If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
GP-evo'n er litt dyrere enn den vanlige GP'n. Men ca 8900,- + den momsen som eventuelt blir.
De er klare for salg nå etter mye testing av Fergus og proflow-Dave, men for min del må jeg vente til etter nyttår
Blir nok PAU for alle penga. Autopartner utsatte pilot-bestillingen, så da slapp jeg unna ettersom jeg trenger alt jeg har og mere til for å få hjem PAU-flyene til mars.
Jeg har koblet dem til slik sykkel-dynamo som deretter lader tenningsbatteriet! En god halvtime med sveiving så fyrer OS`n noe vakent, deretter har jeg montert små vifter utpå vingene som igjen lader mottaker-batterier.
OS`n er i tillegg konvertert til gjødsel-drift, veldig kjekt da det er mye "drivstoff" tilgjengelig på jordene her i Andebu.
Dette styres da av en god, eldre sender - endog slik nymotens " TREDE " kjøring holder jeg meg vekk fra. Denne skal fly`s, ikke henges!
Vurderer riktignok å bytte ut OS`n til denne, hørt av bensin er mye "bedre"
Da er nesten denne klar for maiden - dog må gjøre noen forbedringer på pull/pull oppsettet mitt!
Noe jevlig med slark forekommer, noe kan jeg leve med - men dette er vel det meste jeg har vært borti på noen modell! Hm.
Postet litt om det på FG - fikk et par lure tips som jeg regner med vil ordne opp.
Ellers er det oppsett av ror/servoer på Jetien, noe som burde gå fint. En veldig kjekk greie med Jeti`n er at man kan customize så og si alt man vil, noe helt annet enn DX8`n jeg hadde. Kjekt!
Neste på lista er da baffling, samt tilslutt røykpumpe med tankmontering. Får plass til en liten 0.5l tank under servotray, men det blir kanskje litt liten tank på en såpass stor modell? Hva bruker folk av størrelser her..?
Nedi Vestfold snør det noe inni H... idag, så det passet bra med litt rest-montering idag. Barnefri noen timer, hurra..
Satser på maiden neste helg, bestillt både bra vær og barnefri. Tjoho.
Du bør nok ha en liter.. sånn ca. Kommer jo an på hvor mye røyk du skal bruke
Den lille erfaringen jeg har med røyk tilsier i alle fall at 1l er nok på en tur.
(Jeg har 1,5l fuel og 1,5l røyk ombord ved takeoff)
Nei, bruker SWB rorhorn - offset blir nok feil! Ikke så veeeldig keen på å bruke de medfølgende rorhorna som man skrur på plasthorna men det blir siste løsning..
Fått kjørt motor endel idag ( til naboenes fryd tenker jeg ) og blitt litt mer kjent med den! Motoren er temmelig hissig ja..
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment