Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model SBACH 50CC ARF PH101

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er som bardp skriver, huset er grovstøpt med trykk på GROV og deretter maskinert til en forlokkende finish.
    Det er nok en forholdsvis billig produksjonsmetode å la små barn klatte sammen noen krukker som ligner på en veivhusstøpeform og deretter maskinere etterpå. Nøyaktige og fine støpeformer er ikke det enkleste man lager, og selve støpingen blir også dyrere. I tillegg må formene byttes ut mye oftere.
    Det er et kjent problem at festeørene knekker på DLA56.

    Comment


    • #17
      Hvor har du disse opplysningene fra?

      Comment


      • #18
        Som om jeg gidder å kaste bort energi på å forsøke og overbevise deg om noe du tydeligvis har sterke motforestillinger til.
        No hard feelings, har ikke noe imot deg. Eller noen andre for den saks skyld,men jeg kan ikke komme med kildereferanser til alt jeg måtte mene noe om. Man velger helt selv hva en vil tro på eller ikke av forskjellige utsagn.

        Comment


        • #19
          Veivhuser til DLE 55 er nå montert og motoren prøvekjørt gikk som en klokke. Nå gjenstår det bare og få testet flyet men etter som banen nå er dekt med sne må jeg nokk se meg om etter et par passende ski. Etter og ha bygd flyet er jeg meget imponert over kvaliteten på settet sett i forhold til prisen.
          Click image for larger version

Name:	2012-11-05-109.jpg
Views:	1
Size:	93.2 KB
ID:	594469
          Click image for larger version

Name:	2012-11-05-110.jpg
Views:	1
Size:	75.3 KB
ID:	594470
          Last edited by bardp; 08-11-12, 21:34.

          Comment


          • #20
            Da har fulen fløyet. Banen ble snefri og muligheten bøy seg i dag. Noe vind men greit nokk fikk tre turer. Den var nokk noe baktung for den var veldig kilen på høyderoret men bortset fra det fløy den meget bra. For mye vind til helt og finne ut av CG men den flyr og propelhenging gikk som en drømm. Motoren går som et skudd med DLE veivhus. Skal sette på en støre propell da jeg nå bare hadde en 22x8 som blir litt for liten, har akkurat fårt en 23x8 carbinpropell som jeg skal sette på. Da vil CG flytte seg litt fremover så da blir den nokk perfekt.

            Comment


            • #21
              Denne modellen flyr mega.. Bare pass på CG.. DLE55 er en meget bra kombinasjon om en vil ha det gøy pluss en 22X8 propell. Mente 23X8..
              Last edited by Raptor; 20-11-12, 14:32.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #22
                Ikke for å skryte men jeg kan ikke få fullrost mine DLE motorer... Det bare går og går... Aldri no tull...
                Hangaren full av drit...

                Comment


                • #23
                  Den er veldig harmonisk å fly om CG er ok. Om den var følsom på elev/høyde har nok med at den var haletung.. Det kan skape nervøse tendenser..
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #24
                    Ja den var nokk litt baktung typisk når en bruker høyderoret så skjer det først ingenting så kommer den plutselig volsomt. Lurte litt på og prøve og lime inn noen form for lyddemping i covlingen den skrangler jo en del. Noen som har erfaring med noe slikt.

                    Comment

                    Working...
                    X