Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aero-Works Extra 260 78"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aero-Works Extra 260 78"

    Da kom det jammen inn en AeroWorks modell i stallen
    Noen som har erfaring med denne?


    .
    Click image for larger version

Name:	extra260_large1.jpg
Views:	1
Size:	52.3 KB
ID:	632536
    Aero-works.net - Detail


    Den er nesten ferdigmontert, så den er ikke vert i lufta enda.
    Det sitter en spell ny DLE 30 i denne, så jeg er litt skeptisk andg. power her.
    Regner med att det ikke blir noe hoovrekjerre med dette motoroppsettet.
    Men det skal bli moro å teste dette. Er sikkert en fin modell å fly "normalt" med.

    Noen som kan ha en passende motor som kan få ny eier, så kan jeg være interesert i en byttevri eller noe? Hadde vert moro å prøvd en 4 takter også, men det blir vel også
    fortsatt litt slapt kanskje
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Kommer til å hovre fint med den motoren, men ikke noe rakett ut av hover. De fleste bruker jo DLE-30 i EF-78.

    Comment


    • #3
      Originally posted by anders e View Post
      Kommer til å hovre fint med den motoren, men ikke noe rakett ut av hover. De fleste bruker jo DLE-30 i EF-78.
      Tror du?? Blir artig å prøve, den virker ganske lett, men har ikke veid den enda.
      Ser veldig fin ut vertfall.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Ja helt klart.

        Comment


        • #5
          Hadde vert moro å prøvd en 4 takter også, men det blir vel også
          fortsatt litt slapt kanskje
          Du får pakke inn en Saito 220 4t eller en YS 175 CDI 4t motor så får du kraft nokk og skikkelig gromlyd.
          Last edited by bardp; 07-09-12, 22:12.

          Comment


          • #6
            En sånn har jeg fløyet. Den er "vanskelig" baktung.... slik jeg husker den. Pass på at vekta er framme i flyet?
            AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
            EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
            EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
            RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

            +++

            Comment


            • #7
              Aero-Works Extra 260 78"

              Du husker jo 78" min Terje, med RCGF30! Ikke noen rakett akuratt, men funket OK.

              Sett inn en Dle55 i den! Tipper den er hakket mer solid bygd enn EF sin 78"..
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Da var maiden unnagjort.
                Tror jeg må lære meg å fly igjen jeg Neida, den fløy denne, men jeg har sliti litt med CG, og den var nok hakket baktung. Og som Bjørnar nevnte er den ikke god med feil CG.
                Med full tank er den omtrent på riktig. Etter 10 min flyving var den fortsatt nesten full. Trur nesten ikke jeg har rå til å fly med denne med slikt bensinforbruk. LoL.
                Sliter med å få nokk tyngde foran. Måte inn med ei 4200 pakke foran på motordoomen til radiobatteri, og ei stor tung 4,8 pakke til tenning helt fremme i motordomen.
                Motoren fungerer forsåvidt greit, men det blir ett stusselig fly med så liten motor. Den hoovrer riktignokk på full gass, men ikke veldig behagli da, med bråkepotter.
                Tror jammen en DLE 55 hadde vert tingen her jeg, men med en 23 propp så er det ikke mye bakkeklaring.
                Får se om jeg heller får puttet inn en Mintor 38 og gjøre jobben med å få inn en Canister. Da får jeg jo litt mere tyngde i nesa.
                Vekta ferdig slik den står nå, var tett opptil 5,8 kg med tom tank. Skulle helst ikke vert noe serlig tyngere, men må opp litt for å få CG riktig, vist ikke må jeg på mindere servoer i halen.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #9
                  Når jeg tenker etter så hade jeg en kompis som hadde en AW-35cc som han til slutt satte en DA-50 i. Ikke for at den var slapp, men for å få riktig cg. Er noen år siden så jeg hadde glemt det.

                  Comment


                  • #10
                    DLE 30 selges kr 1500,- ink org potte og tenning. Kun startet og fløyet 2 turer.

                    SOLGT
                    Last edited by Tertitten; 20-09-12, 07:10.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment

                    Working...
                    X