Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvor viktig er det å få flyet balansert i lengderetning?
Dvs. når halehjulet står nedi bordet og jeg bruker en fingertupp på spinneren og løfter nesen på flyet opp, tipper det sakte men sikkert hver gang til den ene siden, i dette tilfellet siden potten er montert.
Det er litt avhengig av hva flyet skal brukes til. Er det en pattern kjerre bør flyet balanseres begge veier, for at øvelsene skal bli mest mulig perfekte. For en trainer så er ikke dette så viktig men selfølgelig også å anbefale der.
Man vil oppleve at flyet "tracker" mye bedre når det er skikkelig balansert begge veier, veldig godt synlig når man foretar vertikale øvelser som blandt annet loop.
Det gjelder en Sundowner 50 fra Hangar 9.
"Tracker i en loop" dvs. at det kanskje vil se ut som om jeg gir litt balanseror?
Ja. riktig, er nok smart å balansere denne veien også, det er noen ganger litt mer vrient å få til skikkelig. Er liksom litt vanskelig å få "pendel" effekt sideveis når man holder i spinner og sideror.
Siden motoren er vinklet til ene siden vil det sikkert ikke gi et riktig bilde av balansen når man holder etter tuppen på spinneren fordi tubppen da normalt vil være på siden.
Siden motoren er vinklet til ene siden vil det sikkert ikke gi et riktig bilde av balansen når man holder etter tuppen på spinneren fordi tubppen da normalt vil være på siden.
Tuppen på spinneren er da i senter av flyet sett forran.
Eller mener du at siden motoren henger over på den ene siden blir det værre å finne balansen?
Ok, ser den.
Hvordan kan jeg da balansere riktig et slikt fly, av med alt og finne senter i brannveggen eller skulle jeg visst vinklngen av motor slik at jeg kunne regnet meg fram til dette?
Må vel ta hensyn til motorens overveiende vekt på den ene siden.
Finn noe å sette vekta på så det blir høyt nok til å holde vingetippen oppe, og noe som er like høyt til andre vingetippen. Deretter bytter du om på de. Pass på at både vekta og støtta står under samme punkt på vingetippene. Med rette vinger står flyet sånn, men på min F-16 som har sweepback-vinger måtte jeg støtte opp under nesa også.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment