Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model SBACH 50CC ARF PH101

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix Model SBACH 50CC ARF PH101

    Hei.
    Er det noen som kjenner til eller har tanker og meninger om denne modellen.
    Tengte kansje den kunne bli en erstatning for min havarerte CAP 232. Har jo motor og det øvrige utstyret fra den liggende. Bra pris er det jo også.Phoenix Model SBACH 50CC ARF PH101 - elefun.no - Radiostyrt hobby&

  • #2
    Ligger en review av den her: Phoenix Sbach342
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

    Comment


    • #3
      Ser ut til å være mye fly for pengene, grattis!
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Fant en film på youtube

        Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
        Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
        RCF RS352 EPP
        GP Viper-500 pylon
        1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
        Spektrum DX6 & DX8

        Comment


        • #5
          Da tror jeg at jeg bestiller en slik i morgen.
          Hadde egentlig tengt og bestille en slik:SBACH 300 50CC ARF CYCLONE | RCPro.no
          Men har kansje mer tro på Phoenix Model da jeg har god erfaring med modelene fra demm.
          Setter inn DLA 56 motoren og HD servoene jeg har liggende fra CAP 232 en jeg krasjet.

          Comment


          • #6
            Da har det ankommet en stor eske fra Elefun. Har bare så vit set litt på innholdet og det ser jo meget lovende ut. Vinger og ror er ferdig hengslet med innfelte hengsler. Her var mye ferdig så det bør ikke ta lang tid før den er flyklar. Ser ut til og være svært mye fly for pengene.

            Comment


            • #7
              Startet gårdagen med og montere ut utstyret fra CAP 232 vraket som lå i garasjen. Skuffelsen var stor når jeg monterte ut motoren og oppdaget at et av motorfestene var knekt. Hadde planlagt og bruke resten av dagen til og montere Sbach en.
              Har lett litt på netet etter nyt bakre veivhus til DLA 56 utrn og finne noen som har det. Antar det er omentrent håpløst og prøve og sveise på festet. Det går kansje ann og legge en liten platebit undet skruen som holder veivhuset sammen og bruke den som motorfeste. Her motas forslag med takk. Eventuelt kjøpe ny motor men i såfall hvilken?

              Comment


              • #8
                Hei, jeg vet ikke sikkert om det stemmer, men har hørt at dla og dle er like i dimensjoner, at deler passer om en annen ???? Dette må sjekkes opp. Her er i alle fall mulig å kjøpe til DLE-55
                NEW! DLE Engines Crankcase DL-55 55-3-0 | eBay
                Last edited by smsyak; 16-09-12, 16:38.

                Comment


                • #9
                  Har brukt DLA 56 bunnkasse sammen med alle andre deler fra DLE 55.
                  Ingen problemer. DLA kasse CNC frest.

                  Comment


                  • #10
                    Ok det kan jo være en mulighet og bruke veivhus til DLE. Når jeg studerer det knekte motorfeste er det åpenmart at det ikke er knekt i krasjet men må ka vert knekt en stun før da brudflatene er tydelig slitt. Jeg skal forsøke på en reklamasjon på dette mor HK. Om jeg får nytt veivhus va dem er jo ikke sikert men det er jo forsøket vert men uansett vil det ta lang tid. I mellomtiden tror jeg at jeg kjøper meg en ny motor og da er spørsmålet hvilken.

                    Comment


                    • #11
                      Dle 55 har ihvertfall vært mega trofast mot meg...
                      Hangaren full av drit...

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg bestilt veivhus til DLE 55 fra Pcpro kostet jo bare Kr 360,-. Så får jeg håpe det passer.

                        Comment


                        • #13
                          Ved nøye innspeksjon i de maskinerte flatene til DLE 55 kan det tydelig sees "stratos" i noen flater.
                          Eller uttrykt slik: Tettheten i det støpte godset har ikke samme kvalitet som feks. motorager som Partner og Husqarna.
                          Jeg vil anta at de CNC maskinerte bunnkassene til DLA 56 har solidere festeører fordi materialet er bedre.
                          Har opplevd ved maskinering i DLE 111 kasser at store hull i godset kommer fram.

                          Comment


                          • #14
                            Sitter vel med en liten mistanke om at veivhusene til DLA også er støpt og bare ettermaskinert i en CNC maskin.

                            Comment


                            • #15
                              Tror ikke det, det ville fordyre produksjonskostnadene.

                              Comment

                              Working...
                              X