Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-RC Yak54 40% :: 01 Sport Red/Orange CF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du får legge ut litt info etter hvert da barp

    Comment


    • #17
      Ja lit info og noen bilder skal jeg legge ut ettervært som prosjektet skrider fremm.
      Tror jeg skal bestille en slik propeller for og teste motoren med så får jeg se om det blir noe annet ettervært.

      Nå gjenstår det og finne ut hvilke servoer en skal gå for. Og å få tak i heddere til motoren.

      Comment


      • #18
        Da er flyet ankommet.
        Click image for larger version

Name:	2013-12-05-416.jpg
Views:	1
Size:	87.6 KB
ID:	605213

        Comment


        • #19
          Originally posted by bardp View Post
          Ja 32x12 er det jeg har hatt i tankene men det ser ikke ut til at den er handelsvare her på berget.
          Har en Biela 32X10 hengende, om interesangt.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #20
            Originally posted by bardp View Post
            Da er flyet ankommet.
            [ATTACH=CONFIG]74084[/ATTACH]
            Grattis!
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #21
              Takk for tilbudet men nå har jeg bestilt en JXF 32x12 fra RCPro. Får teste lit med den før jeg eventuelt kjøper en carbonpropell. Nå må jeg bare finne ut vilke servoer jeg skal kjøpe og få tak i eksosben til motoren. Måtte låne meg en liten lastebil i kveld for og få fraktet hjemm de tre store eskene flyet kom i.

              Comment


              • #22
                Kunne fått den for 400,- Har så vidt hatt den på DLE`n min.
                Ellers artig med stooooore esker.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Eksos bend kan sikkert Geir Flesche hjelpe deg med..................eller du får dem hos mtw eller ks.
                  Du trenger jo ikke super-servoer om du skal fly vanlig akro eller slow 3d. Hadde kjøpt savox jeg, men vet jo ikke hvor sterke du trenger.

                  Comment


                  • #24
                    Har en Vess 32C hvis du finner det interresant. Ikke carbon da men..
                    Trond Winger, søndagsflyger

                    EG MX2 106"
                    Ultimate 71"/DLE55
                    GB Yak55 2.2M/DLE55

                    Comment


                    • #25
                      Du får Hitec HS-7954SH til 450kr på ebay.Disse er programerbare.
                      Lars Petter Nesse

                      Votec 322 40% 3W170cs
                      Extra 330 40% 3W212cs

                      Comment


                      • #26
                        Du får Hitec HS-7954SH til 450kr på ebay. Disse er programerbare.
                        Ser jeg kan få den for Kr 710,- fra RCpro så da er det jo ikke så veldig mye og spare på å kjøpe dem på ebay når en tar med frakt moms og gebyrer. for øvrig lit usikker på hvilken mytte en har av å kunne programmere servoen.
                        Hadde tenkt lit på disse også har brukt noen av dem tidligere og de har vært svært bra.
                        Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                        Comment


                        • #27
                          Syns det er veldig greit når en skal matche flere servoer sammen som på balanseror og høyderor.så kan man også justere dødbandet.

                          Jeg har denne i min 40% yak.genial sak med matching

                          Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                          Lars Petter Nesse

                          Votec 322 40% 3W170cs
                          Extra 330 40% 3W212cs

                          Comment


                          • #28
                            Har noen fly med to servoer på vært balanseror og to på sideror men har til nå ikke hat behov for noen form for programmering på de. Om alt er mekanisk helt rett går det da fin uten. Nå har jeg ikke åpnet eskene og sett på innholdet enda men går ut fra at følgende servopsett skulle kunne brukes.

                            Balanseror 4 stk
                            Høyderor 2 stk
                            Sideror 2 stk
                            Gass 1 stk
                            Tenning 1 stk
                            Slepekrok 1 stk

                            Totalt 11 stk da har jeg jo nokk kanaler på min JR 11 Zero radio til og ha en servo pr kanal om jeg da trenger og justere noe kan jeg jo gjøre det på radioen.

                            Har ikke tenkt og ha noen powerboks eller lignende da jeg er motstander av unødige dingster/feilkilder. Setter inn en multifuse i plussledningen til vær servo så om en kortslutter tar det ikke fyr. Radiobatteriene "LiFe" vil jo kunne levere så mye strøm at spenningen ikke vil bli dratt ned om en servo kortslutter men ledningene vil jo ta fyr derfor setter jeg inn denne sikringen.

                            Comment


                            • #29
                              Dan har jeg åpnet eskene og sett litt på innholdet. Noen manual/monteringsanvisning finnes i følge Elefun ikke til dette flyet så her får en ta ting litt på magefølelsen. Det som overrasket meg mest var at det skal være hele 16 servoer i flyet.
                              3 stk pr balanseror totalt 6.
                              2 stk pr høyderor totalt 4.
                              4 stk på sideror.
                              1 stk på gass.
                              Og så monterer jeg en på slepekroken.
                              Min opprinnlige plan med en kanal pr servo ryker jo med god margin.
                              En må jo da undres på hvor sterke servoer produsenten har sett for seg at en skal bruke. Om noen har ideer om det tar jeg gjerne mot tips.
                              Last edited by GTI20; 09-12-13, 21:38.

                              Comment


                              • #30
                                Du kan funt bruke 2 pr balror og 1 pr høyde . Har funket bra for meg.
                                1 stk Hitec 7950 pr høyde

                                Comment

                                Working...
                                X