Unconfigured Ad

Collapse

Pilot-RC Yak 54 26% & EME 35

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Runar K
    • May 2011
    • 86

    #16
    Ble en liten runde på hobby rommet ikveld, fikk gjort ferdig vingene og satt inn motoren permanent.
    Sjekket tenninga, å den var faktisk på 48 grader fortenning, så fikk justert den til 28 grader( kommenter gjerne vis noen mener noe annet)
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1390512905.879862.jpg
Views:	1
Size:	38.9 KB
ID:	606340
    Fikk etterisolert Kina cannistern med "grenrørbånd" og sikret med krympestrømpe.
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1390512992.061353.jpg
Views:	1
Size:	48.0 KB
ID:	606341
    Fikk også tilpasset det tragiskt dårlige bendet mot sylinderflensen.Her må det nok oppgraderes til noe bedere på sikt.
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1390513132.514592.jpg
Views:	1
Size:	39.2 KB
ID:	606342
    Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
    Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
    RCF RS352 EPP
    GP Viper-500 pylon
    1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
    Spektrum DX6 & DX8

    Comment

    • Runar K
      • May 2011
      • 86

      #17
      Trenger ett tips for rep av mottaker, den ene antenne stumpen ut av min AR8000 datt av når jeg vrei litt på den, er det "bare" å lodde den på igjen, eller er det en tvilsom løsning? Noen tips og triks?
      Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
      Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
      RCF RS352 EPP
      GP Viper-500 pylon
      1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
      Spektrum DX6 & DX8

      Comment

      • Runar K
        • May 2011
        • 86

        #18
        Monteringen sneiler seg fremover, har fått montert i mottaker og satt opp alle servoer og synkronisert utslag.
        Jeg har tatt på ett par striper med silikon på flexibendet for å fjerne "klangen" i det, dette har jeg gjort med godt hell tidligere for å slippe att det sprekker opp.
        Satt også på en gummi enderør på cannisteren for å senke lydnivået yttligere.
        Har også fått skjært ut nødvendige hull i cowlingen og prøvemontert denne.

        Click image for larger version

Name:	New Image.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	606500


        Click image for larger version

Name:	bilde.jpg
Views:	1
Size:	101.1 KB
ID:	606501

        Prøvemonterte sammen hele flyet, å CG blir veldig bra med 2 stk LiFe 2200MaH helt fremme i motorboksen.
        Det som gjenstår nå i grove trekk er å få borret propell og ryddet opp i ledningsnettet inne i flyet.
        Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
        Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
        RCF RS352 EPP
        GP Viper-500 pylon
        1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
        Spektrum DX6 & DX8

        Comment

        • Runar K
          • May 2011
          • 86

          #19
          Siste tiden har gått med til bygging av nytt hobbyrom, men nå er endelig modellen klar for maiden.
          Prøvekjørte motoren 1 tank med Vess 20"B, etter varmkjøring og justering gikk den jevnt på 1350 rpm på tomgang og 7000rpm på fullt, jevn og ren gange over hele registeret, over all forventning.
          Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
          Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
          RCF RS352 EPP
          GP Viper-500 pylon
          1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
          Spektrum DX6 & DX8

          Comment

          • Runar K
            • May 2011
            • 86

            #20
            Da har jeg veiet modellen med ett heller dystert resultat, den veide ca 5575 gram på min kjæres Wilfa kjøkkenvekt, da var den 100% klar uten bensin, dette med 2stk 2200Mah LiFe batterier og kina cannister.
            Pilot-Rc oppgir vekten til 4.75kg, har noen andre her hatt ett tilsvarende fly på vekta?


            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1397165042.737992.jpg
Views:	1
Size:	185.2 KB
ID:	607490

            I påvente av fint påske vær
            Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
            Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
            RCF RS352 EPP
            GP Viper-500 pylon
            1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
            Spektrum DX6 & DX8

            Comment

            • xilian
              Chief Executive Officer
              • Feb 2009
              • 6522

              #21
              Hvis du spør frua, så er ho helt sikkert enig i at vekta er feil og viser for mye ;D
              Tom I. Arntsen

              Comment

              • Runar K
                • May 2011
                • 86

                #22
                He he, dette var på kjøkkenvekta, de har vel ett bedre rykte ang missvisning imotsetning til baderomsvektene.
                Pilot-RC Yak54 26% / EME 35
                Extreme Flight Edge 540T-EXP 48"
                RCF RS352 EPP
                GP Viper-500 pylon
                1/3 Bush cub / JC120 prosjekt
                Spektrum DX6 & DX8

                Comment

                • OlaGB
                  • Aug 2007
                  • 580

                  #23
                  Mener 5,5-6kg ikke er uvanlig i denne størrelsen fly.. 4,75kg tror jeg er svært optimistisk, uansett oppsett.
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment

                  • bjornal
                    • Apr 2012
                    • 764

                    #24
                    Da har Yak'en til Runar flytta til meg, og får forhåpentlig et langt og lykkelig liv uten noe alt for harde møter med terra firma. Jeg får prøve som Arthur Dent å bomme på bakken... Maiden (for meg) blir i morgen. Er ikke avskrekket av vekta, har hatt denne modellen tidligere men med DLE 30 og pittspotte, den veide ca det samme og dro skinnet nok av pølsa for min del...
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment

                    Working...