Unconfigured Ad

Collapse

Hvorfor er enkelte så ufattelig klysete på flyplassen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Originally posted by nixxon
    Høres ut som denne X var en frekk, liten pjokk på 7-8 år...
    Jeg tipper han var mellom 40 og 50 år. Jeg må legge til at jeg er av den typen som ønsker at folk skal føle seg velkommen, uavhengig av situasjon. I klubben vår har vi en klar policy på at alle skal bli tatt i mot på en god måte.

Jeg har aldri tidligere vært i nærheten av "å måtte si i fra" innen modellfly-miljøet. Dersom jeg hadde vært i "hans sko" hadde jeg tilnærmet meg miljøet/folk på en helt annen måte !!!
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by Karl H.
      Jeg synes at inlegget til spitmk16, burde skrives ut og henges opp på infotavlene på modllflyplasser og i klubblokaler, slik at de som tilsvarer beskrivelsen kan kjenne seg igjen.
      Heldigvis er de en sjelden rase i modellflymiljøet.
      Klysene er helt klart i mindretall. Det går vel minst 20 hyggelige folk for hver klyse som finns. Fleste jeg har møtt er svært trivelige
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Thinnthinn
        • Sep 2002
        • 1172

Fantastisk tråd..
        Jeg har selv blitt "frosset vekk" fra en modellflyklubb pga at jeg var "for" ung og kom med enkle, billige modeller. Ingen artig affære det! Man gledet seg ikke akkurat til å komme på stripa da!

Når jeg begynte å snuse på Pattern og kunstflyging hadde jeg aldri pratet med en slik pilot, og de kunne se særs spesielle og lite imøtekommende ut... Helt til man kom i prat med de!
        Makan til sleivskudd og forhåndsdømming...

Jeg pleier å se på ferdigheter og ikke utstyr når man skal finne ut om en pilot er dyktig eller ikke. Jeg jatter stort sett bare med når "store gutter" med store maskiner skal belære meg om ditt og datt fordi de har så mye større og dyrere fly enn meg!
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• SinisterAlex
          • Jan 2009
          • 13

For å ta klysene litt i forsvar ( ja , jeg er selv klyse )

Er det for.... irriterende når man ser gamle travere som skal ut å fly som krasjer HVER eneste gang og alltid klager på utstyret.

Eller disse gamle belærende gubbene som hverken har trua på ditt og datt og flyr en gammel Piper J-3 Cub de har lappet sammen ca 3 ganger.

Det verste som fins er modellflygere som har noe imot konkurranseflygerne som trener seriøst for å bli bedre.
          Folk må få lov å "søndagsfly" om dem vil , men det går litt begge veier.

Alex

Comment

• Sniper
            • Nov 2005
            • 1386

Skjønner hva du mener, men allikevel litt off topic.
            Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• jj
              • Nov 2002
              • 1327

Er nok voldsomt mange individualister som har stor tro på seg selv i denne hobbyen. Noen blir veldig feiloppfattet når de prater i vei, mens andre er og blir skikkelige klyser ja.
              Men jeg tror også at "klysene" må få beskjed om at de har uttalt seg teit. Da vil de sikkert bli sure, men de fleste forandrer seg etter å ha tenkt seg om.

Selv er jeg konkurranseutøver på min lest og har masse tanker og synspunkter jeg liker å "få ut", men av og til blir jeg helt sikkert overivrig og feiloppfattet. Heldigvis vet jeg hva jeg står for og er veldig glad i å hjelpe andre.

Jo Grini
              Jo Grini
              http://vimeo.com/jojoen
              http://www.youtube.com/jojoenno
              http://www.jojoen.no/

Comment

• obelix
                • Mar 2004
                • 471

Originally posted by jj
                Er nok voldsomt mange individualister som har stor tro på seg selv i denne hobbyen. Noen blir veldig feiloppfattet når de prater i vei, mens andre er og blir skikkelige klyser ja.
                Men jeg tror også at "klysene" må få beskjed om at de har uttalt seg teit. Da vil de sikkert bli sure, men de fleste forandrer seg etter å ha tenkt seg om.

Selv er jeg konkurranseutøver på min lest og har masse tanker og synspunkter jeg liker å "få ut", men av og til blir jeg helt sikkert overivrig og feiloppfattet. Heldigvis vet jeg hva jeg står for og er veldig glad i å hjelpe andre.

Jo Grini
                Hallo klyse Jo Når kommer du ned til haugesund igjen da? vi var ute og fløy på alvanuten i dag 12-14 sekund meter vind med kast over 18 ms
                savner en gal mann oppi bakkene selv om jeg har med meg rolf og nyoppererte arild
                ellers så ser det ut som det blir fler og fler i seilflygjengen

snx snart da?
                foresten jeg og hvertfall 3 andre kommer til fagernes i år :P
                Oi en perfekt landing

Comment

• Ruduz
                  • Jul 2005
                  • 847

Veldig bra at dette blir tatt opp! Dette er noe jeg vet dessverre forekommer i klubber, og det er meget synd for de som vil starte med hobbyen og føle seg velkommen/tilfreds på stripa.

I luftfarten har vi noe som heter CRM ( crew resource management ). Dette er noe som egentlig gjelder over alt, absolutt noe å studere for de som føler seg truffet av fenomenet!

