Announcement

Collapse
No announcement yet.

spørsmål om cg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spørsmål om cg

    Hei har kjøpt en cmpro yak 54 size 50
    har montert en os 61 firetakt i den.
    har test flydd den.den var ikke bra i luften.fikk landet fort.
    har sjekket cg må legge så mye som 140 gram for å få den til å stemme.
    er ikke så inne på balanserig.har altid lakt batteriet lankt fram, da har de funket bra.
    lurer på om ikke 140g er mye på en så liten modell?
    håper noen andre har et slikt fly, som kan fortelle om hvordan de funket.
    Runar...ganske fersk...
    fly:
    falcon elektro
    Trainer vs160 st40-knust
    lavinget vs140 evo46
    jupiter sc61-knust
    trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
    supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
    super fly 25. 25 asp. f3a
    baver vs230. 72 irvine.
    lavinget trainer.40. 46 evo
    yak 55 3D EP
    u-can-do 46
    yak 54 elekto 3d
    yak 54 size 50 firetakt os61

  • #2
    Originally posted by skyaword View Post
    Hei har kjøpt en cmpro yak 54 size 50
    har montert en os 61 firetakt i den.
    har test flydd den.den var ikke bra i luften.fikk landet fort.
    har sjekket cg må legge så mye som 140 gram for å få den til å stemme.
    er ikke så inne på balanserig.har altid lakt batteriet lankt fram, da har de funket bra.
    lurer på om ikke 140g er mye på en så liten modell?
    håper noen andre har et slikt fly, som kan fortelle om hvordan de funket.

    En riktig balansert modell er uhyre viktig for at en modell skal fly godt, dette gjør enorme forskjeller på hvordan modellen oppfører seg i lufta og er C.G helt feil så kan modellen være umulig å redde fra en sikker død. Hvor måtte du legge de 140 grammene?

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      cg

      jeg la de helt framme bare for å prøve..
      Runar...ganske fersk...
      fly:
      falcon elektro
      Trainer vs160 st40-knust
      lavinget vs140 evo46
      jupiter sc61-knust
      trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
      supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
      super fly 25. 25 asp. f3a
      baver vs230. 72 irvine.
      lavinget trainer.40. 46 evo
      yak 55 3D EP
      u-can-do 46
      yak 54 elekto 3d
      yak 54 size 50 firetakt os61

      Comment


      • #4
        Originally posted by skyaword View Post
        jeg la de helt framme bare for å prøve..
        Har du noe åpenbart tungt i halen som kan flyttes frem? f.eks sideror servo i halen, da kan du flytte denne helt frem der du kommer til under canopy/vingen med et pull-pull oppsett!

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          pull-pull

          Hei det er ingenting som kan flyttes frem.denne har pull-pull til rudderen..
          batteriet er fast i tanken gass servo står like bak tanken.
          det er karbon stang bak til høyde roret.
          kroppen er i glassfiber.vingene er balsa å duk..
          nortrading selger disse,min kjøpte jeg billig av brapris.
          Runar...ganske fersk...
          fly:
          falcon elektro
          Trainer vs160 st40-knust
          lavinget vs140 evo46
          jupiter sc61-knust
          trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
          supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
          super fly 25. 25 asp. f3a
          baver vs230. 72 irvine.
          lavinget trainer.40. 46 evo
          yak 55 3D EP
          u-can-do 46
          yak 54 elekto 3d
          yak 54 size 50 firetakt os61

          Comment


          • #6
            Angående de 140 grammene så syntes ikke jeg at det høres mye ut. Har du veid modellen så du vet hva flyvekta er? Og vet du vingearealet så kan du regne ut vingebelastning.

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment

            Working...
            X