Unconfigured Ad

Collapse

The World Model Ultimate..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cessna46
    • Jul 2007
    • 221

The World Model Ultimate..

Vurderer denne http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 som fly til .46 2T motoren jeg har liggende. Er det noen som har erfaring med dette flyet? Er det greit til acrotrening, kansje øve på litt hovring og slikt? Hvordan er kvaliteten til TWM flyene?
    Mvh Steffen Sund.

Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes
  • Burns
    • Aug 2007
    • 108

Dette flyet er utrolig artig å fly. Har en OS 46FX i den og det er plenty med power. Fint fly til acrotrening, gjør veldig raske snap-rolls og spin. Til 3D flyging og dertil hovring egner det seg ikke, rorene er for små til det og gir for små utslag, er i allefall min erfaring. Når det gjelder flyegenskaper ellers, faller det som en murstein hvis motoren stopper og krever litt trening for å lande det pent. Men absolutt et veldig bra fly.
    Mvh
    Ståle

Comment

• tomr
      • Jun 2005
      • 130

Du glemte å si burns at det er ett utrolig pent fly ferdig, ser bedre ut real enn på bildene.. men burns, er ikke ditt litt kortere vingenspenn på?
      betennelse i flynerven..

Comment

• cessna46
        • Jul 2007
        • 221

Rorflater og utslag vel går an å utvide etterhvert, for å eksperimentere litt. Iførste omgang er det tenkt til moro og acrotrening her hjemme. Ser for meg at den beskjedne størrelsen passer for bruk her på gården, slik at jeg kan fly litt uten å laste i bilen og kjøre flere mil for hver gang. Krever det mye fart under flyving og landing?
        Mvh Steffen Sund.

Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Med 2 kilo+ vekt så blir nok en .46 i underkant til hovring og ren 3D, men det bør holde til ltt voldsom koseflyging. Du kan sikkert dra den vertikalt med litt fart, men det kan vise seg vanskelig å trekke den rett ut av hover tror jeg.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• Burns
            • Aug 2007
            • 108

Originally posted by tomr
            Du glemte å si burns at det er ett utrolig pent fly ferdig, ser bedre ut real enn på bildene.. men burns, er ikke ditt litt kortere vingenspenn på?
            Hehe, jepps har laget en "clipped" ving versjon av flyet.
            Mvh
            Ståle

Comment

• lpriis
              • Jan 2005
              • 534

Hadde saito 82 4-takt i min..fungerte meget bra
              Lars Petter Nesse

Votec 322 40% 3W170cs
              Extra 330 40% 3W212cs

Comment

Working...