Var innom Horizons hjemmesider og kom over denne E-flite Carbon-Z Splendor BNF Basic with AS3X Technology (EFL10250) en F3A modell med 1,4 m vingespenn, 6 celler og den nye AS3X mottakeren.

Unconfigured Ad
Collapse
Nytt fra E-Flite, Carbon-Z Splendor F3A med AS3X
Collapse
X
-
Modellen ser bra ut denmen stabiliserende gyro er jo fysjom innen F3A
Det pågår en diskusjon i USA nå om man skal tillate modeller med den type utstyr i lokale konkurranser og den enkleste klassen. Så langt så er man vel ikke udelt positiv til bruk av slike hjelpemidler.
-
#3 UnapprovedModellen ser bra ut denmen stabiliserende gyro er jo fysjom innen F3A
Det pågår enn diskusjon i USA nå om man skal tillate modeller med den type utstyr i lokale konkurranser og den enkleste klassen. Så langt så er man vel ikke udelt positiv til bruk av slike hjelpemidler.
Comment
-
Er det mange som konkurrerer i F3A med en 1,4m foamie? Mottakeren kan uansett byttes til en vanlig om det skulle være nødvendig, og AS3X systemet kan settes til å kun kompensere for vind og turbulens, noe som kan gjøre det lettere å få trent og konkurert da man ikke blir fullt så avhengig av værgudene. Og man kan vel dele inn i ulike klasser eller gi minus, evt bonus poeng til de som bruker evt ikke bruker slike løsninger.
Comment
-
#6 UnapprovedJeg har forresten prøvd både stort fly og lite fly med gyroer. Den lille var den lille geebee'n fra smallsize. Og jeg må jo si at med den lille modellen hadde jeg det dritgøy. Men for min del i seriøs flyging med mine stormodeller er det ikke riktig............ikke riktig for megComment
-
Det er ganske mange som konkurrerer i det norske F3A Sport-07 med modeller i samme størrelse, og tilsvarende rundt omkring i verden, men selvsagt ikke i det internajonalt regulerte (FAI) F3A. Her er Donatas fra noen år tilbake, han vant det litauiske F3A-mesterskapet (FAI) med det samme flyet som på videoen (Vanquish 30 size). Det er endel mindre enn E-flites fly. Dersom E-flite kan være med på å åpne opp øyne for F3A, er det helt supert. .Anders Eiebakke90078513Comment
-
AS3X systemet kan settes til å kun kompensere for vind og turbulens, noe som kan gjøre det lettere å få trent og konkurert da man ikke blir fullt så avhengig av værgudene. Og man kan vel dele inn i ulike klasser eller gi minus, evt bonus poeng til de som bruker evt ikke bruker slike løsninger.
For trainere og ustabile fly som er ment for lekebruk så kan man putte inn hva som helst for min del, men når det gjelder fly som er ment til bedømming i pilotferdigheter - les pattern og IMAC så vil en slik gyro ikke ha noen hensikt etter min mening. En F3A modell i denne størrelsen som tråden starter med er jo en ideell størrelse for en nybegynner, koster ikke skjorta og batteriene man trenger kan lades på de fleste standard ladere.
Jeg tror ikke rekruttering til pattern vil øke med bruk av gyro, har man lyst til å trene på programflyging, så øver man under alle vær- og vindforhold og har gleden av man blir en bedre pilot, ikke at man ser ut som en bra pilot.Comment
-
Nå har jeg forsåvidt null intensjon om å begynne å konkurrere, men er et ikke en fordel å kunne lære seg manøvrene først, for så og lære seg å kompensere for omgivelsene? Husk at jeg ser dette fra mitt ståsted som en som ikke har mer erfaring og kunnskap med pattern flyging enn noen timer med en GWS Formosa, i motsetning til flere her som tydeligvis kan dette faget godt. Uansett så er vel ikke dette tråden å ta en "gyro eller ikke" diskusjon, det er tross alt bare en produkt tråd. Selvom jeg aldri kommer til å bli noen F3A pilot så betyr ikke det at jeg ikke setter pris på en pattern kjerre. De ser utrolig bra ut og flyr også veldig bra og en sportsflyver kan også dra nytte av dette, og da er denne modellen midt i blinken vil jeg tro. Og som sagt er det bare å bytte til en vanlig mottaker så er den 100% lovlig, og den kommer sikkert i en pnp versjon også.Comment
-
Nytt fra E-Flite, Carbon-Z Splendor F3A med AS3X
Den der så jo knall ut! Bort med den småcheesy "The World Models" lille piloten så ser den jo flott ut også!
Testet jo Xillian sin PnF Eflite modell med det gyro-stasjet, føltes nøyaktig å fin ut - denne er jo litt annerledes utformet samt lenger i halen, flyr nok overraskende bra presisjon..
ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%
Comment
-
Jeg tenker at det er helt strålende at en stor leketøy/hobbyprodusent som E-flite lager et F3A-inspirert fly for massene. Det vil garantert føre til at mange uorganiserte piloter blir eksponert for F3A gjennom googling. Det var sånn jeg oppdaget pattern, fikk henda i en Vanquish 30 og sim-salabim. Gyro kan være et godt hjelpemiddel i begynnelsen, særlig for nybegynnere som flyr alene. Først og fremst er det morsomt for mange å prøve. Det er vel ganske harmløst?Anders Eiebakke90078513Comment
-
Synes dette er glimrende. Etter mange års fravær er jeg tilbake i hobbyen, og uten ferdigmodeller hadde jeg ikke hatt tid ved siden av jobb, barn og alt mulig annet. Kjempefint å kunne kjøpe en litt sprek patternmodell ferdig for en billig penge (420 daler), og ikke være for redd for modellen når jeg er ute og flyr. Det er pattern som er ekte flyging, med fart og renhet i bevegelsene. Er temmelig lei av rene 3D kråker som flakser rundt hengende i propellen. Splendor er selvfølgelig ikke noen ekte F3A konkurransemaskin, men en fin modell for ordentlig sportsflyging med mål og mening. Gyroen kan stenges helt av, men riktig justert gjør den vel ikke noe mer enn at modellen føles som en større og mer nøyaktig modell.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment