If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Hei MM
Det blir vel så jeg prøver en dag.
Det har oppstått problemer med den moralske støtten, fordi hodepryden
er forsvunnet.
Kanskje noen her har "rotet den bort" i ren misunnelse, eller så har maximus gjemt den for å slippe å bruke den mer.
Må innrømme att jeg gruer meg enn vanlig med denne fuglen her.
(Har aldrig flydd dobbeldekker før).
Rapport etter flygningen kommer enten her eller i en annen tråd hvor slikt stoff passer bedre.
Hadde selv debut på dobbelt dekker før i sommer og var sikker mins like nervøs som deg. det var en ultimat30. men når jeg først hedde fått den i lufta så var det ikke noe problem, eneste den var veldig følsom på ballanserorene men jeg hadde vel litt store utslag også var det ikke dual rate eller expo på den radioen jag hadde da.
De tipsene jeg vil gi deg er sørg for nok fart på bakken før du tar av, også kan det være litt vanskeligere å se hvordan den ligger i luften en ett fly med en vinge. Regner ellers med den flyr fint som kyosho flyene har lett for å gjøre. Lykke til
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Hei
I ren frusterasjon over mangelen på selvtilit og moralsk støtte i form av motiverende hodeplagg har jeg solgt flyet. ( Solgte det til Maximus).
Nå har jeg muligheten til å se flyet i lufta uten å ha spasmer og fotarbeid som ville misunne selv Micael Jacson.
Gleder meg til å se den i lufta. Selv tror jeg det passer best med papirfly i A4 format for meg med mine senere prestasjoner .
Dersom det går bra med A4 er nokk ikke veien lang til A3 størelse .
Jeg regner med att Maximus kommer med en fyldig rapport om flyets videre skjebne.
Hallo. Nå har flyet fått luft under vingene.
Ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg Fant jo fort ut at den var ganske kompakt på rorene, Den reagerte liksom litt mer
Men etter at jeg fikk fløyet den et par runder på litt lavere turtall så begynte jeg å få litt kontroll på den igjenn. Så var det motorstopp!!!!
NEI! Fa#€$&?+!! Det var ikke noe gøy, stallet ut et par meter over stripen. Ble Litt liming men ikke allverden.
Video kommer....
Attached Files
-Maximuz-
Johnny Rosenlund
-------------------------------
Helgøya Modellfly klubb
Rena Modellfly klubb
så var det klart for en ny tur. Startet opp motoren (asp 53), men syntes ikke den gikk noe godt. Etter at den sto å gikk på nesten full throtle i 1min så døde den ut igjenn. Denne gangen var rimelig varm, tror lagrene har gått i den.
Syntes selv at jeg har stilt dysenålen ganske rikt.
Prøvde å starte den etterpå, men da var det ikke noe god lyd i den
Så da slipper jeg å knuse flyet med det aller første
-Maximuz-
Johnny Rosenlund
-------------------------------
Helgøya Modellfly klubb
Rena Modellfly klubb
Godt du fant ut det med motoren. kanskje det er det som er feilen med min også en asp53 2T. den stoppet 1 meter over bakken under takeoff i går. og endte med knekt vinge og sprekt kropp på ouya`n. Har ikke hørt noen ivanlig lyd i den, men skal sjakke den skikkelig før jeg prøver å ta opp flyet igjen neste gang
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Var akkurat ute å prøvde nå. Fikk anbefalning av cessnaknuseren om å blande ekstra castor olje i fuel'n. Dette ble gjort og motoren går fint som bare det. fikk faktisk fløyet to tanker uten noe problemer. Ikke noe liming i dag heller, ikke på detta flyet ihvertfall
-Maximuz-
Johnny Rosenlund
-------------------------------
Helgøya Modellfly klubb
Rena Modellfly klubb
Synd med jomfruturen Max, men skaden så grei ut.
Ville vært litt skeptisk til den ASP en om jeg var deg, ekstra castor kan gjemme unna problemer en stund om motoren har slike.
Forutsetter at fuelen du benyttet hadde nok olje i utgangspunktet.
hello micromac!
Joda, skulle mene det. jeg bruker jerofuel. 15 nitro og 16% castor. Men blandet i litt ekstra nå da. Fikk opplyst at motoren var ny, så den var vel egentlig ganske trang enda. + at jeg kjørte med en 13x6 propell. Det er vel kanskje å ta i litt mye for en 53? Bruker nå 12,25x3,75. Har målt turtallet til 11,000. Etter to tanker i dag så synes jeg motoren begynner å gå lettere, throttler fint og fort oxo.
-exlex- har funnet igjenn "pilotlua" så da gikk det bra i dag
-Maximuz-
Johnny Rosenlund
-------------------------------
Helgøya Modellfly klubb
Rena Modellfly klubb
hallo...
Har nå fått fløyet stearman'n litt i helga. Motoren virker nå helt grei. foreløpig Denne modelen er utrolig kjapp på høyderoret og sideroret. Men er noe skuffet over balanserorene, for det første er den veldig treg i en roll, og den roller ikke noe pent. Skal ikke dette være en akro maskin da? Har prøvd med de utslagene som er anbefalt og med litt mer men den er ikke noe serlig kjapp i en roll, (4-5sek). Noen forslag hva det kan være? Eller skal den rett og slett oppføre seg slik?
-Maximuz-
Johnny Rosenlund
-------------------------------
Helgøya Modellfly klubb
Rena Modellfly klubb
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment