Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade epp, vurderes kjøpt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hei igjenn!, fikk bladen min i dag, men får altså ikke nok utslag på balanserorene.
    har forlengt servohornet og alt, men alikavell er det litt lite, sikkert mot 15-20grader. hva i alle dager kan jeg gjør med den strie eppen?

    Comment


    • #32
      Du har satt endepunktene til max ja? Har du bilder?
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #33
        Du burde ta også koble servoen fra roret og bevege rorene så mye som mulig uten at du bender de over maks. Slika t du får gjort de myke nok. Problemet hvis epp'en er for stiv klarer ikke sevoen å dra den maks.
        Lars Norberg

        Comment


        • #34
          jeg har tatt av servoene, bretta roret over vinga, og snitt litt i den harde epp'n siden det ser ut som om dem har brennt ut 45graders snittet. slik er no utlsagene no, synest det kansje er lite enda jeg.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Det er ok utslag å begynn med. For mer utslag så flytter du støtstangen til ett av de indre hullene på rorhornet.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment


            • #36
              Tror jeg har et sted mellom 60-70 grader på fult på min, jada det er alt for mye men morro!
              Lars Norberg

              Comment


              • #37
                jeg har brukt krympestrømper, til å feste med , blei klurete å bruke alu stangen i dei små hullene, fikk det ikke skikkeligt til. men hvordan ser det ut? jeg har jo altid flydd med mer utslag enn dette på shockyane mine, men skal som sagt i tråden før, prøve å lære meg å fly på "nytt" :P

                Comment


                • #38
                  hvor mye veier ders blade? min er på 200g, enda jeg har brukt 3.6g servoer axi og titan 10. skjønner det ikke. brukt minimalt med lim også. batteri er av evolite typen på 22g.

                  Comment


                  • #39
                    waypoint 60 klarte ikke å lage store nok utslag på min blade, så den har jeg en hs55 på ailerons for å mye utslag, det funker fett.

                    Comment


                    • #40
                      riktig!
                      jeg bytta til en futaba sak som jeg hadde liggendes med forlenga horn. men hvordan er vekten på din? som sagt synest 200g er mye. men kansje epp veien mye? hva vet jeg, er nytt materiale for meg

                      Comment


                      • #41
                        Ikke uro deg for vekten. Den er kanskje litt høyere en hva et depronfly på samme størrelse ville veid, dette fordi EPP er et tyngre materiale. Det er bra med vindeareal på Bladen, så den kommer til å fly helt topp Blade er forresten VELDIG lett å hovre!
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #42
                          håper det er jo litt show faktor med hoovring, men er jo og en krevende øvelse (vil jeg tro :P aldri prøvd på det før) bare synd himmelen har opna seg i helga da. vind i tornado styrke. snø og hagl, no gudd! epp var jo et grett material å jobba med hvertfall, fikk jo det dårlige intrykket av bladen når jeg pakka den ut, men etter hver som den blei ferdig så er jeg faktisk kjeempe fornøyd. (med hvordan den ser ut da) har som sagt ikke testa den i lufta. har heller ikke stiva av halen slik som blei foreslått her tidligere i tråden, dette pga vekten, er redd den blir ubrukelig indoor. en anna ting er jeg jeg trekker tilbake alt jeg har sagt om axi 2204/54 motoren. den er en drøm på 2s og 9x4 .7 prop. kjører mykt trekker ikke strøm. masse pluss! er i "gudd mude" no

                          Comment


                          • #43
                            aaaaaaaallright! jomfruen blei tatt under flomlys på kunstgras banen (tjihi, alle kunne se)

                            hehe litt vittig. utslagene var allltforsmå, jeg trodde jeg skulle ta en roll, det endte med jeg nesten kræsja pga at den var så slow at den nesten ikke gikk tilbake motstatt, så her må det gjøres noe drastisk, prøve å myke opp mer, + må endre på alle ror horn så jeg får mer utslag på høye og side. oppførte seg greit, selv om det var litt kaste vind av og til. litt uvant å ikke se depron biter ligge igjenn etter en landing

                            Comment

                            Working...
                            X