Unconfigured Ad

Collapse

91" EF Extra snart på lager hos Autopartner.se

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#361 Unapproved
    En video nr 2 av Simen......ikke den samme som i Aurskog tråden.
    På 2.10 ser dere pull out fra hover. Tar et sekund før det skjer noe, men så får den bra fart oppover. Går på veldig rolig turtall med 26x12, men effekten er der

Sideroret knakk faktisk under en av flyturene i dag. Nesten tvers av, så det er litt krefter ute og går på disse store flatene

Last edited by Guest; 27-07-13, 23:17.

Comment

• alflovvold
      • Sep 2009
      • 5527

Fin flyging Simen! Gå å skaff deg en kjæreste nå!

Ettersom jeg testet EF sin 91" tidligere med DA60 ser jeg helt klart behovet for litt mer power i nesa.

Ville vurdert en 88cc ish selv, enten det være GP, DLE eller DA sin mm. ( DA sin rister vel noe jev.. riktignok hehe.. )
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• jon oscar
        • Mar 2008
        • 46

Simen, du er rå!!!!!!!

Comment

• Deluxe3D
          • Jun 2012
          • 354

Takk!

GP-88 gjør vikelig susen i denne modellen. Med 26x12 får den bra med fart og bra vertikal som Anders viste i videoen.

Etter jeg landet på det som ble siste turen for dagen, så Lars at motbalanse delen av sideroret var knekt. En hard snaproll till så hadde den blitt revet tvers av.
          heldigvis enkel fiks.

Click image for larger version

Name:	IMG_1662.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	602511Click image for larger version

Name:	IMG_1663.jpg
Size:	93.9 KB
ID:	602512Click image for larger version

Name:	IMG_1661.jpg
Size:	63.4 KB
ID:	602513
          Simen Andresen

DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
          EF 91" Extra
          EF 70" Extra
          EF 48" MXS
          HK 51" Slick
          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

Takk til:
          Autopartner
          Smallsize
          Anders e

Comment

• Guest

#365 Unapproved
            Du fløy dritbra i helgen ..........hvem er kua?

Comment

• Deluxe3D
              • Jun 2012
              • 354

Takk

Altid kjekt med ku når man reparerer fly
              Simen Andresen

DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
              EF 91" Extra
              EF 70" Extra
              EF 48" MXS
              HK 51" Slick
              Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

Takk til:
              Autopartner
              Smallsize
              Anders e

Comment

• Kenolang
                • Jul 2010
                • 2530

Bra flydd, artig å se at du begynner å bruke utstyret

Gladnyhet!

I midten av September kommer en ny ladning med 91" Extraer til Autopartner!
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• alflovvold
                  • Sep 2009
                  • 5527

Tja.

Indoor sesongen tror jeg går til helvitur da leie av hall stort sett bare er satt opp på ugunstige tider ( for min del i alle fall! ) så jeg rasket til meg den siste EF 91" som AP hadde på lager til litt Huck flyging på vinterstid, samt mindre treff.

Denne har jeg jo siklet på et års tid, knall modell i god EF EXP ånd.

Spørsmålet er bare hva jeg skal sette denne opp med mtp. motor!

Hva kjører folket her? Liker komboen lav vekt + mye power " selvsagt! " men når jeg testet en av disse i sommer ble DA60 på piper i grenseland mtp. ytelse. Denne er jo også ganske stor.

Så.

GP61 +pipe? EME60 + pipe? DLE61 +pipe? DA70..?

Eller aller helst elektro, da jeg strengt tatt ikke er veldig fan av bensin i denne størrelsen. Støy er riktignok ikke noe problem for min del, men ble smått frelst da jeg testet Odd sin 3DHS Extra tidligere i år. Smooth.

Men her er det jo også et kostnadsspørsmål. Så får vi se da.

Kom gjerne med input!

Last edited by alflovvold; 01-12-13, 12:50.

Comment

• andersand
                    • May 2012
                    • 2316

elektro!

q80-6L hadde blitt spreeeeeekt, evnt 8m for å spare 300 gram

du fikk vel aldri testa min edge? den har hobbyking rotomax motor og fungerer over all forventning, massivt med power, men 12s4400 er litt for å få watt timer, har bestilt noen lette 12s5800mah nå, så får vi se

en slik koblet mot en mezon 130A 12s, og R7 mottaker så er du jo i mål, evnt med liten bufferpakke i tilegg, og R3 switch så du kan slå alt av og på trådløst.

da har du full telemetri i hue og ræva og massivt med power
                    Last edited by andersand; 01-12-13, 12:56.

Comment

• Guest

#370 Unapproved
                      Mulig jeg kan selge deg en av mine GP-61 billig da den er brukt men i topp stand 3000,-
                      Med pipe blir det +1000,-

Bare et tilbud.

Comment

• OlaGB
                        • Aug 2007
                        • 580

Originally posted by andersand
                        elektro!

q80-6L hadde blitt spreeeeeekt, evnt 8m for å spare 300 gram

du fikk vel aldri testa min edge? den har hobbyking rotomax motor og fungerer over all forventning, massivt med power, men 12s4400 er litt for å få watt timer, har bestilt noen lette 12s5800mah nå, så får vi se

en slik koblet mot en mezon 130A 12s, og R7 mottaker så er du jo i mål, evnt med liten bufferpakke i tilegg, og R3 switch så du kan slå alt av og på trådløst.

da har du full telemetri i hue og ræva og massivt med power
                        Enig!

Jeg kjører q80-8m 12s 8000 i yak'n og har 7-9min flytid avhengig av flystil og propell.
                        Full telemetri imot mezon 130 esc, så jeg flyr hovedsaklig etter mah forbrukt, ikke minutt timer (timer også da, som backup )

Vurderer sette inn en cb200 nå, og kjøre bec inn på ene batteriporten, og et lite lipo/life (1600mah?) i den andre for å ha backup om bec går til helvete i flight..
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

Comment

• andersand
                          • May 2012
                          • 2316

Originally posted by OlaGB
                          Enig!

Jeg kjører q80-8m 12s 8000 i yak'n og har 7-9min flytid avhengig av flystil og propell.
                          Full telemetri imot mezon 130 esc, så jeg flyr hovedsaklig etter mah forbrukt, ikke minutt timer (timer også da, som backup )

Vurderer sette inn en cb200 nå, og kjøre bec inn på ene batteriporten, og et lite lipo/life (1600mah?) i den andre for å ha backup om bec går til helvete i flight..
                          ja, men du trenger ikke CB200 for det nødvengivis, selv R7, R9 osv, du fyrer bare ESC først, også kobler du inn batteriet, enten på bryter, eller lignende, setter den til f.eks. 8V, da sørger batteriet for å alltid lades fra bec + brukes som buffer på amper peaks, designet på mezon gjør dog at man helst ikke skal fyre batteriet, før esc har strøm. kosmik og andre bryr seg ikke om rekkefølgen.

ref propell, jeg gikk fra 5-6 til 3:30, kanskje 4 min flytid, ved bytte fra 24x10th xoar, til "bensin" mezlijk 24x10, og mye dårligere ytelse/respons

Comment

• OlaGB
                            • Aug 2007
                            • 580

Originally posted by andersand
                            ja, men du trenger ikke CB200 for det nødvengivis, selv R7, R9 osv, du fyrer bare ESC først, også kobler du inn batteriet, enten på bryter, eller lignende, setter den til f.eks. 8V, da sørger batteriet for å alltid lades fra bec + brukes som buffer på amper peaks, designet på mezon gjør dog at man helst ikke skal fyre batteriet, før esc har strøm. kosmik og andre bryr seg ikke om rekkefølgen.

ref propell, jeg gikk fra 5-6 til 3:30, kanskje 4 min flytid, ved bytte fra 24x10th xoar, til "bensin" mezlijk 24x10, og mye dårligere ytelse/respons
                            Stemmer det, men det er en større risiko enn cb200 løsningen, samt enda en ting å koble til/ifra.. Og vel så viktig; bruker jeg life, så kan jeg ha low volt alarm og faktisk få vite at noe er galt.. Jeg får også vite hvor mye mah jeg har brukt av backup batteriet, og når det er dags å lade det. Burde ikke være nødvedig å lade ofte, for å si det mildt.

Vil en attpåtil ha 100% remote on/off, kan en styre cb200'n med en R3, og deretter aktivere mezon med en sp06 bryter på en servo utgang på rx'n.

Du får bytte ut mej'n din i en thin utgave.. Jeg mister litt flytid kontra xoar24x10, men 24x10th'n gir vesentlig høyere toppfart, bedre pullout og mye mindre rip støy..
                            Ola G Bråten -77
                            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                            3DHS Slick 89" Q80-8m
                            Jeti DS-16

Comment

• alflovvold
                              • Sep 2009
                              • 5527

Takk for tips dere!

Anders - er dette med bend/oppheng også..?

Blir fort kostbart med elektro, men selvfølgelig veldig deilig da. Hm.

Comment

• Guest

#375 Unapproved
                                Nja....jo...egentlig ikke bend, men med oppheng. Men alt kan diskuteres.

Comment

Working...