Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Leter etter noe tilsvarende på bildet. Foreløpig har jeg kun klart å søke fram butikker i USA som selger dette i løsvekt. Noen som vet om noe nærmere?
Skal bruke disse til overgangen mellom vinge og flykropp i et nytt fly jeg planlegger. På den måten slipper man lett unna rigging og kobling mellom servoer.
Jeg foretrekker 5 og 6-pin MPX connectorer. 6-pin som sjaa linka, men også de flate 5-pins sakene som er svært enkle å koble sammen.
Der jeg har D-Sub HD (9-pin) bruker jeg IKKE typen som loddes, men skyte-typen og tilhørende verktøy. Har skutt på noen 1000 D-Duber, og nekter å bruke andre enn den som Elfa leverer, noen billige saker er skikkelig ræl. Men det gjelder bruk på utstyr der man er avhengig av at kontaktene sitter skikkelig sammen, bak på uniter i rack. På en modell vil kontaktene ikke kunne løsne hvis begge er fast monterte...
Takk for svar! Nå skal jeg nok finne noe. På nettsidene til diverse norske bedrifter (komplett, clas ohlson elkjøp osv) fant jeg kun datakabler og ikke selve pluggene.
Så at pluggene kostet under 0,5 $ i USA, men til gjengjeld var frakten 10-20 $. I Norge koster vel pluggen 20 $, men så blir frakten gratis hvis man henter selv.
Ehm...Jeg har ikke brukt slike plugger før så jeg har ikke helt kontroll.
En servo ledning består av tre ledninger - f.eks gul, rød og sort. Lys har vel to ledninger.
En 9 pin computer connector har 9 pinner som på bildet.
* Betyr det at pluggen kan ta i mot 3 servoer ( 3x3 ledninger)?
* Hva hvis jeg skal ha 2-3 servoer i en vinge (flaps, balanse og navigasjonslys), landingslys og navigasjonslys? Bruker jeg da en 15 pin computer connector?
Flapsservo: 3 ledninger
Balanseservo: 3 ledninger
Landingslys: 2 ledninger
Servo for å betjene landingslys (viktig å kunne vippe dette opp og ned i vingen!!): 3 ledninger
Navigasjonslys: 2 ledninger
* Er det bare å velge hvilke pins man lodder på så lenge man lodder tilsvarende på female og male pluggen? F. eks gul kabel på pin 1, rød kabel på pin 2 og sort kabel på pin 3 osv.
Du klarer deg med 9-pins til alt det. + og jord er felles for alle 3 servoer, så du trenger bare 5 pinner til 3 servoer. Da har du 4 igjen til lys (som sannsynligvis også har enten + eller - felles?)
Du kan legge de forskjellige lederne som du vil, bare du gjør det likt på alle(pass på speilvendingen av hun og hann). Normalt på datakontakter er at jord (-) ligger på pin 1. Signaljord ligger på pin 7 på RS232. Dette trenger du ikke å ta hensyn til, bare du kobler alle likt. Lykke til.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment