Announcement

Collapse
No announcement yet.

goldberg cub på flottører

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • goldberg cub på flottører

    da har jeg gjort det... kjøpte meg en goldberg piper cub istad. skal nok hente det i morra.
    men nokk om det... er det noe spessielt jeg må tenke på med dette flyet? dette er det første sjø-flyet jeg har kjøpt så hadde vært fint hvis noen hadde noen tips ang. det og
    men ser på bildene at det er en vertikal finne bak/under kroppen. hva er denne godt for? det var heller ikke med cowling, er det noen steder jeg kan få tak i denne?

    på forhånd takk!
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    Den finnen kalles ventral fin. veit ikke hvorfor. Men etter min erfaring med sjøfly er den ikke nødvendig, men gir ett skalariktig bilde.
    Det var jo norwegian modellers som hadde dette tidlig i nitti åra, når jeg hadde denne modellen.
    Ellers kan jeg si at det er en velflygende modell, uten problemer av noen slag, og jeg brukte en 40 motor på den. Ikke overkill, men akkurat nok.
    Fin og pen modell og ønsker deg lykke til.

    Comment


    • #3
      greit det er med en o.s. 65 la motor... kansje litt mye?
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #4
        Neida. det er ikke for mye.... Bare gi litt mindre gass,
        better safe than sorry

        Comment


        • #5
          Her finner du cowling til CG Cub. Merkelig nok virker det som det er noe forlengede cowlinger for 4C den hadde til den...
          Jeg har handla noen cowlinger etc derfra, og dem var skikkelige saker.

          Finna under er god å ha. Takeoff-prosedyre med fullsize på flottører er gjerne full elevator så finna oppe ligger i skygge fra vingene.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            takker har også sendt mail til norwegian modellers og spurt der og

            skal nok hente flyet i 17:30 tiden idag

            "Finna under er god å ha. Takeoff-prosedyre med fullsize på flottører er gjerne full elevator så finna oppe ligger i skygge fra vingene."
            men den er vel så høyt at den ikke går nedi vannet?
            Last edited by opa; 23-10-08, 11:23.
            Joakim L. T. 94-Modell
            ---------------------------------------------------
            Aeroworks - Extra 300
            Extreme Flight - Yak 54E Profile
            Crrc-Pro GF26I
            EG - Yak 54 26cc
            Kyosho - Edge 540 .50
            C Goldberg - Cub med flottører
            OMP - Katana V2

            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

            Comment


            • #7
              da har jeg kjøpt flyet ganske fint da var med fire servoer, o.s. LA 65 og flottører som var trekt med nylonstrømper og epoxy og deretter malt grå. jeg kommer nok til og fjerne flottørene og sette på hjul, siden det er kaldt vann og null snø, så tar jeg "jomfrutur" den 9. november på en åpen flydag på stripa.

              bilder kommer snart
              Joakim L. T. 94-Modell
              ---------------------------------------------------
              Aeroworks - Extra 300
              Extreme Flight - Yak 54E Profile
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              C Goldberg - Cub med flottører
              OMP - Katana V2

              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

              Comment


              • #8
                En cub e alltid fin. Lykke til med jomfrutur

                Comment


                • #9
                  ja den er jo det! men hvilken propell skal dert være på en o.s. LA 65?
                  Joakim L. T. 94-Modell
                  ---------------------------------------------------
                  Aeroworks - Extra 300
                  Extreme Flight - Yak 54E Profile
                  Crrc-Pro GF26I
                  EG - Yak 54 26cc
                  Kyosho - Edge 540 .50
                  C Goldberg - Cub med flottører
                  OMP - Katana V2

                  those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                  Comment


                  • #10
                    13*6 har jeg brukt på LA65'n jeg har. Men den har sitti i en akromodell.

                    Comment


                    • #11
                      det sitter en 12*6 på nå. men da kan jeg trykt ta 13*6 hvis dette er lite
                      Joakim L. T. 94-Modell
                      ---------------------------------------------------
                      Aeroworks - Extra 300
                      Extreme Flight - Yak 54E Profile
                      Crrc-Pro GF26I
                      EG - Yak 54 26cc
                      Kyosho - Edge 540 .50
                      C Goldberg - Cub med flottører
                      OMP - Katana V2

                      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                      Comment


                      • #12
                        ser litt på CG nå... der står det 3-3/4" to 4-1/4"... hva mener de med det? veit det er tommer, men er det bare 3/4 til 1/4 tommer? hva har det tallet før det og si?
                        står også i manualen til flottørene: for flat bottomed wing, (er ikke cub'en det?) move the balace point 1/4 to 3/8 forward" hva blir cg da?
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment


                        • #13
                          Det betyr ..........tre og tre kvart tom. altså 3 hele tommer pluss 3/4 tommer.
                          skulle altså bli sånn ca 81 mm.

                          Comment


                          • #14
                            jeg skjønte det til slutt skjønte det ikke når jeg sa det "inni" meg, men så spurte jeg pappa og da skjønte jeg det såvidt jeg skjønner så burde cg ligge mellom 9.5 og 10.7 cm fra framkant av vingen(?)
                            og med flottører så skal den 0.5 til 1 cm lengre frem(?)
                            Joakim L. T. 94-Modell
                            ---------------------------------------------------
                            Aeroworks - Extra 300
                            Extreme Flight - Yak 54E Profile
                            Crrc-Pro GF26I
                            EG - Yak 54 26cc
                            Kyosho - Edge 540 .50
                            C Goldberg - Cub med flottører
                            OMP - Katana V2

                            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                            Comment


                            • #15
                              ser at jeg har en trepropell jeg hadde glemt... det er 12*10. kan jeg bruke den på den o.s. 65 LA? eller blir det for stort?
                              Joakim L. T. 94-Modell
                              ---------------------------------------------------
                              Aeroworks - Extra 300
                              Extreme Flight - Yak 54E Profile
                              Crrc-Pro GF26I
                              EG - Yak 54 26cc
                              Kyosho - Edge 540 .50
                              C Goldberg - Cub med flottører
                              OMP - Katana V2

                              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                              Comment

                              Working...
                              X