Når det er sagt så lurer jeg også på følgende: Noen nettbutikker som også har butikk selger varer billigere på nettet enn ved oppmøte i butikken. Og jeg lurer veldig på hvorfor??
Unconfigured Ad
Collapse
Rcbutikker, kan dere salg?
Collapse
X
-
Får holde seg til butikker som yter service om det handles på nett eller i butikken.
Elefun er et slikt eksempel, kanon service både i butikken og via web-handel.
Men som andre har sagt før meg, er alltid minst 2 sider av en sak.Comment
-
Har bare skryt å komme med om både rcpro, hobby24, elefun og smallsize i trondheim. De har alltid vært blide og hyggelige uansett om jeg har handler for mange tusen, eller bare skulle hatt en enkelt propell!Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Jeg bruker og har god erfaring med rcpro, hobby24 og elefun. Spesielt hobby24 har jeg fått veldig bra kundeservice av.
Smallsize i oslo bruker jeg som hastekjøp av diverse småting og har bare fått god service der og også noen tips når jeg skulle skru sammen t-rex'en min selv om de ikke fører denne selv.
Det må sies at jeg benyttet den lave dollaren i sommer til å gjøre de største investeringene utenlands da jeg desverre ikke driter penger (sjekker grundig hver gang ;o)Comment
-
Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
-
Off topic dette, men
I kina i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 16000 kr i året.
I Norge i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 350000 kr i året.
Dvs at vi har en 22 ganger så høy snittlønn i Norge som i Kina, man kan ikke sammenlikne slike forhold. Det blir helt uvesentlig og har ingen betydning overhodet for priser i Norge. Drifts kostnadene her i Norge er jo skyhøye sammenliknet med et slikt land som Kina, dessuten har vi vel sikkert 22 ganger så bra forhold på arbeidsplassene våre. Og når du heller ikke vet hva avansen er, så skjønner jeg ikke hva du klager etter!
Mvh OJ
Lønninger har liten betydning for prisene. Sett at en butikk har en omsetning på feks 10 000 kr pr dag pr arbeider, og vi tar i litt på norske lønna være 2000 kr, og kineseren ca 35 kr. Ser man dette, så kan forhandleren i kina selge for ca 2000 kr mindre, pr dag for å få samme overskudd pr dag, mao ca 20% mindre avkastning på prisene.
Det som derimot er fundamentalt forsjell fra Norge og resten av verden, er den tanken om å tjene mest mulig pr gang man har ett salg, kontra å satse på volum. Hvor mange salg pr dag man har, spiller mindre rolle er den norske tanken.
Skal dra ett eksempel.
Var i hellas i ca år 2000. Prisene på nybiler var ca 50% av de norske. Lønningene ca 1/3. Bensinprisene var ca 80% av de norske. Å reise feks 8,5 mil, kostet under 1/5 del av Norge. Hvordan er dette mulig. Jo av den enkle grunn at grekerne brukte mye taxi fordi det var såpass billig at det ikke kostet skjorta å kjøre. Feks 30 kr for 3 km tur eller 400 kr for 8,5 mil. De hadde liten eller ingen ventetid, selv midt på vinteren.
Skal bare nevne at på min jobb, som selger mye, så utgjør lønninger ca 10% av omsetningen. Dvs hadde vi jobbet gratis hele gjengen, så kunne prisene bli satt ned med bare 10%. Jeg jobber i en norsk bedrift.Last edited by spitmk16; 16-12-08, 03:31.Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
-
For å svare på din off topic.
Var i hellas i ca år 2000. Prisene på nybiler var ca 50% av de norske. Lønningene ca 1/3. Bensinprisene var ca 80% av de norske. Å reise feks 8,5 mil, kostet under 1/5 del av Norge. Hvordan er dette mulig. Jo av den enkle grunn at grekerne brukte mye taxi fordi det var såpass billig at det ikke kostet skjorta å kjøre. Feks 30 kr for 3 km tur eller 400 kr for 8,5 mil. De hadde liten eller ingen ventetid, selv midt på vinteren.
Skal bare nevne at på min jobb, som selger mye, så utgjør lønninger ca 10% av omsetningen. Dvs hadde vi jobbet gratis hele gjengen, så kunne prisene bli satt ned med bare 10%. Jeg jobber i en norsk bedrift.
Men til tema..mange butikker kan ikke service dette er vel ikke bare hobby sjappene men hadde en hyggelig overaskelse her om dagen var innom ei slik kunstner sjappe i drammen for å kjøpe noe airbrush lakk og handlet for rundt 300,- aldri vært der før fikk både en kaffekop og en dvd på kjøpet og fyren var både hjelpsom og hyggelig.
Mulig jeg var den første kunden den dagen kl 1400 og han vaqr pratesjuk ..men allikevel!Rune Gjelsnes
Vikersund
92624841Comment
-
Lars Henrik Kjølberg
http://www.flickr.com/photos/larshkj/
Klubber:
Jets of Norway
Nittedal modellflyklubbComment
-
Jeg ble faktisk litt overrasket men kanskje jeg har vært heldig med hvem jeg har prata med.
Vært innom de ett par, tre ganger og bare handlet småting som byggematerialer, henglser og gløder og de har vært hyggelige samt gitt god service.Comment
-
Mitt inntrykk er at de stedene som driver med hobbien sin, kan masse, men dessverre så skorter det mye på salgsteknikk. Gjelder ikke bare RC, men også akvariumsforretninger og mc butikker. (Skrekkeksempelet er når jeg dro til Jeco for å se på ny mc til 125000, og selger ikke hadde tid til å snakke med meg, merkelig at de gikk konkurs gitt....)Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment