"kremt" ... Hadde bare undertegnede sett på rett manual så.. *rødme*
Unconfigured Ad
Collapse
Ballansering av Calmato Sport samt ett radio spørsmål..
Collapse
X
-
Tyngdepunkt.
Har akkurat hatt ett par jomfruturer(to første ,motorkutt etter take-off med rusten 46,reiste til Tønsberg og kjøpte ny Os 55 AX) fikk ordentlig jomfrutur med ny motor.
Har hvert fraværende hobbyen i 15-16 år så jeg trengte ett snilt fly, og det har jegg fått meg.Selv med lealøse fingre fløy denne av seg selv.
Når det gjelder tyngdepunktet var jeg litt usikker, med os 46 og tom tank uten ekstra vekting,så ville den ikke stå på alle tre hjulene??? men jeg har aldri vært så nøye med tyngdepunt så jeg tenkte det er vel riktig som tegningen viste att det skulle være omtrent ved hjulfestet, så jeg tanket opp og startet opp på isen,mot åpent vann, og redsel for motorkutt i tankene.Motorkutt rett etter start og måtte bare brekke rundt og seile inn.den seilet inn som ett seilfly,helt stødig og fin. har nå satt inn 55`n og den flyr nå som en drøm med denne motoren helt uten
noe ekstra vekting og CG rett på bakre festeskrue til understell.stiger vertikalt så lenge du gidder, og du kan gå vedsiden ved landing.Helt rå tainer.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Har selv denne modellen med en OS 70 fs2 i nesa, jeg har tyngdepunktet slik at den ved tom tank, så ern lett på nesehjulet, da ern helt perfekt og fly, denne modellen er jo helt ukritisk på alle hastigheter over min flyhastighet,,snillsak,, samtidig kan man fly enkle øvelser og ha det morsomt med Kyoshon.Comment
-
Jeg starta min karriere med Calmato Sport med SC 46 motor.
Den sto ikke på alle 3 hjulene med tom tank. Og var veldig lett i fronten stillestående med full tank.
Men noe snillere fly enn det skal man lete lenge etter. Værtfall om man skal gjøre noe annet enn trainerøvelser.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment