ser at den ene flapsen er skjev,Faktisk opp mot 5mm.noen som har noen tips for å rette opp dette.kansje sette roret i spenn å bruke varmluft for å stramme filmen?
Unconfigured Ad
Collapse
Lyst på spitfire,men hvilken?
Collapse
X
-
Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)
ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ -
prøvde å legge ved bilde for å forklare men det funka ikke.roret har liksom slått seg å fått en "propell" fasong.Når roret ligger mot vingen i innerkant er det enda ca 5mm igjen helt ute mot balanseroret...Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍComment
-
Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
-
-
tjah.Valget falt som sagt på en hangar 9 Spitfire.Har tatt meg goood tid med byggingen,montert en Saito 100 med Keleo skala eksos.Flyet ble,om jeg så må si det selv,MEGET pent.Første jomfrutur skulle skje i går.....Alt av ror ble sjekka og dobbeltsjekka før take off,gir gass og flyet tar av etter kun få meter, flyet legger seg nesten øyeblikkelig over på ryggen og styrter med nesten full gass inn i skogen.!!!!Noen som har lyst til å gjette hva den proffe piloten hadde oversett??
Har ikke noen bilder selv av krasjen men kansje SMT på forumet hadde gidda lagt ut et par
han gjetta foresten hva som var feil ca et tidels sekund etter at flyet gikk i bakken...Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
-
Veldig synd. Det er sinnsykt surt å kræsje nye fly.
Du hadde sjekket at balanserorene gikk riktig vei hvis jeg tolker forklaringen riktig så da glemte du kanskje å sjekke CG?Comment
-
jeg sjekka balanserorene ja,men mitt lille syke hode hadde fått det til at de gikk rett vei når de ikke gjorde det i det hele tatt.Dette topper faktisk listen over idiotiske ting jeg har fått til opp gjennom årene.En kombinasjon av litt nerver,jævlig kalde fingre og kald vind + en god porsjon stress gjorde nok utslaget her.
Det positive er at kroppen på flyet er hel,bortsett fra noen skrammer.
Det jeg trenger av deler er nye vinger og canopy.Dette leveres som reservedeler fra H9 så da gjenstår det å se om noen har det på lager.Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
-
-
hei
du er ikke den eneste som har gjort de. Tok jomfrutur med en H9 Twist 40 på søndag med balangserorene feil vei, men heldig vis så skjønte jeg de med en gang og fløy bare en halv runde og landet i medvind,(litt hardt) men bøyde kunn understellet og tok litt av propellen,
mvh stinDelta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mmComment
-
ja,jeg har gjordt det en gang før.da tok jeg hintet å fløy flyet med høyde og sideror slik at jeg fikk landa.hva som gjorde at det ikke gikk like bra denne gangen vites ikke.Align T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
-
-
Hva kan man si?
Spinneren ser jo like hel ut...
Klok av skade, så skjekker jeg alltid slikt inne, hjemme, før jeg tar den ut på tur. Lett å tenke feil ute i den kalde felten, med nervene utenpå. Bra det finnes reservedeler da!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
-
har sikkert sjekka det ti ganger hjemme også.Men tror at en plass mellom hjemme og stripa har noen vert inni menyen på radioen å sabotert.Al qaida er sterkt mistenktAlign T-Rex 700
Align T-Rex 250
Hangar 9 Sundowner
Dynam Extra 330
Vmar Easy 3d,TT pro 46
ARC Cessna Cardinal
-
Jupp. Har hørt at Bin Laden er styreleder i balanserorsklubben!Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Steinar B Johansen
Lillehammer mfkComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment