Unconfigured Ad

Collapse

radio utstyr i Jupiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torgeir
    • Oct 2003
    • 398

radio utstyr i Jupiter

Hei!

Noen som har noen bilder som viser hvordan radio utstyr og batteri er plassert og festet i en Jupiter. Trenger noen gode ideer!!

Torgeir
    Torgeir K. Haugstad
  • torgeir
    • Oct 2003
    • 398

anyone?
    Torgeir K. Haugstad

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Unskyld at jeg sier det men i bruksanvisningen din er der ett bilde som viser servoenes plasering i Jupiter (følg dette bildet slavisk). Når det gjelder resten av instalasjonen, hva var det du tenkte på?
      Plassering av mottaker og batteri? Mottaker må en uansett montere forran vinge festet, batteriet plasserer en så gunstigt som muligt for tyngdepunktet (om muligt juster tyngepunktet bare med batteriet).

Hadde tenkt å ilustrere men får ikke til å legge ut bilder (får ikke til å legge bilder opp på hjemmesiden min.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• torgeir
        • Oct 2003
        • 398

Takk!

Servoene er jo greit. De er plassert og sitter som de skal. Det jeg tenkte på var hvordan batteri og mottaker kan festes på en grei måte slik at det ikke blir så mye knoting og fikling hver gang det skal taes ut av modellen. Har pleid å feste med strikk og skumgummi til den store gullmedalje og det har fungert fint, men som sagt så blir det mye knoting, holding og draing for å få det inn og ut!
        Torgeir K. Haugstad

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Å feste motaker og batteri? Enkelt det. Litt skumgummi under og eller rundt mottaker og batteri (hver for seg selvsagt), 4-5 runder med fryse tape (bred maskeringstape er enda bedre) klin på litt medium ca lim under motaker og batteri og klem fast (hold på plass i ett minutt og saken er biff. Ta av igjenn? bare å rive av (det er jo maskerings tapen som får smellen).

Synd jeg ikke fikk lagt ut de bildene, de sier mere enn tusen ord.
          Husk å plasser batteriet på venstre side av flykroppen (motsatt av motoren for å motvirke tyngden av sylinderen).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Comment

• Vingemutteren
            • Jul 2002
            • 2421

Her prøver jeg igjen å legge ut to bilder av radiomontasjen i min Jupiter nr 2.

Bildene er borte pga at jeg har Oppdatert hjemmesiden min (skal prøve å fikse dette når jeg får tid).
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

Comment

Working...