Unconfigured Ad

Collapse

Starte Igjen?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bellanca
    • Apr 2004
    • 283

[QUOTE=Jon Wold;200795]
    Originally posted by troasb

Å si at den nedskalerte versjonen av F3A VM-flyet til Silvestri fra 07 er mer 3D enn F3A er herved kåret til dagens drøyeste

Ellers: Det har blitt diskutert hvorvidt de gamle F3A modellene var så veldig raske. Ola Fremming målte sin Synergy med Radar, jeg husker ikke hastigheten men det er hevet over enhver tvil at dagens 140-modeller er vesentlig raskere. Forskjellen ligger i vingebelastning, de gamle 60-modellene veide ofte over 4 kg, og dagens 140 modeller veier ofte ikke mer enn 4,5 kg så forskjellen i flyegenskaper er enorm. Med nyere kina-bygde ARF'er blir også mindre modeller lette og fine, og R/C utstyret veier kanskje halvparten nå enn før. Jevnt over blir semi-scala modellene mye tyngre enn F3A-flyene og de har kortere hale og usaklig store ror. Min påstand er derfor: Dropp Cap, Edge, Extra og ikke minst de dårlige "best 2nd airplane" ala Stik, lavvingede trainers osv. F3A modeller kan fint være fly nr 2 etter en trainer. En bra oppsatt modell har ingen dårlige flyegenskaper. Og kjøp brukt.
    Hei Jon
    Ja det er dagens drøyeste spesielt siden jeg blandet angel og katana,synet var nok ikke det beste etter en lang nyttårsfest. i stand corected
    Last edited by bellanca; 01-01-09, 23:52.
    Futaba 10C Fasst
    Last Down 3XL V3
    Spirit Elite
    Primo
    Hellcat
    Sukhoi
    Pt 19
    Ucd
    Bossanova
    Giles 202
    Boomerang
    Mojo
    Ultra Stick
    Riva Silver X
    Laser 3d
    Hobbyrommet er fullt av leker.

Comment

• troasb
      • Dec 2008
      • 591

Ok, da vet jeg at den nedskalerte versjonen av F3A VM-flyet til Silvestri fra 07 er fullt brukbar!
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Originally posted by troasb
        Ok, da vet jeg at den nedskalerte versjonen av F3A VM-flyet til Silvestri fra 07 er fullt brukbar!
        Det har vel vært diskutert egne konkurranser / cup'en for Sebart Angel her på berget...
        Dette for å kunne øke rekrutteringen innen F3A / Patternflyging. Det er en meget velflygende og pen modell, som man med bruk av "alternative" komponenter fint kan ha flyklar minus radio for ca 3500,-
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• troasb
          • Dec 2008
          • 591

Originally posted by Jon Wold
          Jeg vil anbefale en F3A modell av håndterlig størrelse, da disse modellene flyr så uendelig mye bedre enn sine semi-scala konkurrenter. Cap, Extra osv vil du bli skuffet over hvis du husker følelsen av å styre de gamle F3A rakettene fra 80-tallet.
          Du hadde så rett, så rett. Min Extra 300sp med O.S. 55 AX flyr som et skjelvende aspeløv hvis det blåser. Vanskelig å lande blir den også da.

Så nå har jeg bestilt meg en Sebart Angel 50.
          Futaba T8FG-S
          Noen planker og noen visper

Comment

Working...