Unconfigured Ad

Collapse

Tåler Depron/Elapor Biltema lakk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snowman
    • Jun 2004
    • 78

Tåler Depron/Elapor Biltema lakk?

Heisan, lurer på om Depron/Elapor tåler sprayboks lakk fra Biltema! Noen som har testet? Jeg har noen bokser med lakk fra NFM som er beregnet til våpet, har testet de og de funka utmerket. Men jeg har ikke grå.

Skal lakke en MPX Twin Star II.
    Petter Jensen. KMFK

CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
    Futaba 10CAG 2,4
  • Guest

#2 Unapproved
    Mpx

Heia. Ja Multiplex elapor kan du lakkere med biltema sin lakk..Ingen problem det.Men et tips er og legge lakken i flere sjikt(omganger)..

Mvh V.Lorentsen

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by Snowman
      Heisan, lurer på om Depron/Elapor tåler sprayboks lakk fra Biltema! Noen som har testet? Jeg har noen bokser med lakk fra NFM som er beregnet til våpet, har testet de og de funka utmerket. Men jeg har ikke grå.

Depron gjør det ikke!
      Hvis du er forsiktig og kun lakker syltynne lag der depronen er trekt med en tynn "duk" så kan du være heldig
      Kommer lakken inn i mellom så smelter det.
      Krympet halepartiet på en shockflyer så det gjør jeg ikke igjen..

Bruk vannbasert acrylmaling på depron så er du sikker

Elapor tåler det meste - men har av og til hatt problemer med å få malingen til å feste seg skikkelig på*Elaporen
      Last edited by Quadrocopter; 11-02-09, 23:43.

Comment

• Ben_E
        • May 2003
        • 621

Originally posted by Snowman

Elapor tåler det meste av lakk. Den fra biltema også. Depron derimot tåler ikke denne typen lakk. Uansett, så er det viktig å altid teste nye lakktyper først på foambiter som event ikke skal brukes.
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• jarle
          • Feb 2005
          • 341

Det går fint på elapor ja, tror ikke det er så bra på depron..

Her er litt inspirasjon, gjorde dette utendørs for et par dager siden og midt i arbeidet kom det en solid snøbyge
          Det gikk etter forholdene bra. Det er ganske ukritisk å lakkere på elapor, resultatet ble bedre enn det så ut med en gang. Jeg brukte en hårføner for å jevne ut lakken litt og tørke ut vanndråpene som kom...

Edit: Skal du bruke biltemalakk så velg utbedringslakken, den de kaller hobbylakk er dårlig, inneholder lite pigment og tørker forferdelig seint etter min erfaring..
          Attached Files
          Last edited by jarle; 11-02-09, 23:30.
          It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• kimhey
            • Aug 2006
            • 132

Det går an å lakke depron med biltemalakk, men du må spraye på god avstand! selve lakken er ikke farlig for depronen (prøv å spraye i en kopp, og pensle på, går helt fint), men drivgassen blandet med lakken spiser depron/isopor.

Så som nevt tidligere... spray flere tynne lag, med god avstand.

Eller kjøp en billig airbrush (ca 100,- på Biltema), og bruk vannbasert maling. Funker flott. Har du ikke kompressor, kan du bruke et reservehjul fyllt opp til 90 psi.

Comment

• Snowman
              • Jun 2004
              • 78

Takker for svar. Da blir det lakkering i morra. Må ha litt farge på Twin Staren så den ikke blir borte i snøen, pluss den må se litt kul ut
              Petter Jensen. KMFK

CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
              Futaba 10CAG 2,4

Comment

Working...