Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bateri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bateri

    Hey, Mitt falcon 3D helikopter er ute av drift fortiden og det har ett 11,1 v's bateri.
    Jeg har en wing dragon som kan fly derimot.
    Den har 9,6 V.

    Kan jeg bruke falcon 3D bateriet på flyet uten å skade flyet??
    14 år
    Helikopter: Falcon 3D
    Fly: Wing Dragon 4
    Nitrobil: D10

  • #2
    nei

    Da må du bytte esc
    Mvh Jan Ulrik Opheim

    Comment


    • #3
      Hva er det og hvordan gjøre jeg det?
      14 år
      Helikopter: Falcon 3D
      Fly: Wing Dragon 4
      Nitrobil: D10

      Comment


      • #4
        Du trenger ikke å bytte ESC = regulator. Det gjør du bare hvis du går fra børstemotorer til børsteløse (eller omvendt) da da de er forskjellige i oppbyggingen.

        Er ikke sikker på om det er en 400 eller en 480 motor som sitter i Wing dragon men uansett så kan du bruke batteriet ditt.

        Men du må kansje sette på en ny kontakt - det er vel Deans kontakt på Wing dragon. Du vil oppleve en sprekere motor og et batteri som varer lenger.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          kontakten passer perfekt

          Jeg har bøstemotor på flyet så tror jeg dete r børsteløs på heliet :S har dette noe å si??
          14 år
          Helikopter: Falcon 3D
          Fly: Wing Dragon 4
          Nitrobil: D10

          Comment


          • #6
            Hvis det er et LIPO batteri du setter inn må du passe på og ikke tømme det for mye.
            Esc ( regulatoren ) mangler trolig cut off, og gir deg ingen beskyttesle mot og lade batteriet alt for langt ut.
            Hvis da lader lipo batteriet for langt ut blir det ødelagt !
            Last edited by kjetilmh; 15-08-07, 07:57.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Som Kjetilmh sier så er det godt mulig at regulatoren på Wing dragon mangler cut off for Lipo batteri. Da blir det å prøve seg litt frem, fly 10 minutter første gang og se hvor lang tid oppladingen tar etterpå. Hvis du har en computer lader vil du se hvor lav spenning du har på batteriet når du starter å lade. Minimum spenning på 3 cells lipo skal være 9,6 V. Bruker laderen din 45 minutter ved lading på 1C (= batteriets mAh) på å lade opp batteriet ditt kan du trygt øke flytiden til 15 minutter.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                eg prøvde dette på min wd, spenninga blei for masse for min motor. den hadde allereie dårlege børstar, og lipoen tok kverken på det som var igjen. ventar på ny børsteløs motor

                Comment

                Working...
                X