med løs firewall. Men det er veldig enkelt å få montert den riktig da endene har riktig lengde/vinkling. Alle rorene er ferdig hengslett, og sideroret er avtagbart.
      Ja denne pilot'n liker jeg veldig godt, men syns den nye 104'' extran føles bedre på kvalitet. Men det er jo en mye dyrere modell også. Men for all del, denne er absolutt ikke dårlig. Mye som er veldig bra her

      Litt usikker på om den tåler alt jeg har utsatt EF-flyene for, så jeg begynner nok en tanke penere. Men snapper og walls må jo til kjapt

      Gleder meg til å prøve denne
      Ja hører det går hardt for seg der nede på treff
      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

      +++

      Comment


      • #48
        Mine Piloter har tålt alt av "stikkekryssing" på fullgass, ingen problemer der. Spinkel oppbygging, men veldig sterke likevel.

        Comment


        • #49
          Originally posted by anders e View Post
          Og jaggu har jeg ikke matchende pilot liggende som du så

          Nydelig modell! Hvor får du tak i en sånn matchende pilot forresten?

          Comment


          • #50
            Det er vel en pilotbyste til overs fra en tidligere EF Extra vil jeg tro!
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #51
              He he, ja den er fra EF-extran jeg vraket. Men fargene ser ut til å være perfekte
              Og da kom det en matchende pilot til med tilbehør inn døra.........ahhh, sofaen var god nå.

              Comment


              • #52
                Hakke tid til sofan nå, du må montere ferdig en stk Pilotextra+ EF extra.
                Vi venter på maiden på 330`n

                Neida, du skal få slappe av litt etter litt bilkjøring. Er drøy nok den turen bort til Sverige.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #53
                  Pilot'n er ferdig Har også kommet godt i gang med EF'n, men må innrømme at jeg er sliten nå. Tror det var 49,6 mil en vei. Jeg klarte tur-retur ink 20min stopp for å sove, + laste opp hos Ap på rett under 12 timer.

                  Comment


                  • #54
                    RÅTASS
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Tertitten View Post
                      RÅTASS
                      Tja, kall det hva du vil, men man blir ikke god til å fly ved å drive sånn. Mere fornuftig det du har gjort i dag

                      Comment


                      • #56
                        Tok du med delene mine. Nei!!!, jaja da dår du ta turen igjen
                        Helikopter:
                        T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                        Radio
                        Spektrum dx 18

                        Comment


                        • #57
                          Ja, jeg kunne jo tenkt meg å få denne i lufta snart. Sitter hjemme å venter på opphold som dem egentlig spådde i ettermiddag/kveld.
                          Men været kan jo fort snu. Godt jeg kan ta litt husarbeid så lenge da, så blir nok madammen blid ..................hmmm...ja nå står det fly på stuebordet og en 100cc på kjøkkenbenken......lol

                          Comment


                          • #58
                            Været ble fint og jeg har flydd den 2 korte turer (ca 5-6 min pr tur). Slet litt med at canisteren gled av headeren, men det er ikke noe problem å fixe. Hadde bare ikke de rette tingene med meg
                            Den største overraskelsen var hvor stille den går. Var mye mere lyd i monster extran, men mulig propellen gjør den store forskjellen. Låter som en symaskin nå. Ble mest vanlig akro med roller, slowroll, loop og stallturns på første turen. Måtte trimme en del på bal-rorene. Til/på andre tur hadde jeg lagt på mere expo på sideror og bittelitt mere på høyderor da den var veldig kilen første gangen. Rollraten er megabra, også i lav fart. Stødig og lett å kontrolere i harrier og hover. Hover er forresten veldig enkelt med denne. Men har litt problem med tourqueroll, da vil den gjerne legge seg på ryggen......men enten er det for at jeg ikke kjenner flyet godt nok eller så er vinklingen på motoren noe feil. Ser egentlig litt sånn ut, og da er det jo min feil. Skal rette på det nå ettersom jeg har tenkt til å få noen turer på den i morra
                            Knife-edge går kjempe fint. Den har så og si ikke koppling mot understell eller canopy, men den vil gjerne vri seg litt til bake til levelflight. Det er ikke noe problem å holde litt bal-ror under KE, men for å få dem helt rette med en gang trengs bare en mix på 3-4% tenker jeg. Flyter fint i landingen og setter seg pent nedpå uten noe nervøse tegn.

                            Etter 2 flighter er dette min mening:
                            Meget fint fly som flyr pent og rent. Det lille jeg prøvde av 3d kjentes veldig bra ut. Bra effekt i alle rorene og føles lettere enn monster-extran jeg hadde. Gleder meg til å fly denne mere.
                            Men.....jeg likte EF-extran bedre. Vet ikke helt hvorfor, men det kan ha noe med hvor mye jeg fløy den i forhold til de to turene jeg har på denne. Men for all del, denne virker lovende. Og her får man fint/bra kvalitetsfly for en bra pris
                            Kommer til å legge ut en del film etterhvert og fortelle mere når jeg har fått mange turer

                            Drittøff da

                            Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	157.8 KB
ID:	590578Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	134.1 KB
ID:	590576Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	130.2 KB
ID:	590577Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	169.7 KB
ID:	590579
                            Last edited by anders e; 14-07-12, 16:33.

                            Comment


                            • #59
                              Gratulerer med drittøff maskin og maiden flight. Ser det ikke akkurat har vert tørrvær hos dere heller. Trenger ikke brannvesen for å fylle baseng.

                              Ellers høres det meste kjent ut på testen din. Det som du sikker kommer frem til er at dette er en super stødig og flott 3D trainer, men EF`n er nok mer for råere flying.Flyr du rolig, finner du kanskje ikke bedre modeller, og som du sier det er mye ror-respons i lav fart og du får ingen overaskelser her. Super modell for å trene riktig stikkebevegelser og fine øvelser.

                              Ellers tror jeg bråket du hade i EF Extran din var mye hulromstøy/vibrasjoner av feks. potta som lå intil noe kropsdeler. Men har du maken propell nå?
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #60
                                Takk
                                Modellen er dritfin.

                                Nei, nå har jeg mejzlik. Men det var nok en del støy i selve modellen også(den gamle altså)
                                Denne kan uten tvil fly's i bingen på full gass

                                Comment

                                Working...
                                X