Noen klagde på kjedelige og repetivive diskusjoner her.
Hva med en brainstorm på et problem jeg har. ASP sin minste firetaktsmotor, 0.26, 0.30 eller noe sånt. Ca 5 cc.
Jeg får den til å gå fint, men etter litt flyging så vil den ikke gå på full gass. Trottler ned til litt over halv og den kommer seg igjen.
Den er veldig følsom på dysenåla. Det ble bedre etter at jeg polerte nåla (bort med all sort-eloksering, og et lite aluminium-fragment hadde tom satt seg fast på nåla bare for å gjøre det helt umulig å få stabil instilling. Dette er blitt bedre, men allikevel så mister den kraften ganske fort etter takeoff ved full gass.
Landinger for å justere nåla har gitt variable resultater, spesielt ettersom modellen stort sett ender opp med nose-dive. Stort sett ser det ut til at man mister effekt uansett hvordan man stiller nåla. Rikt eller tynt...
Motoren er riktignok knapt innkjørt og innkjøringen var ikke den beste, men allikevel.
Modellen er en bi-fly 25, og tanken er ganske høyt plassert (men allikevel litt lavt i forhold til dysa) Det kan da ikke være så kritisk.
Leste nettopp om hvordan størknet castor kan gi problemer fordi den blir klissete ved varm motor (måtte visst det for 20 år siden når jeg plagdes som verst med slikt)
Kan det være at den bør rengjøres i frostvæske? Nye motoren, og alt... Kanskje den har ligget på hylla i 3 år...
Jeg trenger ikke noen tips om at OS er resepten på problemfritt motorhold. Jeg er klar over det. Derfor kjøpte jeg en OS FS 40 samtidig. Men jeg ville gi ASP en sjanse. Har hatt mye gøy med billige ASP før.
Noen tips?
Ah. Fuel er standard firetakt fra SmallSize (JP Gordon eller noe sånt?)
Hva med en brainstorm på et problem jeg har. ASP sin minste firetaktsmotor, 0.26, 0.30 eller noe sånt. Ca 5 cc.
Jeg får den til å gå fint, men etter litt flyging så vil den ikke gå på full gass. Trottler ned til litt over halv og den kommer seg igjen.
Den er veldig følsom på dysenåla. Det ble bedre etter at jeg polerte nåla (bort med all sort-eloksering, og et lite aluminium-fragment hadde tom satt seg fast på nåla bare for å gjøre det helt umulig å få stabil instilling. Dette er blitt bedre, men allikevel så mister den kraften ganske fort etter takeoff ved full gass.
Landinger for å justere nåla har gitt variable resultater, spesielt ettersom modellen stort sett ender opp med nose-dive. Stort sett ser det ut til at man mister effekt uansett hvordan man stiller nåla. Rikt eller tynt...
Motoren er riktignok knapt innkjørt og innkjøringen var ikke den beste, men allikevel.
Modellen er en bi-fly 25, og tanken er ganske høyt plassert (men allikevel litt lavt i forhold til dysa) Det kan da ikke være så kritisk.
Leste nettopp om hvordan størknet castor kan gi problemer fordi den blir klissete ved varm motor (måtte visst det for 20 år siden når jeg plagdes som verst med slikt)
Kan det være at den bør rengjøres i frostvæske? Nye motoren, og alt... Kanskje den har ligget på hylla i 3 år...
Jeg trenger ikke noen tips om at OS er resepten på problemfritt motorhold. Jeg er klar over det. Derfor kjøpte jeg en OS FS 40 samtidig. Men jeg ville gi ASP en sjanse. Har hatt mye gøy med billige ASP før.
Noen tips?
Ah. Fuel er standard firetakt fra SmallSize (JP Gordon eller noe sånt?)
Comment