For en tid siden gjikk jeg til innkjøp av en otop 3d fra extreme composite, flyet såg veldig flott ut både utvendig å innvendig, det gikk også veldi greit å montere flyet. Flyet ble satt opp med bare servoer i 59 serien fra hitec og Os140rx med cf pipe på gummidempere og nosering. Resultatet ble vel noe av det beste jeg har fløyet selv om jeg måtte trimme litt på balanseror. At man må trimme balanseror på en slik modell synes jeg er litt rart siden de blir omtalt som noe av det ypperste markede har å tilby..
Etter å ha flydd ca 15-20 turer bynte jeg å like flyveegenskapene enda bedre, jeg var sist gang å fløy på forje søndag og da jeg skulle starte opp for tur nr 3 den dagen kjente jeg at motoren var løs, jeg tok så av cowlingen for å se hva som hadde skjedd. Det var ikke mototbukken som var løs men hele brannveggen, limfugen som såg så fin og flott ut hadde sprukket rundt hele skroget. Noe slik har jeg aldri opplevd før på mine tidligere modeller av balsa og finer og de har heller ikke vært priviligert med gummidemping på motorfeste.
Dette er en relativt liten modell som i dag koster 7000kr i norge og da forventer jeg virkelig at kvaliteten skal være bedre enn dette..
Er det andre som har opplevd lignende ting, eller er det bare meg det er noe galt med???
Etter å ha flydd ca 15-20 turer bynte jeg å like flyveegenskapene enda bedre, jeg var sist gang å fløy på forje søndag og da jeg skulle starte opp for tur nr 3 den dagen kjente jeg at motoren var løs, jeg tok så av cowlingen for å se hva som hadde skjedd. Det var ikke mototbukken som var løs men hele brannveggen, limfugen som såg så fin og flott ut hadde sprukket rundt hele skroget. Noe slik har jeg aldri opplevd før på mine tidligere modeller av balsa og finer og de har heller ikke vært priviligert med gummidemping på motorfeste.
Dette er en relativt liten modell som i dag koster 7000kr i norge og da forventer jeg virkelig at kvaliteten skal være bedre enn dette..
Er det andre som har opplevd lignende ting, eller er det bare meg det er noe galt med???
Comment