Announcement

Collapse
No announcement yet.

clipped wing cub 48 fra WM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    tror at problemet er at flyet flyr så lett at selv på tomgang kan jeg stige oppover hvis jeg er veldig forsiktig med høyderoret, da har jeg justert tomgangen veldig lavt
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      Oj ojoj, snakk om luksus problem. Høres ut som stor moro.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #18
        ja det er virkelig morro, så lenge det er lite vind men hvis det blåser litt blir det straks vanskeligere å fly så sakte. Kan egentlig tenke meg at en 40 motor med 10x5 for eks. er passe til flyet. Idag så kjørte jeg det så langt bort jeg turde også når jeg snudde mot meg igjen så slo jeg gassen helt ned og når jeg nådde fram til stripa begynte det såvidt å dale litt nedover men hvis jeg så vidt var borti høyderor stikka så steg det oppover igjen uten å stalle. Sankker om sakte lowpass, det morsomme er at den ikke flikker heller den er helt stabil

        PS skal prøve å få filmet litt flyging til helga
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #19
          Har nå prøvd cub`n med en utslitt sc40 motor og 11x6 propell. Ble passe motor og litt mere riktig lyd hehe. selv om det ikke er noen firtakter. Var kjempeflyvær her i trøndelag i dag. Og stod å kose fløy med cuben kontinuerlig i over 2 timer, bare avbrutt av fuelfylling. i lufta så gikk det gennerelt på 1/4-1/2 gass så fuelforbruket var jo lite. Hvis noen tenker på å kjøpe en sånn så kan den trygt anbefales og en 40 motor er krefter i massevis. Har to ting å sette fingeren på når det gjelder dette flyet. understellet er alt for mykt. samme hvor fint du lander så står flyet som en nyfødt kalv etterpå og må rettes opp igjen. også kan det lønne seg å forsterke det litt rundt frontruta for det er veldig tynt der. fly egenskapene er fantastiske. Men de fleste flyene til World modells flyr vel ok. OG selvfølgelig trekket som er brukt er noe herk. flyet er trekt helt i rødt først også er det lagt på hvite striper. de har selvfølgelig begynt å løsne allerede. vurderer å rive v stripene men beholde hovedtrekket også trekke ovenpå det igjen med grønn solartex. og male den som en army cub. . selv om det er clipped wing
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment

          Working...
          X