Helt enig, respekt er noe man gjør seg fortjent til, det kan rett og slett ikke kreves..
                  All you need is love

Comment

• spitmk16
                    • Oct 2005
                    • 1367

Originally posted by jj

Jo Grini
                    Mitt poeng er at folk kan gjerne komme med kunnskap, når folk spør. Jeg aksepterer folk som har flotterere fly enn meg. Også folk som greier å bygge finere modeller enn meg. Det jeg derimot hater, er at folk kommenterer at jeg ikke har montert perfekt, at det utstyret jeg har ikke holder osv osv osv. De kan godt mene det, men hold kjeft om det.

I min klubb har vi også en konkuranse flyger, med masse flotte modeller. Både helier og fly, og jeg mener han er en stor ressurs for klubben. Han behandler folk med respekt selv om han kan mye, har flott fly/helier, og har drevet med dette i årevis. En riktig flott mann, så det er mulig selv om han ser mange nybegynnere.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• TheBirg
                      • Jan 2004
                      • 692

Veldig bra tråd !

Men husk, det er alltid lov og svare når man blir snakket til.....
                      Svar med samme mynt, det er mitt råd.

Møter jeg gode medpiloter\mennesker er jeg på hjemmebane uansett hva jeg møter opp med.

Man krysser ikke dritt gjør man vel ?
                      Ønsker dere en god dag på feltet !
                      Birger Mork

Mine besittelser :
                      Flygreier (Massevis)
                      Heligreier (En Mini Titan)
                      Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• SinisterAlex
                        • Jan 2009
                        • 13

Klart man ikke trenger å være nedlatende bare fordi man har "bedre" fly og utstyr.

Samtidig mener jeg at man blir satt litt i bås når man har dyre , flotte og tildels onkli utstyr.

Alex

Comment

• TheBirg
                          • Jan 2004
                          • 692

Det kan være, men stort sett så sår man sin egen plen.

Det finnes mange gode piloter\flyeiere der ute som er som folk flest. (Også de med STORE fly)

Og det er de ydmyke, uansett klasse. (Og ja, det er heldigvis mange av de)
                          Hvordan avle frem og inspirere nye om allt handler om penger og utstyr ?
                          Ønsker dere en god dag på feltet !
                          Birger Mork

Mine besittelser :
                          Flygreier (Massevis)
                          Heligreier (En Mini Titan)
                          Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• BigStik
                            • Jan 2007
                            • 22

[QUOTE=TheBirg;202239]Det kan være, men stort sett så sår man sin egen plen.

Det er ikke så mange som sår plener lenger heller. De fleste kjøper ARW-plen. Almost Ready to Walk.

Denne tråden er ren terapi. Det er godt å få snakke om alle "besservisserne", som tross alt er i mindretall. Men de finnes over alt. I alle bransjer og alle hobbyer. Sunde og Sivertsen har skrevet gode viser om sånne. Men etter at jeg leste de første innlegene har jeg gått rundt og nynnet på "Kongen av campingplassen" med Ole Ivars. Selvfølgelig farlig å si "Ole Ivars", for da kommer musikk-besservisserne med hånfliret.

Essensen er jo det mange har sagt: De som er trygge på seg selv, og som liker å hjelpe andre, de er alltid hyggelige. Det er gutta med "verdensmesterbrev" og fire år på "peiling-skolen" som er slitsomme.

Comment

• jj
                              • Nov 2002
                              • 1327

Originally posted by spitmk16
                              .... Det jeg derimot hater, er at folk kommenterer at jeg ikke har montert perfekt, at det utstyret jeg har ikke holder osv osv osv. De kan godt mene det, men hold kjeft om det.....
                              At ting ikke er perfekt burde de holde for seg selv til du spørr ja. Men om ting som er essensielle for å holde ett fly i lufta ikke er bra nok... Ja, da ville jeg ymte frempå om det selv uten å ha blitt spurt. Det er er både velment, samt kan i ytterste konsekvens medføre fare for andre på stripa.

I det siste har jeg likevel også gått lei av litt unødvendige kommentarer av for meg morsom karakter. Som ett eksempel blir det veldig ofte sagt at man MÅ ha powerbox av ett eller annet slag for modeller over en viss størrelse. Dette mener jeg er meget dum ting å forfekte over for nye i miljøet eller folk som har kommet til de litt større modellene. Hører faktisk historier om dette nesten hver uke. Ett godt laget ledningsnett er alt som skal til for å bli bedre og sikrere enn de aller fleste powerbox'er.
                              Banner sikkert i kjerka nå, men måtte få det ut
                              Jo Grini
                              http://vimeo.com/jojoen
                              http://www.youtube.com/jojoenno
                              http://www.jojoen.no/

Comment

• spitmk16
                                • Oct 2005
                                • 1367

"At ting ikke er perfekt burde de holde for seg selv til du spørr ja. Men om ting som er essensielle for å holde ett fly i lufta ikke er bra nok... Ja, da ville jeg ymte frempå om det selv uten å ha blitt spurt. Det er er både velment, samt kan i ytterste konsekvens medføre fare for andre på stripa."

Det er forsjell på å si om motoren er for svak, enn at kvaliteten på motoren er for dårlig syns nå jeg da.

Comment

Working...