Unconfigured Ad

Collapse

Hvor flyr man i Bergensområdet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nasse
    • Jun 2004
    • 4

Hvor flyr man i Bergensområdet

Overskriften sier alt, hvis det er noen fra Bergen her da...

Jeg vet at BMFK holder til på Stend, men det blir litt tungvindt for meg hvis jeg bare har en time - halvannen etter jobb til rådighet siden jeg holder til i Åsane.
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: Hvor flyr man i Bergensområdet

Originally posted by Nasse
    Overskriften sier alt, hvis det er noen fra Bergen her da...

Jeg vet at BMFK holder til på Stend, men det blir litt tungvindt for meg hvis jeg bare har en time - halvannen etter jobb til rådighet siden jeg holder til i Åsane.

Du kan fly ved siden av Åsane fengsel, der er det stort plass og fin å fly rundt. Men ikke fly over fengselet eller hvis det er hekketiden for fugler, se om det er satt opp dato når hekketiden slutter, står på plakaten/skiltet der.

Jens Eirik

Comment

• Nasse
      • Jun 2004
      • 4

Jeg har sett folk der borte med fly før, men jeg ble litt skeptisk til skiltet som står der litt ute på gresset.

Adgang forbudt, overtredelser politianmeldes. -- Hovding IL
      Jeg går utifra at det gjelder treningsfeltet de har der og at det er greit så lenge man ikke tråkker for mye på gressbanen litt bortenfor der da?

Skiltet om fulgene er borte nå...

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Adgang forbudt, overtredelser politianmeldes. -- Hovding IL
        Jeg går utifra at det gjelder treningsfeltet de har der og at det er greit så lenge man ikke tråkker for mye på gressbanen litt bortenfor der da?

Det skiltet sto der aldri før du skrev i dette innlegget..

Det går bra så lenge ingen er der og trener, så kan du fly modellen der.

Jens Eirik

Comment

• Morten
          • Apr 2002
          • 386

hei

Bergen modellfly klubb holder til og flyr kun på Stend, det er ikke lov å fly på Haukåsmarken v/ fengselet. Det har vært flyforbud der i over 2 år.

Men får du fatt i en elektro modell type fun fly el. kan du fly på fotballbaner etc. eller du kjøper et fly på flottører, da er det mange flere muligheter som åpner seg. BMFK har fast sjøfly plass her: http://www.bmfk.no/modules.php?name=...howpage&pid=10

Sjøfly er knall !!

Mvh
          Morten
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Nasse
            • Jun 2004
            • 4

Jeg var redd for det, tror idrettslaget kjøpte marken de pleide å fly på og jaget alle andre bort da de laget treningsbane der.

Det betyr vel egentlig at det blir halvannen time kjøring tilsammen hvis jeg vil fly da, det går ikke det på en vanlig hverdag etter jobben

Comment

• Ben_E
              • May 2003
              • 621

Det betyr vel egentlig at det blir halvannen time kjøring tilsammen hvis jeg vil fly da, det går ikke det på en vanlig hverdag etter jobben
              Hvis du vil nok så får du det til. Nå om dagen kan man jo fly til klokken er ihvertfall 23.00!! Dessuten kan du faktisk regne med å treffe en rekke hyggelige modellflygere

Ben_E
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

Comment

Working...